လူေတြ ဒုကၡကို ေတာ္တန္ရံု ခံႏိုင္ရည္ မရွိၾကတဲ့ အေၾကာင္းရင္းမွန္က
ဒုကၡ ျဖစ္ေၾကာင္းမွန္ကို မသိၾကလို႔ ပါပဲ။ ဆိုၾကပါစို႔…..။
ေန႔လုပ္ ေန႔စား တစ္ေယာက္ ဟာလည္း တစ္ေန႔လုပ္လို႔
ရလာတဲ့ လုပ္ခေလးကို စားေသာက္ၿပီး ေပ်ာ္ေနၾက တာပဲ။ သူေဌးေတြ ဆိုလည္း ဒီတိုင္းပဲ။ တစ္ခုကေန
ႏွစ္ခု ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲ ဆိုတာပဲ သူတို႔ ေခါင္းထဲမွာ အၿမဲ ေတြး ေနတယ္။ ဒုကၡကုိ
သူတို႔ လက္မခံေသးဘူး။ ျမင္လည္း မျမင္သလို ျမင္ေအာင္လည္း မၾကည့္ခ်င္ဘူး။
ဒုကၡ ဆိုတာကလည္း မျဖစ္ေသးသေရြ႕ေတာ့ ေကာင္းတယ္လို႔
သုခ ထင္ရေလာက္ေအာင္ ပိပိရိရိ ေနတတ္တယ္။ က်န္းမာေရး ျဖစ္ျဖစ္၊ ပစၥည္း ဥစၥာ ျဖစ္ျဖစ္၊
မိသားစု၀င္ ျဖစ္ျဖစ္ ဆံုးရွံဳးမႈေတြနဲ႔ ႀကံဳလာရၿပီ ဆိုေတာ့မွ နည္းနည္း စုိးရိမ္စိတ္ ၀င္တာ။ ဒီေတာ့မွ ေၾကာက္ စရာေကာင္းမွန္း သိၾကတာ။
ေျပာၾကတဲ့ စကား လည္း ရွိပါတယ္။
“ဒုကၡနဲ႔ ႀကံဳလာၿပီ ဆုိေတာ့မွ ေလာကႀကီးကို ေၾကာက္တတ္ရ
ေကာင္းမွန္းသိလာတယ္” တဲ့။ ဟုတ္လား။
က်န္းမာေရး ေကာင္းစဥ္ကေတာ့ တၿပံဳးၿပံဳး တေပ်ာ္ေပ်ာ္
နဲ႔ ေပါ့။ ခါးေလး နည္းနည္း နာလာၿပီ ဆိုတာနဲ႔ စိုးရိမ္စိတ္ ေသာက ၀င္လာေရာ။ ခ်မ္းသာၾကတုန္း
ကေတာ့ ျပည့္စံုလွၿပီမွတ္တာ။ ဆံုးရွံဳးထိခိုက္မႈနဲ႔ ႀကံဳဆံုလာေတာ့ ငါ့က်မွ ျဖစ္ရေလျခင္းကြာလို႔
ပူပန္ျခင္း ျဖစ္ၾကရတယ္။ အမွန္ကေတာ့ မျဖစ္ခင္ထဲက ႀကိဳေတြးထားရမွာ။ ေလာကႀကီးမွာ ဒီလို
ဒီလိုေတြ ရွိပါလား။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ဳိး ေတြ ျဖစ္ေနပါလားလို႔ ဆင္ျခင္ႏိုင္ရမွာ။
ဒုကၡနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔ၾကတဲ့ အခါ လူေတြ ျပဴးျပဴးပ်ာပ်ာ ျဖစ္သြားၾကၿပီး
ေသြးပ်က္ သြားတတ္ၾကတယ္။ ဆိုရုိးစကား တစ္ခု ရွိပါတယ္။ “အေရးႀကံဳမွ သက္လံု ေကာင္းျခင္း”
။ ဒီစကားရဲ႕ ဆုိလိုရင္းကေတာ့ သိပ္ကို ထိေရာက္ စူးရွပါတယ္။ လူဆိုတာ အေရး မႀကံဳမခ်င္း
သက္လံု မေကာင္းဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး မီးေမာင္းထိုး ျပေနပါတယ္။ လူေတြဟာ
အခက္အခဲေတြ၊ ျပႆနာေတြ၊ အပူ ဒုကၡေတြနဲ႔ နဖူးေတြ႔ ဒူးေတြ႔ ႀကံဳေတြ႔လာရၿပီ ဆိုေတာ့မွ အစြမ္းအစ
ထုတ္ခ်င္တတ္ၾကပါတယ္။ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ကို လူတိုင္းၾကားဖူးမွာပါ။
ဘုရင္ႀကီးဟာ သူ႔သမီးေတာ္ေတြကို လာေရာက္ေတာင္းရမ္းသူ
မ်ားလြန္းတဲ့ အတြက္ မိေက်ာင္းေတြ ျပည့္ေနတဲ့ ကန္ႀကီးကို ကူးႏိုင္သူ ရွိရင္ ေပးစားမယ္
လို႔ ေၾကာ္ျငာလိုက္တယ္။ အမွန္ေတာ့ မေပးစားခ်င္ဘူး ဆိုတာ အသိသာႀကီးေနာ္။ မင္းသမီးေလးကို
ရမယ္ ဆိုေတာ့ လူေတြကလည္း တိုးေ၀ွ႕ၿပီး လာၾကည့္ၾကတာေပါ့ေလ။ ကမ္းႏွစ္ဖက္လံုးမွာ လူေတြ
တိုးေ၀ွ႔ၿပီး ပ်ားပန္းခတ္ ရွဳပ္ေထြးေနေရာပဲ တဲ့။ ဘုရင္ႀကီးကလည္း ဒီပြဲကို လာရွဳစားတယ္။
ခဏေနေတာ့ လူတစ္ေယာက္ မိေက်ာင္းကန္ႀကီးထဲကို ၀ုန္းခနဲ ခုန္ခ်ၿပီး ကူးခ်သြားလိုက္ တာ
