Font

Wellcome

စည္သာဟိန္း မွ လႈိုက္လွဲစြာၾကိဳဆိုပါသည္

Monday, November 25, 2013

ဟာသ

ဟာသ

ခြန္စည္သာဟိန္း
ပထမဆံုး ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခု ႀကိဳတင္ ေတာင္းပန္ခ်င္တာကေတာ့ မွားႏုိင္တဲ့ ဒီလို အယူအဆေတြ အတြက္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ ေပးၾကဖို႔ပါ။ လိုရင္ ျဖည့္ေတြးေပးၿပီး ၊ ပုိရင္ႏႈတ္ပစ္လုိက္ၾကဖို႔ ႀကိဳတင္ ေမတၱာရပ္ခံလိုပါတယ္။ ဒါေတြက ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ေလး ကို မ၀့ံမရဲနဲ႔ ထၿပီး ခိုးေျပာထားျခင္း ျဖစ္တဲ့ အတြက္ နားလည္ေပးၾကဖို႔ ပညာရွင္မ်ားကို ေလးစားစြာ ေတာင္းဆိုအပ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။
မိန္းမယူရင္ ေပ်ာ္တယ္ မဟုတ္လား။ ဟာသ စာဖတ္ရင္လည္း ေပ်ာ္တယ္။
မိန္းယူတာ ေကာင္းက်ဳိး မရွိဘူး မွတ္လား။ အဲလိုပဲေပါ့ ဟာသ ကလည္း..။
ဟာသ စာေပ (သို႔) အေပ်ာ္ဖတ္ စာေပနဲ႔ ပါတ္သတ္ၿပီး ေျပာရရင္ သူဟာ မိန္းမေတြလိုပဲဗ်။ မရွိစေကာင္း ရွိမွေကာင္း.. အဲေလ၊  ရွိစေကာင္း ဆိုသမို႔လား။ အၿမဲတမ္းခ်ည္း ေကာင္းေနတာလည္း မဟုတ္ျပန္ဘူး။ မေကာင္းတဲ့ အခ်က္ေလးေတြကလည္း ရွိေသးတယ္။ ဥပမာဗ်ာ… ေဆးေပးမီးဖူ အတြက္ မိန္းမ တစ္ေယာက္ကို ယူလိုက္တယ္ ဆိုပါေတာ့ ။ အဲဒီမွာ ဒုကၡက စေတာ့တာ။ ဟ.. ဘာမွ မဆိုင္ဘူး မေျပာနဲ႔ေလ။ ဆိုင္တာေပါ့။ မိန္းမနဲ႔ ဟာသ တူတူပဲ…။ မယံုရင္ၾကည့္။
တစ္ကိုယ္စာေတာင္ မနည္းရုန္းကန္ရွာရတာဗ်ာ။ ႏွစ္ကိုယ္စာ ဆိုရင္ေတာ့ စဥ္းစားသာၾကည့္။ လက္ထပ္ပြါးေတြ တိုးလာၿပီေဟ့ ဆိုရင္ေတာ့ ေျပာမေနနဲ႔ေတာ့။ ျမင္ေလာက္ပါၿပီေနာ္.။ ေကာင္းကြက္ ဆိုးကြက္။ ဒါေၾကာင့္ မိန္းမယူတာ ေကာင္းေတာ့ ေကာင္းတယ္။ မေကာင္းလည္း မေကာင္းဘူး ေပါ့ဗ်ာ။ ( ရွဳပ္ေနတာ ပဲေနာ္ )
