ၿခံရွင္းျခင္း
သိရ္ (ေအးသာယာ) တစ္ရက္ ၿခံထဲမွာ ေျမြတစ္ေကာင္ သြားလာေနတာကို ေတြ႔လုိက္ရေတာ့
ၿခံဳႏြယ္ ပိတ္ေပါင္းေတြ ရွင္းဖို႔ လိုအပ္ေနၿပီဆိုတာကို ေတြးလိုက္မိတယ္။ ေျမြက အိမ္ေရွ႕နားက
၀ါးေတြ ပံုထားတဲ့ ၀ါးပံုၾကားထဲကေန ပါးျပင္းေထာင္ၿပီး သြားေနတာပါ။ ေန႔လည္ခင္း ေနအရမ္း
ပူ လြန္းလို႔ ထြက္လာတာ ထင္တယ္။ ဒီလိုပဲ အညာမွာ သြားလည္တုန္းက ေန႔လည္ခင္း အရမ္းပူရင္
ေျမြေတြ ကတၱရာလမ္းမႀကီးေပၚ တက္ေျပးရင္း ကားႀကိတ္သြားတာေတြ မၾကာခဏ ဆိုသလို ျမင္ဖူးခဲ့တာကိုး။
အစာရွာထြက္တာလည္း ျဖစ္ႏုိင္တာပဲ။
၂ ရက္ေလာက္ ၾကာေတာ့ မိုးေတြ တအားရြာတယ္။ စက္တင္ဘာ ၂၃
ရက္ေပါ့။ မုန္တိုင္း၀င္တာလားေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ သတင္းထဲမွာေတာ့ တနသၤာရီနဲ႔ ၿမိတ္ မွာ
ေရေတြ ၅ ေပေလာက္ ႀကီးၿပီး စုိးရိမ္ေရမွတ္ ေၾကျငာထားတာကို
ၾကားလိုက္ရတယ္။ ရြာလိုက္တဲ့မိုး။ ဘာသံမွကို မၾကားဘူး။ ေလၾကမ္းေတြလည္း တိုက္တယ္။ ၃ နာရီ
ေက်ာ္ေက်ာ္ကေန ရြာလိုက္တာ မိုးခ်ဳပ္တဲ့ထိပဲ။ မိုးသက္ မုန္တိုင္းဆိုတာ ဒါပဲ ထင္ရဲ႕။
ၾကမ္းတမ္းတဲ့ မိုးနဲ႔ေလကိုၾကည့္ရင္း နာဂစ္မုန္တိုင္းသင့္ ေဒသေတြကို စာနာမိသြားတယ္။
သူတို႔ဆို ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ခံစားရမလဲ ဆိုတာ ေတြးၾကည့္ယံုနဲ႔ သိႏုိင္ပါတယ္။ ညဘက္ ေရာက္ေတာ့
အိမ္ေရွ႕က ၿခံစည္းရိုး ၀ါးတိုင္ႀကီး အလိုလို လဲက်သြားတယ္။ သြားၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေအာက္ေျခက
ျခေတြကိုက္ၿပီး ေဆြးေနတာကိုး။ မုိးႀကီးလြန္းေတာ့ ေျမေပ်ာ့သြားတာ ေၾကာင့္လည္း ပါတာေပါ့ေလ။
အဲဒီ ျခဆိုတဲ့ အေကာင္ေလးေတြက လူေတြ အျပင္ကေန မျမင္ႏုိင္ေအာင္
အတြင္းထဲကေန လႈိက္ၿပီးစားတတ္တယ္။ သာမာန္ၾကည့္ရံုနဲ႔ မျမင္ႏုိင္ပါဘူး။ ဘာမွ မျဖစ္ေသးေလာက္ပါဘူးေလ
ဆိုၿပီး ပစ္ထားလိုက္ၿပီး သတိရမိလို႔ ေသခ်ာၾကည့္မိေတာ့မွ အတြင္းေဟာက္ပက္ႀကီးနဲ႔ ေျပာင္ေနေအာင္ကို
တီး ပစ္ၾကတာမ်ဳိးေလ။ အိမ္တိုင္ေတြ၊ ျပတင္းတံခါးေတြ၊ အဖြင့္အပိတ္ တံခါးမႀကီးေတြ၊ ေျမႀကီးနဲ႔
ထိေနတဲ့ ပစၥည္းေတြ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျခဒဏ္ကို ခံစားရတတ္ပါတယ္။
ဒီလိုပဲ မိမိတို႔ စိတ္ႏွလံုးထဲမွာလည္း အကုသိုလ္ တရားဆိုးေတြ
ဟာ ပုန္းေအာင္း ေနတတ္ၾကတယ္။ လူဆိုတာ ရုပ္နဲ႔နာမ္ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ အစုအေ၀း ျဖစ္တာမို႔
တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုဟာ အမွီသဟဲ ျပဳေနၾကရတယ္။ ရုပ္ေတြေနာက္ပဲ လိုက္ၿပီး လိုခ်င္တပ္မက္မႈေတြ
မ်ားေနမယ္ ဆိုရင္ျဖင့္ စိတ္ဟာ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ လာတတ္ပါတယ္။ အဲဒီ အခါမ်ဳးိမွာ စိတ္ေနာက္ကို
ရုပ္က ျပန္လုိက္သင့္ပါတယ္။
အလုပ္ကေန ပင္ပန္းလို႔ အနားယူတဲ့ အခါမ်ဳိးမွာ စိတ္ကို
အနားေပးတဲ့ အေနနဲ႔ အခ်ိန္တစ္ခု ေပးထားသင့္ပါတယ္။ မိမိတို႔ စိတ္ႏွလံုးတြင္းမွာ ကိန္း၀ပ္