ဟုိဘက္ကမ္းကုိ ဘယ္က ဘယ္လို ေရာက္သြားမွန္း မသိဘူး။ လူေတြကလည္း လက္ခုပ္ၾသဘာ ေပးၿပီး
ေကာင္းခ်ီးေပး ၾကတယ္။ ဒီလူက တစ္ဖက္ ကမ္းေပၚတက္တက္ခ်င္း ဘာေျပာလဲ ဆိုေတာ့ “ဘယ္ေကာင္လဲကြ၊
ငါ့ကို ေရထဲတြန္းခ်တာ” တဲ့ေလ။
လူေတြဟာ အခက္အခဲနဲ႔ ေတြ႔ေတာ့မွ အစြမ္းအစ ေပၚတတ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ စိုးရိမ္ျခင္းနဲ႔ ေနာင္တ တရား လို႔ ညီေနာင္ ႏွစ္ပါးက အေခ်ာင္ခို ပ်င္းရိျခင္းနဲ႔
တံုးမိုက္ ဖ်င္းအ ျခင္း ဆိုတဲ့ ညီအစ္မ ႏွစ္ပါး နဲ႔ အတူတူ ၿမိဳ႕မလြယ္ တံခါးေပါက္ကေန
ခိုး၀င္ လာ တတ္ ၾကတယ္။ ဒီ ၄ ဦး ဆံုသြားၿပီ ဆိုတာနဲ႔ စိတ္ဓါတ္ ဆိုတဲ့ ၿမိဳ႕ဟာ ပ်က္စီးသြားဖို႔
သိပ္ကို ေသခ်ာသြားၿပီ။ စိုးရိမ္ျခင္း နဲ႔ ေနာင္တကို ဘာလို႔ ညီေနာင္ လို႔ ေျပာလည္း ဆိုေတာ့ စိုးရိမ္တယ္
ဆိုတာ မျဖစ္ေသးတာ (အနာဂတ္) ကို ပူပန္တာ ျဖစ္ၿပီး၊ ေနာင္တ ဆိုတာကေတာ့ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ (အတိတ္)
ကို ပူေဆြးတာ မို႔လို႔ပါ။ ညီအစ္မ ႏွစ္ပါးလည္း ဒီလိုပဲ။ ပ်င္းရိျခင္း ျဖစ္ေပၚရင္၊ မၾကာခင္မွာ
ဖ်င္းသြားတတ္တယ္။ မ်ဳိးေစ့ အဖ်င္းေတြ ဆိုရင္ ဘယ္သူမွ မသံုးခ်င္သလို၊ ေလာက အတြက္လည္း
ဘာမွလည္း အသံုး မ၀င္ပါဘူး။
စိုးရိမ္ျခင္းနဲ႔ ေနာင္တ
ဆိုတဲ့ ညီကို ႏွစ္ဦးကို ေသာက (ပူေဆြးျခင္း) လို႔ အဓိပၸါယ္ ေဖၚက်ဴး
လိုပါတယ္။
သိုးေဆာင္း စကားေတြမွာ-
“ဘုရားသခင္က လူေတြကို ေဆးခါး တစ္လွည့္၊ ပ်ားရည္ တစ္လွည့္
ေကၽြးၿပီး စမ္းသပ္ေနတာ”
ဆိုတဲ့ အယူရွိတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ေလာကဓံ တရား ၈ ပါးမွာ
အေကာင္းတရားေတြ နဲ႔ခ်ည္း ႀကံဳေနရင္ သိပ္ကို ပ်င္းရိ စရာ ေကာင္းမွာစိုးတဲ့ အတြက္ အဆိုးတရားလည္း
ႀကံဳေတြ႔ရ ေစပါတယ္။ ၾကမၼာ ဆိုတဲ့ ဇာတ္ဆရာႀကီးက အခက္အခဲေတြနဲ႔ ထိပ္တိုက္ ရင္ဆိုင္ခိုင္းၿပီး
သူရဲေကာင္းကို ရွာေဖြလိုက္တာပါ။ တနည္းအားျဖင့္ လူေတာ္ လူညံ့ကို ခြဲျခားလိုက္တာပါ။ ကံကို
ဘယ္သူက လုပ္တာလဲ။ ထား။ အာလူးစုိက္သမားႀကီးရဲ႕ အာလူးခြဲျခားနည္း ပံုျပင္ေလးကိုလည္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
အေနာက္တုိင္း ပံုျပင္ေလးပါ။
အာလူးမွာ ႀကီးငယ္လတ္ ဆိုၿပီး ဆိုက္ သံုး ဆိုက္ ရွိပါတယ္။
အာလူးႀကီးရင္ (ထူးရွယ္) ေစ်းေကာင္းရပါတယ္။ ငယ္ရင္ေတာ့ (ေဂၚလီ) မ်ဳိးေစ့ ေပါ့။ အာလူး
စုိက္သမားႀကီးက ပြဲရံု မပို႔ခင္ ဘယ္လို ခြဲျခားလိုက္လည္း ဆိုေတာ့ သိပ္ကို လြယ္ပါတယ္။
ဆိုက္စံု (ဂၽြန္) ကို လွည္းေပၚတင္ၿပီး ပဲြရံုေမာင္းခ်သြား တယ္။ လွည္းက လႈပ္ေတာ့ အာလူးအေသးေတြ
ေအာက္ကို ေရာက္သြားတယ္။ အလယ္အလတ္ ေတြက အလယ္မွာ ေနၿပီး ႀကီးတာေတြ ကေတာ့ ထိပ္ဆံုးမွာပဲေပါ့တဲ့။
ပဲြရံုေရာက္ေတာ့ တသီးတသန္႔ ေရြးေနစရာ မလိုေတာ့ပဲ တစ္ခါထဲ အမ်ဳိးအစား ခြဲ အိတ္သြပ္ လိုက္ရံု
ပဲတဲ့။ ဒီပံုျပင္ေလးကေန ေတြးစရာ ေတြနဲ႔ လိုက္နာစရာေတြ အမ်ားႀကီး ရရွိေစပါတယ္။