ဟာသ ဆိုတာ (ကန္ေတာ့ပါရဲ႕) မစင္နဲ႔လည္း တူေသးတယ္ဗ်ာ။ တျခား စာအေလးႀကီးေတြ။ စာညြန္႔ စာဖ်ားေတြ က်ေတာ့ အစာနဲ႔တူတယ္။ လူေတြဟာ အစားအေသာက္ စားၾကမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ လူျမင္ကြင္းထဲမွာပဲ ေပၚေပၚထင္ထင္ စားၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕မ်ား အုပ္စုဖြဲ႔ၿပီး ၀ုိင္းစားေသာက္ တတ္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ စားေသာက္ၿပီးတဲ့အခါ မွာေတာ့ လူမျမင္ကြယ္ရာမွာပဲ တိတ္တိတ္ေလး တစ္ေယာက္ထဲ စြန္႔ေလ့ရွိတယ္။ ဘယ္သူမွ မျမင္ဘူး။ ေပၚေပၚထင္ထင္ စြန္႔ရဲသူ ဆိုလို႔ မရွိသေလာက္ ရွားပါလိမ့္မယ္။ အရူးေတြေတာင္ သိၾကတယ္။ မရွိဘူး မေျပာဘူးေနာ္၊ ရွိေတာ့ ရွိတယ္ ရွားတယ္ ေပါ့ဗ်ာ။
အဲဒီေတာ့ကာ စာညြန္႔ေတြဟာ အ၀င္ေပါက္နဲ႔ တူၿပီးေတာ့ ဟာသစာေတြဟာ အထြက္ေပါက္နဲ႔ မတူေပဘူးလားဗ်ာ။ အစာကေတာ့ မျဖစ္မေန စားေပးမွ ရသလို၊ စားဆိုတာလည္း မျဖစ္မေန ဖတ္ေပးမွ ရမွာေလ။ ဒါေပမယ့္ နင္းပိတ္ကန္ စားၿပီးရင္ေတာ့ ျပန္စြန္႔ထုတ္မွကို ရေတာ့မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစာထြက္ေပါက္ကလည္း မရွိမေနကို အေရးပါတာပဲ။ ဒီလို အင္မတန္မွ အေရးႀကီးတဲ့ အစာထုတ္ျခင္း ကိစၥကို စကားေျပာတဲ့ အထဲမွာေတာင္ ထည့္မေျပာတတ္ၾကသလို၊ ဟာသကိုလည္း ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ လုပ္ၿပီး အသိမွတ္ မျပဳခ်င္ၾကဘူးဗ်။ စားၿပီးၿပီလား ေမးတဲ့လူပဲ ရွိတယ္။ ခ်ီးပါၿပီးၿပီလားလို႔ ဘယ္သူမေမးဘူး။ ဟုတ္တယ္ဟုတ္။
ဟာသဟာ လမ္းခင္းေက်ာက္နဲ႔လည္း တူေသးတယ္။ ေက်ာက္ျမတ္ရတနာေတြကို လူတိုင္း မ၀တ္ဆင္ႏို္ငေပမယ့္ ၊ လူတကာ ေလွ်ာက္ၾကတဲ့ လမ္းေတြ ၊ တံတားေတြဟာ လမး္ခင္းေက်ာက္ေတြနဲ႔ မကင္းပါဘူး။
ေနာက္ၿပီး အရူးနဲ႔လည္း တူေသးတယ္။ အရူးဆိုရင္ ဘယ္သူက လူရာသြင္းခ်င္ၾကလို႔လည္း။ ဥပမာ၊ “ဟယ္ ၊ ဒီအရူးေလးက ခ်စ္စရာေလးဟဲ့၊ ယူခ်င္စရာေလး” ေျပာတာ ဘယ္မွာ ၾကားဖူးလုိ႔လဲ။ ေျပာမယ့္ေျပာ “ဟိုမင္းသားက အရမ္းေျဖာင့္၊ ဒီမင္းသမီးက အရမ္းေခ်ာ” ဒါေတြပဲ ေျပာမွာပါ။ သဘာ၀ ထံုးစံ အရ ျဖစ္သင့္ ျဖစ္ထိုက္ပါေပတယ္။ အရူးနဲ႔ ဟာသ ဘာတူလည္း ဆိုရင္ ရိုးသား သစၥာ ရွိတာ တူတယ္။ အရူးေတြဟာ ရိုးသားၾကတယ္။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဒုကၡမေပးၾကဘူး။ လူတကာနဲ႔ တည့္ေအာင္ မေပါင္းရင္ေတာင္မွ လူမ်ားနဲ႔ ဆက္ဆံေနရတဲ့သူ။ အရူးကို လူရာမသြင္းခ်င္ၾကေပမယ့္ လူတိုင္းရဲ႕ မသိစိတ္ထဲမွာ သနား ဂရုဏာစိတ္ေတြ မသိမသာ ကိန္းေအာင္းေန ေလ့ ရွိၾကတယ္။ အရူးကို ထင္ထင္ေပၚေပၚႀကီး မခ်ီးေျမွာက္ၾကေပမယ့္ အရူးေဟ့ ဆိုရင္ေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဂရုဏာသက္ၾကသူေတြ ခ်ည္းပဲ။ ဟာသ ဆိုလည္း အရူးလိုပဲ။
ဟာသဆိုတာ အခြင့္ထူးခံ ရသ တစ္မ်ဳိး မဟုတ္ေခ်ဘူး။ ဒီဟာကိုက ဟာသရဲ႕ သနားစရာ ေကာင္းတဲ့ ပင္ကိုယ္ သတိၱတစ္မ်ဳိးပဲ။ ဟာသသမား ဆိုရင္ လူတကာက ေပါေၾကာင္ေၾကာင္ပဲ ထင္တတ္တာက ခပ္မ်ားမ်ားေလ။ ၀န္းက်င္မွာ ဟာသဓါတ္ခံ ရွိတဲ့လူေတြ ျမင္ဖူး ၾကမွာပါ။ သူတုိ႔ဟာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပဲ ေနတတ္တယ္။ ေနရာတကာ ရႊတ္ေနာက္ေနာက္ ေျပာတတ္လြန္းလို႔ ငေပါလို႔ လူေတြက သမုတ္ၾကၿပီး  ေဘးဖယ္ထားၾကတယ္ မွတ္လား။ အေလးနက္ မထားၾကဘူးေလ။ တကယ္ေတာ့ ဟာသဆိုတာက လူသားတိုင္းရဲ႕ မသိစိတ္မွာ ကိန္းေနတဲ့ အခံဓါတ္ တစ္မ်ဳိးပဲဗ်။ မရွိဘူးလို႔ မျငင္းခ်င္ပါနဲ႔။ လူတုိင္းမွာ ဟာသ ရွိပါတယ္။ ဒါဟာ ကမာၻဦးအစ လူသားမ်ဳိးႏြယ္ထဲကိုက သဘာ၀ ေပးတဲ့ ဆုလာဘ္၊ ေမြးရာပါ ဗီဇပဲ။ လူေတြမွာ ငိုတာနဲ႔ ရယ္တာပဲ ရွိပါတယ္။ ေမြးေမြးခ်င္း ငိုတယ္။ ႀကီးလာေတာ့ ရယ္တယ္။ ေသသြားေတာ့ ငိုျပန္ေရာ။ ဟာသက ၾကားညွပ္ခံ ေနရတယ္။ အဲဒီ ၾကားညွပ္ခံ ေနရတယ္ ဆိုတဲ့ ကိစၥက ၾကားလို႔လည္း မေကာင္းဘူး။
ဒါေတာင္မွ မရွင္းေသးဘူး ဆိုရင္ ေနာက္ထပ္တစ္ခု ေျပာျပပါဦးမယ္။
ဟာသက အစပ္နဲ႔ တူတယ္ဗ်ာ။ အခ်စ္ရသဟာ အခ်ဳိဆိုရင္ တျခား လူမႈေရး ၊ စီးပြါးေရး၊ ဘာသာေရး အက်ဳိးျပဳ စာေပေတြက် ေတာ ့အငန္နဲ႔ တူတယ္။ အစပ္ဟာ မရွိမျဖစ္ အေရးပါတာမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူမွ မကင္းႏုိင္ၾကဘူးေလ ဗ်ာေနာ့္။ အခ်ဳိပဲြတည္းတဲ့ အခါမ်ဳိးမွာေတာ့ အစပ္ကို အေရးတယူ မလုပ္ပဲ ဖယ္ထားလို႔ရတယ္။ ထမင္းစား ၿမိန္ဖို႔ ဆုိရင္ေတာ့ အစပ္ကေလး ပါမွ စား၀င္တာကိုးဗ် … ေနာ့္ဗ်ာ။ ဘုရင္ေတြကို ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္တဲ့ ဦးေပၚဦးေတာင္ အစပ္ကေလးနဲ႔ ဆံုးမေတာ့ မင္းႀကီးကလည္း သေဘာ ေတာ္က် ႏွစ္ၿခဳိက္ေတာ္မူတယ္ မလား။ အဲဒီေနရာမွာ အခ်ဳိနဲ႔ ဆံုးမလို႔ မရဘူးဗ်။ ေဆးခါးနဲ႔ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ဆံုးမလို႔လည္း မရဘူးခင္ဗ်။ မင္းႀကီးရဲ႕ အမ်က္ေတာ္ ရွမွာကိုလည္း ေၾကာက္ရေသးေတာ့ ေပ်ာ္ေစပ်က္ေစ သေဘာနဲ႔ ဟာသ လုပ္ ဆံုးမ ရတာ။
မရွင္းေသးရင္ …။ ေနာက္တစ္ခု။
ဟာသဟာ ကုန္ၾကမ္းနဲ႔ တူတယ္။ ကုန္ေခ်ာ မျဖစ္ခင္ အထိေတာ့ ကုန္ၾကမ္းဟာ ကုန္ၾကမ္းပဲ။ ကုန္ၾကမ္း ကို ကုန္ၾကမ္း အတုိင္း ေတာ့ သံုးလို႔ မရဘူး။ သတိထားဖို႔က ကုန္ေခ်ာ ဆိုတာ ကုန္ၾကမ္းက လာတာ။ ဆိုလိုတာက စာေပမွာ သာမက အျမင့္ဆံုး ေလာကုတၱရာ ဘက္မွာေတာင္ ေမတၱာကို အေျခခံရတယ္လို႔ ေျပာတာေပါ့။ ဟာသ ဆိုတာ ေမတၱာနဲ႔ ႏြယ္ပါတယ္ေနာ္။ လူတစ္ေယာက္ကို ေပ်ာ္ေစခ်င္တာ၊ ရႊင္ၾကည္ေစခ်င္တာ ဟာသေပါ့။ ေမတၱာကေတာ့ သူ႔အက်ဳိးကို လိုလားတာေပါ့ေလ။
ေနာက္တစ္ခု.. ဟာသဟာ ေစ်းေပါတဲ့ ပစၥည္းနဲ႔ တူတယ္။ လူဆိုတာေတာ့ လူတုိင္း အေကာင္းႀကိဳက္တဲ့ သတၱ၀ါေတြခ်ည္းပဲ။ ဒါေပသိ ကိုယ့္နဲ႔ တန္ရာ တန္ရာ ဆိုသလို ေပါ့။ အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါ အရ အၿမဲတမ္းခ်ည္းေတာ့ ေကာင္းေပ့ညြန္႔ေပ့ ဆိုတာေတြ ခ်ည္း လိုခ်င္ေနလို႔ မရဘူးေလ။ မရွိသံုး၊ ခပ္ေပါေပါ ေလးေတြဘက္ကိုလည္း တစ္ခါတစ္ခါ အလွည့္အေျပာင္း ေလး လုပ္ေပးရေသးတယ္။ ဒါကေတာ့ ကိုယ္ေတြ႔ပဲ။ ေစ်းေပါတဲ့ ပစၥည္း ဆိုတာ လူတစ္ရာမွာ ကိုးဆယ္ေလာက္ကေတာ့ မျဖစ္မေန သံုးတယ္။ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဥပမာ - နဖါကေလာ္တံ တို႔လိုေပါ့။ လူသံုးမ်ားေပမယ့္လည္း ေစ်းသိပ္မႀကီးျပန္ဘူး။ အဲလိုေပါ့။
