Font

Wellcome

စည္သာဟိန္း မွ လႈိုက္လွဲစြာၾကိဳဆိုပါသည္

Tuesday, October 19, 2021

မိုးေလကင္းလြတ္ သီတင္းကၽြတ္ၿပီ

 မိုးေလကင္းလြတ္ သီတင္းကၽြတ္ၿပီ 

 Sitha(Tgi)

၀ႆန္ ရာသီ ကုန္ခါနီး ေဟမာန္ ရာသီ ကူးေျပာင္းခ်ိန္ ရာသီဥတု က သိသိသာသာ အခ်မ္းပုိလာ သလိုလို၊ သိသာသည့္ အခ်က္မွာ မုတ္သုတ္ဆုတ္ခြာခ်ိန္ မုိးရြာသြန္းမႈ နည္းပါးၿပီး၊ ေလတုိက္မႈ မ်ားလာျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ဗုဒၶဘာသာ ကုိးကြယ္ၾကေသာ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားသည္ သီတင္းကၽြတ္ကာလ ေနအိမ္တြင္ ဘုရားမီးပူေဇာ္ၾကျခင္း၊ ေရာင္စံုမီးပံုး ထြန္းညွိျခင္း၊ မီးပံုးပ်ံ လႊတ္တင္ျခင္း ႏွင့္ လူႀကီးသူမ၊ သက္ႀကီးရြယ္အို တုိ႔ကို ကန္ေတာ့ျခင္း တုိ႔သည္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတုိ႔၏ ခ်စ္စရာ ဓေလ့မ်ားပင္ ျဖစ္ေပသည္။ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ေစာင့္ေမွ်ာ္ခဲ့ရေသာ ေပ်ာ္ပဲြရႊင္ပဲြ အခ်ိန္ကာလ ေရာက္ရွိလို႔လာၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ကေလးမ်ား ေပ်ာ္ရႊင္ေနလိမ့္မည္။

×××

သီတင္းကၽြတ္လ မီးထြန္းပြဲေတာ္

သီတင္းကၽြတ္လ၏ ထူးျခားခ်က္မွာ မုိးရာသီ အခ်ိန္ကာလ၏ ေနာက္ပိုင္းခ်ိန္လ တစ္လျဖစ္သည္။ ပြဲေတာ္မွာ သီတင္းကၽြတ္ မီးထြန္းပြဲေတာ္ ျဖစ္ၿပီး၊ အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ ေန႔လည္း ျဖစ္ေပသည္။ မီးထြန္းပြဲ ဆင္ႏြဲရင္း တစ္ႏွစ္ပတ္တာ ပင္ပန္းခဲ့ေသာ အေမာအပန္းမ်ား ေျပေပ်ာက္၍ စိတ္ရႊင္လန္း တက္ၾကြေပလိမ့္မည္။ ေကာင္းကင္ႀကီးသည္လည္း လႊတ္တင္လာမည့္ မီးပံုးေလးမ်ားကို လက္ကမ္းႀကဳိဆိုေနလိမ့္မည္။

သီတင္းကၽြတ္လတြင္ မီးထြန္းပြဲေတာ္ က်င္းပရျခင္းမွာ နတ္ျပည္မွ ၾကြဆင္းလာသည့္ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကို ရည္မွန္း၍ မီးပူေဇာ္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ သီတင္းကၽြတ္လတြင္ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ နတ္ျပည္မွ ဆင္းသက္ခဲ့ဖူးသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ မီးေစာင္းတန္း၊ မီးျမင့္မုိရ္မ်ား ထြန္းညွိကာ မီးပဲြသဘင္ ကို ဆင္ယင္က်င္းပၾကျခင္း ဓေလ့ ျဖစ္လာေပသည္။

ျမန္မာ့ရုိးရာဓေလ့ ၀ါတြင္း သံုးလ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္မ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းမွ ေရွာင္ရွားၾကသျဖင့္ ၀ါလကင္းလြတ္ ခ်ိန္ အလွဴပဲြ၊ လက္ထပ္မဂၤလာပဲြမ်ား က်င္းပရန္ တာဆူေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ ကထိန္အလွဴပဲြမ်ား ႀကဳိတင္ ျပင္ဆင္ရင္းကုသုိလ္ ပီတိစိတ္မ်ားျဖင့္ လူအမ်ား ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကေပလိမ့္မည္။ သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ မတုိင္ခင္ ကာလအတြင္း မိဘဘုိးဘြား၊ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားတုိ႔ကို ကန္ေတာ့ရန္ ပိုက္ဆံမ်ား ႀကဳိတင္စုေဆာင္း ေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။

×××

ငယ္စဥ္ဘ၀ သီတင္းကၽြတ္လ

မိမိတုိ႔ ငယ္စဥ္က ျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ သီတင္းကၽြတ္လသည္ အင္မတန္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေကာင္းသည္။ ထိုအခ်ိန္ကာလ ေရာက္လွ်င္ ပတ္၀န္းက်င္မွ လူအမ်ားတုိ႔သည္ ၀တ္ေကာင္းစားလွမ်ား ၀တ္ဆင္၍ ရႊင္လန္းတက္ၾကြေနၾကသည္။ မိုးရာသီတြင္ အျပင္သိပ္မထြက္ျဖစ္ေပမယ့္ မုိးကုန္ခ်ိန္တြင္ လူအမ်ား ျပန္လည္ စည္ကားလာခဲ့ၾကသည္။

မိမိတုိ႔ ဘုိးဘြား၊ မိဘ၊ ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွစ္မ မ်ား စုေပါင္းေနထုိင္ၾကေသာ မင္းလမ္းေနအိမ္ေရွ႕တြင္ ကထိန္လွည့္ျခင္း၊ စတုဒီသာေကၽြးျခင္း၊ ဘုရားဖူးသြားျခင္း တုိ႔ျဖင့္ အခ်ိန္ျပည့္ လူစည္ကားေနေလ့ ရွိသည္။ ငယ္စဥ္ က သထံုတြင္ ကၽြဲရုပ္ျဖင့္ လွည့္လည္ျခင္းကို ကေလး သဘာ၀ ခံုမင္တပ္မက္ခဲ့ဖူးသည္။ ေက်ာင္းကထိန္ တြင္လည္း ကၽြဲရုပ္မ်ား ျပဳလုပ္ကာ ကုိယ္တုိင္၀င္က ခဲ့ဖူးေပသည္။ ကၽြဲရုပ္အျပင္ ပစ္တုိင္းေထာင္ အရုပ္၊ အျခား အရုပ္မ်ားစြာလည္း ပါ၀င္ေသးသည္။ သီတင္းကၽြတ္ကာလ အတြင္း ဘိုးဘြားမ်ား၊ မိဘမ်ား၊ ဦးေလး၊ အေဒၚ၊ သက္ႀကီးရြယ္အို လူႀကီးသူမ မ်ားတုိ႔ထံ သြားေရာက္ကန္ေတာ့ၿပီး မုန္႔ဖုိးေတာင္းယူခဲ့သည့္ အမွတ္တရမ်ားမွာလည္း ေမ့မရေသာ အတိတ္ျဖစ္ရပ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။

အျပင္ေလာကတြင္ သြားခ်င္ရာမသြားရသျဖင့္ မုိးဥတု ကဲ့သုိ႔ စုိစြတ္ပ်င္းရိဖြယ္ ရာသီဥတုကို အျမန္ကုန္ဆံုးေစ လိုခဲ့သည္။ စုိက္ပ်ဳိးေရးေတာင္သူဦးႀကီးမ်ားအတြက္ မုိးဥတုသည္ မရွိမျဖစ္ အေရးႀကီးသည္ မွန္ေပမယ့္ မုိးဥတုမွ လြတ္ေျမာက္မည့္ ပြင့္လင္း အခ်ိန္ ကာလ ေမွ်ာ္ေနၾကသူမ်ားလည္း ရွိၾကပါသည္။