ပဲြရံုဆီကို သြားေနတဲ့ လမ္းခရီး ျဖစ္စဥ္ကို အခက္အခဲ
လို႔ ကင္ပြန္းတပ္ခဲ့ရင္ ေရာက္ရွိမယ့္ ခရီးလမ္းဆံုး ပန္းတိုင္မွာ လူ အမ်ဳိး အစား အေျဖေပၚ
သြားမွာပဲေလ။ ႀကံ႕ႀကံ႕ခံႏိုင္အား ႀကီးသူလည္း ႀကီးတဲ့အေလွ်ာက္၊ ငယ္သူလည္း ငယ္တဲ့ အေလွ်ာက္
ခြဲျခားေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္လို႔ ဘ၀ဟာ ေဆာ့စရာ ဂိမ္း တစ္ခု ဆိုပါစို႔။ ဒီဂိမ္းမွာ
လူတုိင္း မႏိုင္ႏိုင္ေအာင္ တိုက္ခိုက္ၾကရမွာပဲေလ။ ဂိမ္းထဲမွာ ကိုယ္ က ႏိုင္ေအာင္ မတိုက္ႏိုင္ရင္
ရန္သူေတြကေတာ့ ကိုယ့္ကို ေျခမႈန္းသြားၾကမွာပဲ။ ရွံဳးသြားရင္ ေနာက္တစ္ခန္း ေပါ့။ ဘ၀မွာ
ဂိမ္းအိုဗာ ျဖစ္ သြားရင္ ေနာက္ထပ္ တစ္ဘ၀ ဆိုတဲ့ သံသရာရွည္ႀကီး ရွိေသးတယ္။ ဒီဂိမ္းမွာ
အခက္အခဲ ေပါင္း မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး ဇြဲနဘဲ နဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္လို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊
မျမင္ရတဲ့ ပုစာၧေတြကို ခ်က္ခ်င္း ေျဖရွင္းႏိုင္ၿပီး အစမ္းသပ္ခံ မွတ္ေက်ာက္တင္ႏုိင္
လို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေအာင္ျမင္ သြားၾကသူတိုင္းဟာ ဒုကၡ ဆိုတဲ့ အဆိုးတရား သေဘာကို ေကာင္းေကာင္း
သေဘာေပါက္သြားၾကတဲ့ သူေတြပဲ ျဖစ္တယ္။ ရွံဳးသြားသူေတြ ကိုလည္း သနားပါတယ္ေလ ဆိုၿပီး ခ်န္႔စ္
ေပးတဲ့ အေနနဲ႔ လႊတ္ေပးလိုက္တာမ်ဳိး လုပ္မယ္ မထင္နဲ႔။ ဒုကၡကေတာ့ အဆင့္တန္း မခြဲျခားပဲ
ႏွိပ္ကြပ္မွာပဲ။ ဘယ္ေတာ့မွ အခြင့္ေရး မေပးသလို၊ မ်က္ႏွာသာလည္း မေပးတတ္ဘူး။ အဲဒါ ဒုကၡပဲ။
သိပၸံပညာ ဘယ္ေလာက္ပဲ တိုးတက္တယ္ေျပာေျပာ လူတစ္ေယာက္လံုးကို
ခ်က္ခ်င္းမတ္တပ္ လူေတာ္လူေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္တဲ့ စက္မ်ဳိး မေပၚေသးဘူး။
စမ္းသပ္တဲ့ စက္ေတာင္ မရွိေသးဘူး။ လူသားတစ္ေယာက္ကို လူေတာ္ လူေကာင္း စစ္ မစစ္၊ လူညံ့
ျဖစ္မျဖစ္ စမ္းသပ္ေပးႏိုင္တဲ့ အရာကေတာ့ ဒုကၡပါပဲ။ လူတိုင္းမွာ အစြမ္းအစ ကိုယ္စီ ရွိပါတယ္။
ဒုကၡက လူတစ္ေယာက္ ရဲ႕ တိမ္ျမဳပ္ခံ အစြမ္းအစကို ေဖၚထုတ္ေပးတတ္ၿပီး ေကာင္းေပ်ာ္ေပ်ာ္၊
ဆုိးေပ်ာ္ေပ်ာ္ ေနတတ္တဲ့ မိန္းေမာေတြေ၀ျခင္း ေတြကို တပ္လွန္႔ ေပးတတ္တယ္။ အခက္အခဲေတြ
ႀကံဳလာရေတာ့မွ တခ်ဳိ႕တန္ခိုး ရသြားၾကသလို၊ တခ်ဳ႕ိမ်ား စ်ာန္ေလ်ာ သြားၾကတယ္။
ဒီေတာ့မွ လူတန္းစား ႏွစ္ရပ္ဟာ ကြဲျပားသြားတယ္။ (ဒါေပမဲ့
မေအာင္ျမင္ရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းေတြက ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး တစ္ခု ထဲေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။
တျခား အေၾကာင္းအရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါေသးတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဒုကၡကို အဓိက ေဇာင္းေပး ေျပာခ်င္တဲ့