အထက္တန္းစား အလႊာေတြနဲ႔ အလယ္လတ္တန္း အလႊာေတြက တကယ့္ ထိတ္ထိတ္ႀကဲ တန္ဖုိးႀကီး ပစၥည္းေတြ သံုးႏုိင္မွ သူတို႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ လူရာ၀င္မွာေလ။ အဲ … အေပါစား ပစၥည္း ဆိုရင္ေတာ့ လူတကာ ႏွာေခါင္း ရွံဳ႕ခ်င္ၾကတယ္။ “သြားစမ္းပါကြာ၊ ခပ္ေ၀းေ၀း” ဒီလို ဆိုခ်င္ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔လို အျမင့္စား အလႊာမ်ဳးိေတြေတာင္၊ အဆံုးစြန္ထိ ေျပာရရင္ မီလွ်ံနာႀကီးေတြေတာင္ အေပါစား ပစၥည္းေတြနဲ႔ မကင္းႏုိင္ၾကဘူး။ ဥပမာ- သြားၾကားထိုးတံ တို႔လိုေပါ့။
ဟာသက ရိုးရိုးဖန္ခြက္ေလးနဲ႔လည္း တူတယ္။ ဖန္ခြက္ အေကာင္းစားႀကီးေတြ ဆိုရင္ ပဲြလမ္း သဘင္ရွိမွ ထုတ္သံုးၿပီး က်န္တဲ့ခ်ိန္ ေတြ ဆိုရင္ အလွျပရံု သက္သက္ပဲ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ရိုးရုိးဖန္ခြက္ေလးေတြနဲ႔ပဲ သံုးတာမ်ားတာေပါ့။ ဖန္ခြက္ဆိုတာ တစ္ခုခု ထည့္ေသာက္ဖို႔ သံုးတဲ့ ပစၥည္း။ ဖန္ခြက္ကို သံုးသူ မရွိဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ဘာအဓိပၸါယ္ ရွိေတာ့မလဲ။ အရည္တစ္ခုခု ထည့္ေသာက္ဖုိ႔မွ မဟုတ္ရင္ ဒါ ဖန္ခြက္ အစစ္ ဟုတ္မဟုတ္ ဆန္းစစ္ဖို႔ မေကာင္းဘူးလား။
ဟာသဟာ ေရေပၚဆီ မဟုတ္သလို၊ ဘူဇြာလည္း မဆန္ဘူး။
ဖက္ဆစ္လည္း မဟုတ္သလို၊ ကြန္ျမဴနစ္လည္း မဟုတ္ေခ်ဘူး။
ဟာသဟာ မရက္စက္ဘူး။ မတုိက္ခုိက္ဘူး။ မယုတ္မာဘူး။ မေကာက္က်စ္ဘူး။ မၾကမ္းၾကဳတ္ဘူး။ အတၱ မဆန္ဘူး။ ငါ ဗဟုိ မျပဳဘူး။ တစ္ကုိယ္ေကာင္းစိတ္ မရွိဘူး။ ဟန္မေဆာင္ဘူး။ ေဒါသ မႀကီးေစဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဟာသ စာေတြက ေပ်ာ္ပဲ ေပ်ာ္ေစၿပီး ေကာင္းက်ဳိး မျပဳဘူးတဲ့။ ဟုတ္။ တျခား ပ်င္းလည္း ပ်င္း၊ ေကာင္းက်ဳးိလည္း မျပဳတဲ့ စာေတြထက္စာရင္ ေတာ္ေသးတာေပါ့။ ဒီလို အေကာင္းဘက္က ေတြးလို႔ မရဘူးလား။ တကယ္ေတာ့ ေကာင္းက်ဳိး ျပဳမျပဳဆိုတဲ့ ကိစၥ ခံယူသူနဲ႔ပဲ ဆုိင္တဲ့ ကိစၥ။ ဖန္တီးသူနဲ႔ မဆုိင္ပါ။