သီတင္းကၽြတ္ လဆန္း(၁) ရက္မွ စတင္၍ ေရာင္စံုမီးပံုးလွလွေလးမ်ားကို ရပ္ကြက္မ်ားအတြက္ လွည့္လည္ ေရာင္းခ်ေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္က လမ္းထိပ္တြင္ လူႀကီးမ်ား စုေ၀းကာ ေပ ၂၀ ခန္႔ျမင့္ေသာ မီးပံုးပ်ံႀကီး မ်ား လႊတ္တင္ၾကသည္ကို ကေလးသဘာ၀ အေျပးအလႊား သြားၾကည့္ခဲ့ရသည္။ ရွမ္းျပည္ဘက္မွ မွာယူထားေသာ မီးရွဴးေခ်ာင္းမ်ား၊ မီးရွဴးထုပ္မ်ား လႊတ္တင္ခ်ိန္ ဆိုလွ်င္ လူအမ်ား လာေရာက္ ၾကည့္ရွဳၾက ေလ့ ရွိသည္။ ထိုမွ ေတာင္ႀကီးၿမဳိ႕ ေရာက္ရွိ အေျခခ်ခ်ိန္တြင္ ရုိးရာမီးရွဴးလုပ္နည္းတုိ႔ကို သူငယ္ခ်င္းမ်ားမွ တဆင့္ လက္ေတြ႔ သင္ယူခဲ့ရာမွ ၀ါသနာပုိး ၀င္သြားခဲ့သည္။ မီးရွဴး၊ ခုိပ်ံ တုိ႔ကို လက္ေတ႔ြျပဳလုပ္ခ်ိန္တြင္ ထမင္းေမ့၊ ဟင္းေမ့ လုပ္ကုိင္ေနတတ္ၿပီး၊ ကုိယ္တုိင္လုပ္ေသာ မီးရွဴး၊ ခိုပ်ံ တစ္လံုး လႊတ္တင္ေအာင္ျမင္သြားခ်ိန္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ အရသာမွာ မည္သည့္အရာႏွင့္မွ် မလဲႏုိင္ေခ်။ ပလပ္စတစ္မီးပံုးငယ္မ်ား ကုိယ္တုိင္ျပဳလုပ္၍ မီးရွဴး၊ ခိုပ်ံ အလွမ်ား ခ်ိတ္ဆဲြ၍ အေပ်ာ္တမ္း လႊတ္တင္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုမွတဖန္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား စုေပါင္း၍ ပိုမုိႀကီးေသာ မီးပံုးပ်ံႀကီးမ်ားကုိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ သြားေရာက္ ျပဳလုပ္၍ လျပည့္ည တြင္ လႊတ္တင္ခဲ့ၾကသည္။

ယမ္းမီးရွဴးမ်ား ျပဳလုပ္တတ္ေသာ အခါ ေရာင္စံုယမ္းမီးရွဴးမ်ားကို တီထြင္ျပဳလုပ္လာျပန္သည္။ မိမိ လိုခ်င္ေသာ အနီေရာင္၊ အ၀ါေရာင္၊ အစိမ္းေရာင္၊ အျပာေရာင္မ်ား ျဖစ္ေပၚေစရန္ Chemical ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ေသာ ဆပ္ျပာ၊ ကန္႔၊ သတၱဳ၊ ပိုတက္ စသျဖင့္ ေရာစပ္ကာ စမ္းသပ္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ယမ္းေရာင္စံုစပ္ျခင္းသည္ အင္မတန္ အႏၱရာယ္မ်ားေသာ အလုပ္တစ္ခုျဖစ္ၿပီး၊ မိမိသည္လည္း ယမ္းအေထာင္းမေတာ္သျဖင့္ ယမ္းကဲြ၍ ေဆးရံု သံုးလ တက္ခဲ့ရဖူးသည္။ ထုိေနာက္ပိုင္းတြင္ အႏၱရာယ္မ်ားေသာ ယမ္း ၀ါသနာကို စြန္႔လႊတ္ခဲ့ေလသည္။