အတြက္ က်န္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ခ်န္ထားခဲ့ရတာကို နားလည္ေပးေစလိုပါတယ္။)
တန္ခုိး ရသြားတယ္ ဆိုတာက အခက္အခဲနဲ႔ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ
ႀကံဳေတြ႕လာရေတာ့ အေတြ႔ႀကံဳေတြမ်ားသြားတယ္။ ဆံုးရွံဳးမႈေတြကို သင္ခန္းစာယူၿပီး ကိုယ့္မွားယြင္းမႈေတြ၊
လုိအပ္ခ်က္ေတြကို ျပင္ဆင္ၿပီး ေရွ႕ဆက္တုိး ျပန္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၾကာလာေတာ့ စြမ္းရည္ေတြ
ရသြားတယ္။ စိတ္ဓာတ္ေတြ ႀကံ႕ခိုင္လာတယ္။ ဒီအေျခအေနကို တန္ခိုး ရသြားတယ္ လို႔ ဆိုလိုခ်င္တာပါ။
တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဒီျဖစ္စဥ္ ကို ပါရမီလို႔ ေခါင္းစဥ္ တပ္ၾကတယ္။
ေပၚလြင္တဲ့ ဥပမာ ျပရရင္ လွ်ပ္စစ္မီးကို အႀကိမ္ တစ္ေထာင္ေျမာက္ ထိ စမ္းသပ္ခဲ့တဲ့ သိပၸံ
ပညာရွင္ အက္ဒီဆင္ေပါ့။ လင္ကြန္းတို႔၊ အိုင္းစတိုင္းတို႔။ အမ်ားႀကီးပါ။
မယံုရင္ ေအာင္ျမင္သြားသူတိုင္းကို လုိက္လိုက္ ေမးၾကည့္လိုက္ပါ။
သူတို႔ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ဆိုတာ ဒုကၡေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ ထားရတယ္ ဆုိတာ ေမးၾကည့္ရင္းနဲ႔
သင္ သိသိ လာပါလိမ့္မယ္။ ဒီေနရာမွာ အဓြန္႔တက္စရာ ရွိတဲ့ အခ်က္က အေျခအေန တစ္ခုေၾကာင့္
ေအာင္ျမင္သြားသူေကာ မရွိႏိုင္ဘူးလား ။ ဆိုပါစုိ႔။ မိဘေတြက ခ်မ္းသာလို႔၊ အေထာက္ပံ့ေကာင္းနဲ႔
ေတြ႔သြားလို႔၊ အဆက္သြယ္ ေကာင္းသြားလို႔၊ ခ်မ္းသာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ညားသြားလို႔ စသျဖင့္ေပါ့။
ရွိေတာ့ ရွိတာေပါ့ေလ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ ဒီလို အေထာက္ပံ့ေကာင္း ေတြနဲ႔ ေတြ႔ေအာင္ ဒုကၡေတြကို
ဘယ္လိုႀကိဳးစား ေက်ာ္ျဖတ္သြားလည္း ဆိုတာ သိႏုိင္မလား။ ေသခ်ာတဲ့ အခ်က္တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။
ဒုကၡကို ခံႏုိင္ရည္ မရွိေသးသူဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေအာင္ျမင္ေနေန ေနာင္ တစ္ခ်ိန္မွာ ျပန္လည္
က်ရွံဳးမယ္ ဆုိတာ သိပ္ကိုေသခ်ာလြန္းလို႔ ဒီကိစၥ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခါင္းတစ္ျခမ္း
ကိုက္စရာ မလိုေတာ့ဘူး။ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္က ျပႆနာကို ဘယ္လို ေျဖရွင္းမလဲ။ ဒုကၡကို ဘယ္လို ကိုင္တြယ္မလဲ ဆိုတာပဲ အေရးႀကီးေတာ့တယ္။
ႏွစ္ပိုင္း ခြဲၿပီး ေျပာရလိမ့္မယ္ ထင္တယ္။ ရုပ္ပိုင္းနဲ႔
စိတ္ပိုင္း ေပါ့ေလ။ မဂၤလာ တရားေတာ္နဲ႔ အညီပါပဲ။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာ မိသေလာက္ လူေတြ
ေျပာေလ့ ရွိတဲ့ စကား တစ္ခြန္း ရွိတယ္။
“ဒီအလုပ္ကို လုပ္ခ်င္လြန္းလို႔ လုပ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။
မလႊဲသာလို႔ လုပ္ေနရတာ” ဆိုတာပဲ။ ဘယ္သူေတြ ေျပာလဲ
ဆိုေတာ့ ေအာက္ေျခ လူတန္းစား ေတြလည္း ေျပာတယ္။ အလယ္လတ္တန္း စာေရးေတြလည္း ေျပာတာပဲ။ ထိပ္ဆံုးက