ကိုယ္က ေကာငး္ေစခ်င္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ တင္ျပဖို႔က လုိရင္း မွတ္လား။ ခံယူသူက ေတြးတတ္ျမင္တတ္ရင္ ဟာသ ဆိုတာ သြယ္၀ုိက္ေကာင္းက်ဳိး ျပဳေစတဲ့ စာပါပဲ။ အားထုတ္တာခ်င္း တူတူေတာင္မွ ရလဒ္ကဲြျပားေနတဲ့ အလုပ္ဆိုရင္ ဘယ္သူက လုိလိုခ်င္ခ်င္ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ အားတက္သေရာ လုပ္ခ်င္မွာလည္း။ လူလူခ်င္းကိုေတာင္မွ ဇာတ္နိမ့္ျမင့္၊ လူျဖဴ၊ လူမဲ အဆင့္တန္းေတြ ခြဲျခားတာ မေက်နပ္လို႔ ေတာ္လွန္ခဲ့တာ လူတန္းစား ခဲြျခားျခင္း မရွိတဲ့ ေခတ္ကို ေရာက္ေနၿပီပဲ။ ဟာသ ေတြကိုေရာ။ ဘယ္လုိလဲ။
စာေပရသ ေတြကို ပန္းပြင့္ေလးေတြနဲ႔ တင္စားရရင္ျဖင့္ ဟာသရသ ဆိုတာ စကၠဴပန္း၊ ေဒါနပန္းေလးေတြလိုပဲ။ အနံအသက္ မရွိေပမယ့္ ရာသီမေရြး ပြင့္ေပးၾကတယ္ေလ။ အေရာင္အဆင္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ စကၠဴပန္းေလးေတြဟာလည္း တတ္စြမ္း သေလာက္ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ နဲ႔ ေလာကကို အလွဆင္ေနတာပဲ မွတ္လား
လိုရာ ခရီးေရာက္ဖုိ႔ စီးသြးရတဲ့ လိုင္းကားနဲ႔လည္း တူတယ္။ လိုရင္းေတာ့ လိုရာေရာက္ဖို႔ေပါ့။ စိတ္ခံစားမႈေတြရဲ႕ အားလံုးရဲ႕ ပန္းတိုင္က စိတ္ေက်နပ္ဖို႔က အဓိကပဲ။ ဟာသဟာ လုိင္းကားနဲ႔ တူတူပဲ။ တကၠစီေတြ စီးသူေတြေတာ့ ရွိတာေပါ့။ လူနည္းစု။ ဒါေပမယ့္ တကၠစီ စီးသမားေတြ ကိုယ္ပုိင္ကား ရွိသူေတြေတာင္မွ လိုအပ္လာရင္ လူတုိင္းနီးနီး လိုင္းကားစီးၾကရပါတယ္။ ရွက္လုိ႔ ထုတ္မေျပာတာပဲ ရွိမယ္။ လူတိုင္း စီးဖူးၾကပါတယ္။ ေနာ့္
ဟာသက ေဆးလိုပဲ။ အအီ အဆိမ့္ေတြ စားတာမ်ားခဲ့ရင္ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဖ်ားနာရင္ ျဖစ္ျဖစ္ ေဆးေသာက္ဖို႔ လိုတယ္။ ဒီလုိပဲ စိတ္ညစ္ညဴးမႈေတြကို ကုစားဖို႔ အတြက္ကို ထြက္ေပါက္တစ္ခု အေနနဲ႔ ဟာသနဲ႔ေဖါက္ခြဲပစ္ရင္း  ေ၀းေ၀း တစ္ခါေတာ့ မွီ၀ဲ ေနသင့္တယ္။ “တစ္ေန႔တစ္ခါ ရယ္ေမာပါ ” ဆိုသမို႔လား။