ယခုအခါ ကမာၻ႔ကပ္ေရာဂါ ကုိဗစ္-19 ေၾကာင့္ ေပ်ာ္ပဲြရႊင္ပဲြမ်ား ရပ္တန္႔ေနခဲ့ရသည္မွာ ၂ ႏွစ္တုိင္ ၾကာျမင့္လာၿပီ ျဖစ္သည္။ ယခင္က ဆုိလွ်င္ သီတင္းကၽြတ္ မီးထြန္းပဲြကို ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ား၊ ေစတီပုထုိးမ်ား တုိ႔တြင္ ဆီမီးအလွ ပူေဇာ္ျခင္း၊ ဘုရားမီးပူေဇာ္ျခင္း တုိ႔ကို သြားေရာက္၍ ဓါတ္ပံုရုိက္ကူးရသည္မွာ အင္မတန္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းသည္။ဘုရားေက်ာင္းကန္၊ ေစတီပုထုိး ႏွင့္ ဆီမီးထြန္း အလွတုိ႔မွာ ျမန္မာ့ရုိးရာ ဓေလ့ကို ေဖာ္က်ဴးေသာ ပံုရိပ္တုိ႔ပင္ျဖစ္သည္။ ယခင္က တန္ေဆာင္တုိင္ကာလ မေရာက္ခင္ စက္တင္ဘာလ၊ ေအာက္တုိဘာလ တုိ႔တြင္ ရုိးရာမီးပံုးပ်ံပြဲေတာ္ ဆင္ႏြဲႏုိင္ရန္ အၿပဳိင္အဆုိင္ ျပင္ဆင္ေနၾကေသာ ကာလလည္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ညမီးႀကီး(ေခၚ) ညမီးက်ည္ မီးပံုးပ်ံႀကီး ျပဳလုပ္ရန္ သက္ဆုိင္ရာ အစုအဖြဲ႔အလိုက္ စုေပါင္း၍ ယမ္းလုပ္ငန္းျပင္ဆင္ေနၾကသည္ကို ဒုိင္အဖဲြ႔ကို လိုက္လံၾကည့္ရွဳေနၾကၿပီျဖစ္သည္။ ညမီးႀကီး(ေခၚ) ညမီးက်ည္ မီးပံုးပ်ံႀကီး အဖဲြ႔ေပါင္း ရာေက်ာ္ရွိၿပီး၊ ယမ္းအလွပသာဒ ပါ၀င္ပစၥည္း၊ ယမ္းေခြဆင္ယင္ပံု တုိ႔ကို လူအမ်ား မျမင္ေစရန္ တိတ္တဆိတ္ ျပင္ဆင္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔မွသာ ၿပဳိင္ပြဲတြင္ တစ္ဖဲြ႔ႏွင့္ တစ္ဖဲြ႔ မတူညီေသာ ယမ္းအလွပသာဒ တင္ဆက္ပံုျဖင့္ အမွတ္ေပးၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ကုိဗစ္ေရာဂါေၾကာင့္ ၂၀၂၀ ျပည့္ႏွစ္ တြင္လည္း မီးပံုးပ်ံပဲြေတာ္ က်င္းပႏုိင္ျခင္း မရွိခဲ့။

×××

သီတင္းကၽြတ္လ

သီတင္းကၽြတ္လ သည္ ျမန္မာျပကၡဒိန္၏ ခုႏွစ္လေျမာက္ျဖစ္ၿပီး၊ သန္တူ (သီတင္းကၽြတ္) အဓိပၸါယ္မွာ သန္ စပါးပင္ ကုိ ရည္ညႊန္းကာ တူ သည္ ထူထပ္ျခင္း၊ စပါးပင္မ်ား ထူထူေထာင္ေထာင္ ေပါက္ေရာက္ေနၿပီဟု ဆုိလိုေၾကာင္း၊ သိရသည္။ အထိမ္းအမွတ္ ပန္းမွာ ၾကာျဖဴပန္း ျဖစ္သည္။