စီးပြားလုပ္ငန္းရွင္ႀကီးေတြ လည္း ဒီစကားပဲ ေျပာၾကတာပဲ။ ဆိုေတာ့။ ဘာသြားေတြ႔လဲ ဆိုေတာ့
တူညီတဲ့ အခ်က္ တစ္ခုကို သြားေတြ႔တယ္။ အဲဒါက လုပ္သင့္တာနဲ႔ လုပ္ခ်င္တာ။ တစ္ကမာၻလံုးက
လူေတြကို ဒီႏွစ္ခ်က္ထဲနဲ႔ ေကာက္ခ်က္ဆြဲလို႔ရတယ္။
ဟုတ္ၿပီ။ လုပ္သင့္တာက ဘာလဲ။ လုပ္ခ်င္တာက ဘာလဲ။ ျပႆနာကေရာ
ဘာပါလဲ။ အေမးေတာ့ ရွိလာၿပီ။
အခက္အခဲ ျပႆနာ ဆိုတာ လူသားတိုင္းအတြက္ အေျခခံ ၃ ခု
ပဲ ရွိပါတယ္။ စား၊ ၀တ္၊ ေန။ လူရယ္လို႔ ျဖစ္လာရင္ မစားလို႔ လည္း မရေတာ့ဘူး။ မ၀တ္လို႔လည္း
မရေတာ့ဘူး။ ဒီအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ တာ၀န္ေတြ ကိုယ္စီ ရွိလာၾကၿပီ။ ဒီေတာ့ အလုပ္သင့္
ဆံုး ဆိုတဲ့ အလုပ္တစ္ခုကို မလြဲမေသြ လုပ္ကိုင္ၾကရေတာ့တာပဲ။ အဲဒီမွာ ျပႆနာေတြ စတက္ေတာ့တာပဲ။
ထားပါေတာ့။
ညေစာင့္ တစ္ေယာက္က မင္းသားရူးရူး ေနလို႔ မျဖစ္ဘူး။ အံလည္း မ၀င္ေတာ့ဘူး။ ညေစာင့္ပါဆို
မင္းသားရူးၿပီး အိုက္တင္ ေတြ က်င့္ေနလို႔ကေတာ့ သူ႕ဂိုေထာင္ ေျပာင္သြားမွာေပါ့။ အခ်ိန္မေတာ္ႀကီး
ဒုိင္ေလာ့ ေတြ က်က္ေနလို႔ကေတာ့ ခိုးလု႔ိ ေကာင္းလိုက္မယ့္ အမ်ဳိး။ ဒါက စိတ္ေနရာ လဲြမွားမႈ
ျပႆနာပဲ။ ျဖစ္ခ်င္တာက တစ္မ်ဳိး။ ျဖစ္ေနတာက တစ္မ်ဳိး၊ လူတုိင္း ႀကံဳေနရပါတယ္။ ျမ၀တီ
မင္းႀကီး ဦးစ ေတာင္ ႀကံဳရေသးတာပဲ။ ဒါက ဒုကၡအစစ္ မဟုတ္ေသးဘူး။
မိမိတို႔ရဲ႕ လုပ္ငန္းကို ႏွစ္သက္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ မလုပ္ႏုိင္သူတို႔ဟာ
ေနာက္ဆံုး တစ္ေန႔မွာ ရွံဳးနိမ့္မႈေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔လာရလိမ့္မယ္လို႔ အလုပ္ခြင္ အရာရွိ ရစ္ခ်က္ ဂ်ာမန္း ဆိုသူ ေျပာဖူးေၾကာင္း
Reader Digest’s မဂၢဇင္းမွာ ပါပါတယ္။
ဒါဆို မလႊဲသာလုိ႔ လုပ္ေနရတယ္ ဆိုတဲ ့လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးေတြ
ဘာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ၾကတာလဲ။ သူတို႔ ဆိုလိုတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ လုပ္ခ်င္ခ်င္ မလုပ္ခ်င္ခ်င္
ႀကံဳလာၿပီးတဲ့ အလုပ္တစ္ခုကိုေတာ့ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္သြားေအာင္ လုပ္သြားရမယ္ ဆိုတာကို
လက္ခံထားၾက လို႔ပါပဲ။ ဒီနည္းနဲ႔ပဲ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ႏွစ္သက္မႈေတြ ရလာၿပီး လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္လာၾကတာလည္း
ျဖစ္ပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေအာက္ေျခ လုပ္ငန္းေတြဟာ ဒီစိတ္ထားဖို႔ ပုိခဲယဥ္းပါတယ္။
လမ္းျပင္ေနတဲ့သူေတြကို ကၽြန္ေတာ္ လိုက္ဗ်ဴးၾကည့္တယ္။
သူတို႔ဘ၀ သူတို႔ မေက်နပ္ၾကတာမ်ားတယ္။
အမႈိက္ေကာက္သမားေတြ၊ လမ္းေဘး တံျမက္စည္း လွည္းသမားေတြ