ဂန္ဖလား နဲ႔လည္း တူတယ္။ ေအာင္ျမင္မႈ ဆုတံဆိပ္ေတြ၊ ဆုဖလားေတြ ဆိုတာ လူလာရင္ ၾကြားျပရံု သက္သက္ပဲ အသံုး၀င္ တယ္။ ရိုးရိုးဂန္ဖလား ကမွ ေရခ်ဳိးလို႔ ရေသးတယ္။ ဒါေတာင္ အသံုးမ၀င္တဲ့ ဆုဖလားေတြကိုေတာ့ ေကာင္းေကာင္းေနရာ ေပးၿပီး။ လက္ေတြ႔ အသံုး၀င္ေနတဲ့ ဂန္ဖလားစုတ္ကိုက်ေတာ့ ေဘးဖယ္ ထားေလ့ရွိတယ္ေနာ္။
မဂၤလာ ဦးညနဲ႔ လည္း တူေသးတယ္။ မဂၤလာေဆာင္ႀကီး ခမး္ခမ္းနားနား ေဆာင္ၿပီးေတာ့မွ၊ ညေရာက္ေတာ့ ခိုးေၾကာင္ခိုး၀ွက္နဲ႔။ ဒီကိစၥကို လူျမင္ခံဖို႔ မေျပာနဲ႔ လူသိခံေစဖို႔ တစြန္းတစေလးေတာင္ အရိပ္အျမြက္ မျပတတ္ မဟတတ္ၾကဘူး။ ၿပီးရင္ေတာ့ မဂၤလာေဆာင္ ခမ္းနား ဗီဒီယိုေခြ(သို႔) ဖိတ္စာႀကီးေတြ တကားကား လိုက္ျပပါလိမ့္မယ္။ ဟုိ၀ါမ်ဳိးက်ေတာ့ လူသိမခံဘူး။ လူျမင္ကြင္းထဲ တဲြၾကပါလိမ့္မယ္။ အိပ္ခန္းထဲ ေရာက္ေတာ့ သူ မဟုတ္တဲ့ အတိုင္း။ ဒါ အနီးစပ္ဆံုး ေျပာျပတာပါ။
ကိုယ့္ရဲ႕ မေကာင္းတဲ့ အက်င့္စရုိက္နဲ႔လည္း တူတယ္။ ယုတ္မာတတ္တဲ့ ကိုယ့္အက်င့္ကို လူတုိင္းနီးနီး ထုတ္မေျပာပဲ ၿမံဳထား၊ ထိန္ခ်န္ထားတတ္တယ္။ အေပၚယံေၾကာ ေကာင္းဟန္ျပၿပီး ဟန္ေဆာင္ေကာင္းမႈေတြနဲ႔ပဲ ပိရိစြာ သို၀ွက္ ထားတတ္ၾကတယ္။ လူႀကီး လူေကာင္းေတြကေတာ့ ျပက္လံုးကို မဆုိထားနဲ႔ ဟာသေလးကိုေတာင္ ကြယ္ရာေရာက္ေတာ့မွ ထုတ္ရယ္ေမာ တတ္ၾကတယ္။ ရယ္စရာ ေျပာရင္ အိေျႏၵႀကီး တစ္ခြဲသားနဲ႔ တင္းထားၾကတယ္။ ဘယ္ေနရာမဆို ဘယ္ကိစၥ မဆို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရယ္ေမာလုိက္ဖို႔ ၀န္ေလး တတ္သူေတြကေတာ့ သိကၡာရွိသူ ေတြပါပဲ။  ရယ္လုိက္ရင္ပဲ “ငါ့မ်ား ငေပါလို႔ ထင္သြားေလမလား” ဆိုၿပီး ေတြးေၾကာက္ေနတာ ထင္ရဲ႕။ ဒါႀကီး လူသိခံလုိက္ရင္ သိကၡာပဲ က်ေတာ့ မလိုလို။ လူရာ မ၀င္ေတာ့ သလိုလိုနဲ႔။ ဒါက ေယဘူယ် လကၡဏာ ေတြေပါ့။
တန္ဖိုးရွိ ျမင့္ျမတ္တဲ့ စကားေတြကို ကိုယ္က်င့္သိကၡာ ျပည့္စံုမွ ေျပာေကာင္းတယ္တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သိကၡာမရွိေပမယ့္ တန္ဖိုးရွိမယ္ ထင္တဲ့ စကားေလးေတြ ေျပာလိုက္မိၿပီ။