ေရွးအခါက သန္တူလ ေခၚဆို ေရးသားခဲ့ၾကေၾကာင္း ဖတ္မွတ္ဖူးသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္မွ သီတင္းကၽြတ္ ဆိုေသာ အေခၚအေ၀ၚ ျဖစ္ေပၚလာသည္ဟု ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္းတြင္ ေရးသားခ်က္ကို ကုိးကား ေဖာ္ျပပါသည္။ သီတင္းကၽြတ္ မည္သုိ႔ ျဖစ္လာသနည္း။ သန္တူလ ဟု ေခၚရာမွ ေနာက္ပုိင္းတြင္ သီတင္းကၽြတ္ ဟု ျဖစ္လာျခင္းမွာ သကၠရာဇ္ ၅၇၄ ခုႏွစ္တြင္ ထုိးေသာ တုရြင္းေတာင္ ေစာရဟန္း သိမ္ေက်ာက္စာ အတြင္း စာသား တစ္ေနရာ၌သာ သတင္းခၽြတ္ ဟူေသာ အသံုးကို ေရွးဦးဆံုး ေတ႔ြရေလသည္။ သတင္းခၽြတ္ ဟူေသာ စကားသည္ သတင္းသီလေစာင့္ထိန္းသူတုိ႔က ခၽြတ္လႊတ္ကုန္ဆံုးေအာင္ ျပဳသည္ဟု အနက္ထြက္ေလသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ သီတင္းကၽြတ္ အေခၚအေ၀ၚမွာ ရဟန္းသံဃာမ်ား ၀ါဆိုျခင္းမွ ၿပီးဆံုးေလၿပီ ဆိုေသာ အဓိပၸါယ္ ျဖင့္ သန္တူလ မွ သီတင္းကၽြတ္လ ဟု ေျပာင္းလဲ ေခၚဆုိလာျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ က်ီးတာရာ ထြန္းပသည့္ သီတင္းကၽြတ္လ ရာသီတြင္ နံနက္ စက္နာရီ ၅ နာရီ ၅၅ မိနစ္ တြင္ ေနထြက္၍ ညေန စက္နာရီ ၅ နာရီ၃၇ မိနစ္ ခန္႔တြင္ ေန၀င္သည္။ ျမန္မာနာရီအားျဖင့္ ေန႔ည နာရီ ၃၀ စီ အညီအမွ် ရွိသည္။

×××

ျပည္သူျပည္သားအားလံုး ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တေနေသာ ေပ်ာ္ရႊင္ၿငိမ္းခ်မ္းဖြယ္ ေန႔ရက္မ်ား အျမန္ဆံုး ေရာက္ရွိလာပါေစေၾကာင္း ႏွင့္ ကုိဗစ္ကပ္ေရာဂါဆုိးႀကီး အျမန္ဆံုး ခ်ဳပ္ၿငိမ္းပေပ်ာက္ပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေတာင္းအပ္ပါသည္။

+++

ျမတ္စြာဘုရားသည္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္၌ မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ သႏၲဳႆိတနတ္သားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ “ကုသလာဓမၼာ၊ အကုသလာဓမၼာ ၊ အဗ်ာကတာဓမၼာ” အစရွိေသာ အဘိဓမၼာခုနစ္က်မ္းကို ေဟာေတာ္မူၿပီးေနာက္ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔တြင္ တာဝတႎသာ၌ ပဝါရဏာျပဳၿပီး လူ႔ျပည္လူ႔ရြာသို႔ ဆင္းသက္ေတာ္မူသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ကို  အဘိဓမၼာေန႔ဟု ေခၚေဝၚၾကသည္။ ဘုရားရွင္သည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၉ ခုႏွစ္၊ ၀ါဆိုလျပည့္ညေန၌ သာဝတၳိျပည္အနီးတြင္ ေကာသလမင္း၏ ဥယ်ာဥ္မႉးက႑က ဘုရားရွင္မိန႔္ၾကားခ်က္အတိုင္း စိုက္ပ်ိဳးအပ္ေသာ က႑မၺသရက္ျဖဴပင္အနီး တိတၳိတို႔ကို နိမ္နင္းၿပီး ေရမီးအစုံ တန္ခိုးျပာဋိဟာျပပြဲႀကီးကို အဆန္းတၾကယ္ ဖန္ဆင္းျပေတာ္မူသည္။ ထိုပြဲအၿပီးတြင္ မယ္ေတာ္ေဟာင္း နတ္သားအား အဘိဓမၼာေဒသနာျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ရန္ ေျခလွမ္းႏွစ္လွမ္းျဖင့္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္သို႔ ႂကြျမန္းေတာ္မူသည္။ ပရိသတ္က ဘုရားရွင္ကို မျမင္ေတြ႕ေတာ့၍ အရွင္အႏု႐ုဒၶါမေထရ္အား ေမးျမန္းရာ မေထရ္ျမတ္က ရွင္းျပမွ အေၾကာင္းစုံ သိၾကရသည္။ ပရိသတ္ႀကီးသည္ ဘုရားရွင္ကိုမဖူးရဘဲ မျပန္ဟု တိုင္ပင္ၾကကာ ထိုေနရာ၌ ယာယီတဲနန္းထိုးကာ ေနၾကေလသည္။ သီတင္းကၽြတ္ကာနီးမွ ရွင္မဟာေမာဂၢလန္ထံမွတစ္ဆင့္ ဘုရားရွင္သကၤႆၿမိဳ႕သို႔ ႂကြဆင္းေတာ္မူမည့္အေၾကာင္း သိရသျဖင့္ သကၤႆၿမိဳ႕မွ သြားေရာက္ႀကိဳဆိုၾကသည္။