ကို ေမးၾကည့္တယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ေပ်ာ္လို႔ လုပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၁၀၀၀ မွာ တစ္ေယာက္ ေပ်ာ္တာ
ေတြ႔ခဲပါတယ္။ တံျမက္စည္း လွည္းတာပဲကြာ ဘယ္လိုလုပ္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမလဲ၊
လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးေတြနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီး လာမေျပာနဲ႔။ သူတို႔က ခ်မ္းသာလို႔ ေျပာတဲ့ စကားမ်ဳိး။
လို႔။ ဒီလို ဆိုခ်င္ၾကမယ္။ ဒီလို ေတြးၾကည့္ရေအာင္။ ခ်မ္းသာၿပီး ဒုကၡမ်ားေနတာထက္စာရင္
ဆင္းရဲလို႔ ေအးရာေအးေၾကာင္း တံျမက္စည္း လွည္းေနတာက ပို မေကာင္း ဘူးလား။ ဒါဆို အပူကင္းသြားၿပီေလ။
ဒုကၡ ရွိတာခ်င္းတူတူပဲကြာ၊ ခ်မ္းသာခ်င္တယ္။ ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္အျဖစ္ကို လက္မခံခ်င္တဲ့
လူတစ္ေယာက္ပဲ။ လူဆိုတာ ကိုယ့္အေျခအေနကို ကိုယ္လက္ခံရတယ္။ အတိတ္မေကာင္းခဲ့ ပစၥဳပၸန္
ညံ့ေနတာပါ။
အရင္ေခတ္ေတြ တုန္းကဆိုရင္ ေငြ၀ယ္ကၽြန္စနစ္ေတြ ေတာင္
ရွိခဲ့ေသးတာ။ ခုေခတ္လို ကၽြန္စနစ္ မရွိေတာ့တဲ့ အေျခေနမွာ ဘယ္ေလာက္ လြတ္လပ္လဲ။ ကၽြန္ဆိုရင္
ကၽြန္လိုပဲ ေနရတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ကၽြန္ျဖစ္မယ့္ မ်ဳိးရိုးေၾကာင့္ေလ။ အေဖ၊ အေမ ကၽြန္ျဖစ္
တာကိုလည္း လက္မခံခ်င္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ မရဘူး ။ အဲလို လူမ်ဳိးေတြဟာ ဒုစရိုက္မႈကို က်ဴးလြန္ဖို႔
အေျခေန ပိုမ်ားတယ္။ ခ်မ္းသာျခင္း သာ အမွန္တရား ဆိုၿပီး ဘနဖူး သုိက္တူးမွာ မကလို႔ တရားတာ
မတရား မသိဘူး။ ခ်မ္းသာဖို႔ တစ္ခုထဲ ေရွးရွဳေနရင္ေတာ့ လူလိမ္ လူေကာက္ေတြ ျဖစ္သြားတတ္ၾကတယ္။
မိန္းကေလးေတြ ဆိုရင္လည္း လမ္းမွားလိုက္ၿပီး ပ်က္စီးသြားတတ္ၾကတယ္။ အေျခအေနကိုက အဲဒီထဲကို
တြန္းပို႔ ေနသလိုမ်ဳိး ထင္ရတတ္တယ္။ အမွန္ေတာ့ စိတ္ေပ်ာ့ညံ့လို႔ ျဖစ္ရတာပါ။ မ်က္ကန္း
ထြက္ေပါက္ရွာၾကတာပါ။
၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွာ ဆိုရင္ ျမန္မာျပည္သားေတြဟာ အဆိုးဆံုး
အေျခအေနေတြ မ်ဳးိစံုနဲ႔ ႀကံဳေတြ႔လာရေတာ့ လုပ္မိ လုပ္ရာေတြ လုပ္တတ္ၾကတယ္။ ဒီႏွစ္ ပိုဆိုးပါတယ္။
စား၀တ္ေနေရးေတြ က်ပ္တည္းလာတဲ့ အတြက္ ထြက္ေပါက္ပိတ္မိေနတတ္ ၾကတယ္။ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေတြ
ေရာက္လာၾကေတာ့ မိန္းကေလးေတြ တုိင္းတစ္ပါးသားေတြနဲ႔ ျဖစ္ခ်င္တုိင္း ျဖစ္ေနၾကတာကို တစ္ျပည္လံုးမွာ
ေတြ႔ေန ျမင္ေန ရပါတယ္။ မၾကားခ်င္မွ အဆံုး ၊ မျမင္ခ်င္မွ အဆံုး ပါပဲ။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ
ဘာေၾကာင့္ ဆင္းရဲရသလဲ။ ဒါဟာ ေထာင္ေခ်ာက္ တစ္ခု လိုပါပဲ။ ဒီျပႆနာေတြကို ဘယ္လို ေျဖရွင္းရမလဲ
ဆိုတာ ေျပာလိုက္တိုင္း ဘဲဥ အစ ရွာမရသလို လြတ္လမ္းကို မျမင္ဘူး။ (ေထာင္ေခ်ာက္ ၄ ခု အေၾကာင္းကို
အက်ယ္ဖတ္လိုပါက ဂ်ဴး ရဲ႕ ေအာက္ေျခသန္းတစ္ေထာင္ကို ဖတ္ပါ။)