ေနာက္ဆံုး ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ ဟာသ ဆိုတာ လူ လက္ခံခ်င္ ေနေပမယ့္ လက္မခံခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတဲ့ အႏွိမ္္ခံ မ်က္ႏွာမြဲ ဗ်ာ။ ကဲ … ျငင္းခ်င္ေသးလား။ ေစာတကာ တက္လို႔ ရပါတယ္။ ဘာလို႔ လူ လက္မခံရမွာလဲ … လက္ခံေနတာပဲဟာ ဆိုရင္ ဟာသကို တခမ္းတနားနဲ႔ ဂုဏ္ျပဳၾကေလဗ်ာ။ တန္းတူအခြင့္အေရး အသိအမွတ္ ျပဳသင့္ရဲ႕။ ေနရာတကာမွာ ဟာသကို ေလးစားသမႈ အေရးတယူ လုပ္ေပး သင့္ရဲ႕ဗ်ာ။ အႀကီးက်ယ္ဆံုး ေနရာ တစ္ခု ေပးၿပီးေတာ့ကို ခမ္းခမး္နားနား ဂုဏ္ျပဳေပးၾကပါလား…။ ဟုတ္တယ္မလား ။
စံပယ္လည္း စံပယ္ အေလွ်ာက္။ ႏွင္းဆီလည္း ႏွင္းဆီ အေလွ်ာက္ သူ႔အလွနဲ႔ သူ႕ဂုဏ္ေတာ့ ရွိတတ္ၾကစၿမဲ ပါပဲ။ “ပုစြန္ဆိတ္ ေလး က ငယ္ငယ္ေလးပါကြာ၊ ႏွမ္းတစ္ေစ့ ဆီမျဖစ္ပါဘူး ၊ ေခြးေလွးခုန္လို႔ ဖုန္မွ မထႏိုင္တာ” လို႔ ခြဲျခား ခဲြျခား မဆက္ဆံၾကနဲ႔ေလ။ ေဒါသ ကို အေျခမခံတဲ့ အႏုမာန ေစတနာနဲ႔ ေျပာခဲ့တာေတြကို ခြင့္လႊတ္ၾကပါ။
ဟာသကို အျမင္သာဆံုး ေျပာရရင္ လူေတြဟာ ေန႔တိုင္း မငိုၾကေပမယ့္ တစ္ေန႔မွာ တစ္ႀကိမ္ေလာက္ေတာ့ အနည္းဆံုး ရယ္ၾက မွာပဲ။ ဘယ္သူက အားအားယားယား အၿမဲ ငိုႏုိင္မလဲဗ်ာ။ အလြန္ဆံုး တစ္ပတ္၊ အလြန္႔အလြန္ဆံုးတစ္လ ေပါ့။ေနာ့္။ ဒါေပမဲ့ အၿပံဳးေလး တစ္ပြင့္စာ၊ မထိတထထိ လြဲေခ်ာ္မႈေလး တစ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္ အခ်င္းခ်င္း ျမင္မိရင္ေတာင္ တစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ ၾကည့္ၿပီး တဒဂၤေလာက္ေတာ့ ရယ္ၾကမွာ ပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ လူျဖစ္က်ဳိးနပ္ေအာင္ အစဥ္အၿမဲ ရယ္ေမာ ေပးၾကပါ။ ဘာလို႔ဆို တိရစာၧန္ေတြမွ မရယ္တတ္တာ။ တကယ္ေတာ့ ဟာသ ဓါတ္ဆိုတာ ယူတတ္ရင္ ေနရာ တုိင္းမွာ ရွိပါတယ္ ေနာ့္။
ဟာသ စာေပဆုကို ရည္သန္လ်က္ ေရးသားပါသည္။
xxxxxxxxx
ကေလာင္ - သိရ္ (ေအးသာယာ)
အမည္ - ခြန္စည္သာဟိန္း
                                                                  ရက္စြဲ-    26-Nov-13 10:30:20 AM

No comments:

Post a Comment


Aung Hein - နည္​းပညာ