ဘုရားရွင္သည္ တာဝတႎသာျပည္ မ႑ဳကမၺလာ ျမေက်ာက္ဖ်ာ၌ မယ္ေတာ္ေဟာင္း သႏၲဳႆိတအမႉးရွိေသာ နတ္ျဗဟၼာတို႔အား ၀ါတြင္းသုံးလ ေန႔ညမစဲ အဘိဓမၼာတရားကို ေဟာၾကားေတာ္မူရာ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔၌ ၿပီးဆုံးေလသည္။ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔၌ သိၾကားမင္းအား လူ႔ျပည္ျပန္ေတာ့မည့္အေၾကာင္း ႏႈတ္ဆက္စကားမိန႔္ၾကားရာ သိၾကားမင္းက ေရႊေစာင္းတန္း၊ ေငြေစာင္းတန္း၊ ပတၱျမားေစာင္းတန္းဟူ၍ ေစာင္းတန္းသုံးသြယ္တို႔ကို ဖန္တီးေပးသည္။ လက္်ာဘက္ ေရႊေစာင္းတန္းသည္ နတ္မ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္သည္။ လက္ဝဲဘက္ ေငြေစာင္းတန္းက ျဗဟၼာမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး ပတၱျမားေစာင္းတန္းက ဘုရားရွင္အတြက္ ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေစာင္းတန္းတို႔၏ မုခ္ဦးသည္ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ထိပ္၌ရွိ၍ အေျခက သကၤႆၿမိဳ႕တံခါးဝတြင္ ရွိသည္။

ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ေရာက္တိုင္း ပဝါရဏာပြဲႏွင့္ မီးျမင္းမိုရ္ပြဲတို႔ က်င္းပၾကသည္။ ပဝါရဏာ၏အဓိပၸာယ္မွာ ဖိတ္ၾကားျခင္း၊ တိုက္တြန္းျခင္း၊ ေတာင္းပန္ျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။ သာသနာ့ဝန္ေဆာင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ၀ါကၽြတ္သည္ႏွင့္ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔တြင္ “အရွင္ဘုရားတို႔၊ တပည့္ေတာ္သည္ သံဃာကို ဖိတ္ၾကားပါ၏။ တပည့္ေတာ္၏အျပစ္ကို ျမင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၾကားေသာ္လည္းေကာင္း၊ သံသယရွိလၽွင္ေသာ္ လည္းေကာင္း တပည့္ေတာ္အား သနားေသာအားျဖင့္ ေျပာဆိုသတိေပးၾကပါ။ အျပစ္ကိုကုစားပါမည္” ဟု ဖိတ္ၾကားတိုက္တြန္းၿပီး ရဟန္းမ်ားက မိမိ၏အျပစ္မ်ားကို အျခားတစ္ပါးထံ၌ မိမိ၏သေဘာဆႏၵအေလ်ာက္ ဖြင့္ဟေျပာဆိုၿပီး ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ၾကသကဲ့သို႔ သာသနာေတာ္ သန႔္ရွင္းတိုးတက္ေရးအတြက္ အျပဳသေဘာေဆာင္ၿပီး ေဝဖန္သုံးသပ္ၾကသည့္ပြဲလည္း ျဖစ္သည္။


No comments:

Post a Comment


Aung Hein - နည္​းပညာ