ဒီေခတ္မွာ ၃ ပါးေသာ အေရးထက္စာရင္ စားဖို႔ကို ၈၀ ရာႏႈန္းေလာက္
သံုးေနရတဲ့ အတြက္ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ စားဖို႔ကိုပဲ ဖုတ္ပူ မီးတိုက္ ရွာေဖြလို႔ ေနရပါတယ္။
လူသားအားလံုးရဲ႕ ဒုကၡေတြ လြတ္ၿငိမ္းဖို႔ အတြက္ မိမိကိုယ္ကိုပဲ အားကိုးရပါမယ္။ ဒါကို
လြတ္ရာလမ္းလို႔ လည္း ဆိုခ်င္ပါတယ္။ ကံ၊ ဥာဏ္၊ ၀ီရိယ လို႔ ဘုရားေဟာ ထားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္
အေတြ႔အႀကံဳရယ္၊ ေမွ်ာ္ျမင္ေတြးေခၚတတ္မႈ အေတြး အေခၚရယ္၊ ပညာရယ္ကို ပါ ထည့္ေပါင္းဖို႔
လိုလာပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ ပညာဟာ အခရာ က်လို႔ လာပါတယ္။ ပညာမဲ့သူဟာ လူတကာရဲ႕ ေနာက္တန္းကို
ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္သြားမွာ မလြဲမေသြ မုခ်ပါပဲ။ မိမိမွာ ပညာမဲ့တာကို မသိပဲ၊ မသင္ပဲ၊
မျပင္ပဲ ဇြတ္အတင္း ခ်မ္းသာခ်င္ေနလို႔ကေတာ့ ဟာသ ပါပဲ။ ဒါက တစ္ခ်က္ေပါ့ေလ။ ဆိုလိုတာက
အားသြန္ခြန္စုိက္ ဇြဲနဘဲ ထည့္ဖို႔ တြန္းအား ေပးခ်င္တာပါ။ (ရုပ္ပုိင္း)
လုပ္သင့္တာကိုလည္း လုပ္ရမယ္။ လုပ္ခ်င္တာကိုလည္း စိတ္ကူးယဥ္ၿပီး
ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ လုပ္မယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ တျဖည္းျဖည္း ႏုိင္သေလာက္ လုပ္သြားတယ္။ စံပယ္မေပၚခင္
ခံပြင့္ကို ကုန္းရတယ္ ဆိုသလိုေပါ့။ လက္ေတြ႔ကို သဘာ၀ က်က် စီမံကိန္းခ်ၿပီး ကိုယ့္ ဘ၀
ကို ျပဳျပင္သြားလို႔လည္း ရပါတယ္။ ဟန္ခ်က္လြဲသြားလို႔ မရဘူး။ လုပ္ခ်င္တာေတြ တအားမ်ားသြားလို႔
လုပ္သင့္တာ မလုပ္လုိက္ ရရင္လည္း ရြာလည္ သြားမယ္။ အမွန္တကယ္ ဒုကၡေရာက္ေတာ့မွ ျပဴးပ်ာ
ျဖစ္ၿပီး ဘယ္သူ႔ အေဖ ေခၚရမွန္း မသိ ျဖစ္သြားမယ္။
လူေတြ အလုပ္ခြင္ထဲမွာ မေပ်ာ္ပိုက္ျခင္းကို သုေတသနျပဳ
ေလ့လာ ၾကည့္တဲ့ အခါမွာ (၁) အခ်ဳိ႕ က ရွင္သန္ဖို႔ အတြက္ ၀မ္းစာ ရွာေဖြရတာ အခ်ိန္ျဖဳန္းရာ
ေရာက္ၿပီး အလကားပဲ။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနၿပီး ကိုယ္လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္သြားသင့္တယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ
ရွာေဖြသင့္တယ္။ လို႔ ထင္တတ္ၾကတယ္။ (၂) အခ်ဳိ႕က ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္နဲ႔ ကိုယ့္ အစြမ္းအစက
အံမ၀င္ဘူးလို႔ ထင္တတ္ၾကတယ္။ ကိုယ္တကယ္ လုပ္ခ်င္တာနဲ႔ လုပ္ေနရတာက မဆီမဆိုင္ဘူးလို႔ ခံစားေနတတ္ၾကတယ္။
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနမယ့္ အဖြဲ႔ရယ္၊ အလုပ္အံလြဲေနတဲ့ အဖြဲ႔ရယ္ေပါ့။
ေနာက္တစ္ပိုင္းကေတာ့ စိတ္ပုိင္း။ လုပ္သင့္တာကို လုပ္ေနပါလ်က္နဲ႔
လုပ္သင့္တာလည္း အဆင္မေျပ၊ လုပ္ခ်င္တာလည္း အေကာင္ထည္ ေပၚမလာရင္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္မ်ားပီပီ
တရားႏွလံုးသြင္းၾကဖို႔ပဲ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ ရတာေလးနဲ႔ ေရာင့္ရဲ ရမယ္။ မိမိဘ၀ကို
ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အဆုိးဆံုး အေျခအေနမွာေတာင္ ေက်နပ္ ေနရမယ္။ ဒါဟာလည္း ေအာင္ျမင္ျခင္း
တစ္နည္းပါပဲ ။ မိမိ စိတ္ကို မိမိ ေအာင္ႏုိင္ျခင္းပဲ။ မႀကိဳးစားပဲ ေနဖို႔ ဆိုလိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။
လုပ္ေနမယ္။ ရည္မွန္းခ်က္လည္း ထားမယ္။
အျပင္ကို ေအာင္ႏုိင္ျခင္းထက္ အတြင္းစိတ္ကို ေအာင္ႏုိင္ျခင္းကသာ
စစ္မွန္ေသာ ေအာင္ျမင္ျခင္းရယ္လို႔ ဓမၼပဒ လာရွိပါတယ္။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ပဲ ယာယီ အခက္အခဲကို
ႀကံဳသလို ေျဖရွင္းေနမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ဒူးနဲ႔ မ်က္ရည္ သုတ္ရမွာ မလြဲပါဘူး။
အခက္အခဲေတြ နဲ႔ ႀကံဳေတြ႔လာရင္ ထိန္းသိမ္းလာတဲ့ သိကၡာေတြ က်သြားတတ္ပါတယ္။ ဒီအေျခအေနကို
ကာတြန္း ဆရာေတြက ဘယ္လို သရုပ္ေဖၚလဲ ဆိုေတာ့ တစ္ဘီးတပ္ ယာဥ္ကို စီးနင္းေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕
ေခါင္းေပၚမွာ သိကၡာကို ရြက္ထားတယ္။ ဒီလူဟာ ေျခေခ်ာ္လက္ေခ်ာ္ ျဖစ္ၿပီး စက္ဘီးေပၚကေန
ျပဳတ္က်သြားႏုိင္သလို၊ သူရြက္ထားတဲ့ သိကၡာ ဆိုတာလည္း အခ်ိန္မေရြး ျပဳတ္က် သြားႏုိင္တယ္
ဆိုတာကို မီးေမာင္း ထိုးျပျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ထမင္းငတ္လို႔ ေသရင္ တစ္ဘ၀ပဲ ေသတာပါ။
နိဂံုးခ်ဳပ္ အေနနဲ႔ ဒုကၡ ႀကံဳလာတိုင္း ျပန္စဥ္းစားသင့္တဲ့
စကားေလး တစ္ခြန္းကိုေတာ့ လက္ေဆာင္ ေပးလိုက္ခ်င္ပါတယ္။
“မရွိေတာင့္တ၊ ရွိေၾကာင့္ၾက” ဆိုတာပါပဲ။ ေလာကရဲ႕ အစြန္းႏွစ္ဖက္
ထြက္တတ္တဲ့ သေဘာတရား ေတြကို ထံုးလိုေျခ၊ ေရလိုေႏွာက္ နားလည္သြားၿပီဆိုရင္ အားမွ်ေျချဖစ္ေအာင္
မဇၥ်ိမ က်က် ဘယ္လိုေနထိုင္ရမလဲ ဆိုတာ သိျမင္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ စကားေလးကို စိတ္ညစ္တို္င္း
ဂါထာ တစ္ပုဒ္လို ရြတ္ဖတ္ေနျခင္းနဲ႔ ဒုကၡေတြကို ေက်ာ္လႊားႏုိင္မွာပါ။
ေနထြက္က ေန၀င္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ရွာရွာ တစ္ေန႔ေန႔မွာ ဘံုဆိုင္ပစၥည္းေတြ
ဆိုတာ ခြဲခြာသြားရမယ္ ဆိုတာ ေသခ်ာသိထားရင္ ျဖင့္ စြဲလန္းမႈ မႀကီးထြားေတာ့ပဲ၊ ဘ၀ကို
ေရာင့္ရဲ ေစပါတယ္။ ဒါဆို ဘာမွ မရွာေတာ့ပဲ ေနလိုက္မယ္ ဆိုရင္လည္း ဒုကၡကေတာ့ သင့္ကို
အလြတ္ေပးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါကို အဖ်ားရွဴးသြားတဲ့ အျမင္လို႔ ေျပာလာရင္လည္း လြတ္လပ္စြာ
ကြဲလြဲႏိုင္ပါတယ္။
အမွန္ေတာ့ ဒုကၡဆိုတာ ယုတ္မာ ၾကမ္းတမ္းတယ္ ထင္ရေပမယ့္
အထက္လမ္းေတြကို ပုိ႔ေဆာင္ ေပးတတ္တဲ့ အမွန္တရား တစ္ခု (ဒုကၡသစၥာ) အျဖစ္ ရည္ညြန္းခ်င္ပါတယ္။
အေဆြေတာ္ ေစာဒကာ တက္လိုပါသလား။
ခြန္စည္သာဟိန္း
xxxxxx
အမည္ - ခြန္စည္သာဟိန္း
ရက္စြဲ-
၃၀.၉.၁၃ မနက္ ၃ နာရီ ခြဲ
No comments:
Post a Comment