ပုန္းေအာင္ေနတဲ့ အကုသိုလ္ တရားဆိုးေတြကို ေတြ႔ေအာင္ ရွာေဖြၿပီး၊ ရွင္းလင္းသင့္ပါတယ္။
ငါတို႔ကေတာ့ ေစာပါေသးတယ္ကြာ၊ ငါတို႔က ငယ္ပါေသးတယ္ ဆိုၿပီး ဆင္ေျခေတြ ေပးေနမယ္ ဆိုရင္ျဖင့္
ေစာနက ျခတုတ္ခံရတဲ့ အိမ္တိုင္ႀကီးလိုပဲ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ ေရာက္ရင္ျဖင့္ ေျမႀကီးေပၚကို
မလြဲမေသြ လဲက် ရွံဳးနိမ့္မယ္ ဆိုတာ သိပ္ကို ေသခ်ာလြန္းပါတယ္။
စိတ္ႏွလံုးမွာ ပုန္းေအာင္ေနတဲ့ အကုသိုလ္ တရားဆိုးေတြ
အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ ဒုစရုိက္ တရား ၁၀ ပါးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ေတြက သူ႔လူ
ကိုယ့္ဖက္သား သူလ်ဳိေတြပါ။ အ၀ိဇၨာ ဆိုတဲ့ တရားက အမွန္ကို မျမင္ႏုိင္ေအာင္ ဖံုးကြယ္တဲ့
တရား ျဖစ္တာေၾကာင့္မို႔ ေတာ္တန္ရံု ပညာေလာက္နဲ႔ေတာ့ မျမင္ႏုိင္ပါဘူး။ အ၀ိဇၨာက မိမိစိတ္ကို
အမ်ဳိးမ်ဳိး အဖံုဖံု လွည့္စားၿပီး၊ ျမွဴဆြယ္မွာပဲ။
ဒီေနရာမွာ ဒုစရုိက္ ၁၀ ပါး၊ အျပား ၃၀ ကို စာရွဳသူတို႔
သိၿပီးၿပီလို႔ ယူဆတဲ့ အတြက္ မေရးျပလိုေတာ့ပါ။
++++++
တကယ္တမ္း ျခံရွင္းေတာ့ ထင္သေလာက္ မလြယ္ကူဘူး။ အရင္အိမ္မွာ
ေနတုန္းကလည္း ဆူးၿခံဳေတြကို ရွင္းခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဟဲဟိုး ေတာင္ေပၚမွာ ေနတုန္းကလည္း ေတာလိုက္ရွင္း
ဖူးတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ လုပ္ေနက် မဟုတ္ေတာ့ လူက ေမာလြယ္တယ္။ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈ နည္းေတာ့
မၾကာခဏ ဆိုသလို အေမာေဖာက္တယ္။ ေမာလာၿပီ ဆိုရင္ ဟုိက္ခနဲ၊ ဟိုက္ခနဲ ေနေအာင္ အသက္ရွဴ
ၿပီးမွ ဆက္လုပ္ႏိုင္တယ္။ အားနဲ႔ မာန္နဲ႔ ကီသြင္းၿပီးေတာ့မွ လုပ္ရတာ။ ဓါးရွည္ကလည္း အားမပါေတာ့
အလုပ္ကို မတြင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။
ဒါနဲ႔ ေဘးအိမ္က ၿခံရွင္းဓါးကို သြားငွါးရတယ္။ ေတာင္ေပၚမွာ
သံုးတဲ့ ၿခံရွင္းဓါးေကာက္က ၀ါးလံုး လက္ကို္င္ရိုးမွာ အရိုးေကြးထား တဲ့ ဓါးေကာက္ေလး
တပ္ထားတယ္။ သူတို႕ ေခၚတာကေတာ့ ၿခံဳရွင္းဓါးေကာက္ လို႔ ေခၚတာပဲ။ ယမ္းတဲ့ ဓါးတဲ့။ အဲဒီ
ဓါးေကာက္နဲ႔မွာ ခရီးတြင္ေတာ့တာ။ အရင္တစ္ႏွစ္တုန္းကလည္း ရွင္းခဲ့ၿပီးၿပီ။ လြန္ခဲ့တဲ့
၄ လ ေလာက္ကလည္း ရွင္းခဲ့ၿပီးၿပီ။ ခုလည္း ရွင္းေနရတုန္းပဲ။
ဆူးေတြျခစ္မိၿပီး လက္ေတြလည္း ေပါက္ၿပဲလို႔။ ဓါးကို တစ္ဖက္သတ္ႀကီး
ယမ္းရလြန္းလို႔ ခါးေတြလည္း ေညာင္းလို႔။ ေနာက္ဆံုး အားကုန္လာေတာ့ တစ္ခါ တစ္ခါ ယမ္းလိုက္ဖို႔ေတာင္
ေအာ္ဟစ္ၿပီးမွ အားကုန္ထုတ္သံုးေနရတယ္။ တစ္ေနကုန္ ရွင္းတာေတာင္မွ မကုန္ခ်င္ေသးဘူး ျဖစ္ေနတယ္။
ဒီလိုပဲ မိမိတို႔ စိတ္ႏွလံုးထဲက ကိေလသာ အညစ္အေၾကးေတြ
ဆိုတာ လက္ေတြ႔မွာ မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ရတဲ့ ၿခံဳေတြထက္ အဆေပါင္း မ်ားစြာ သာေအာင္ ရွဳပ္ပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ တစ္သံသရာလံုး ထားရွိခဲ့တဲ့ စိတ္ထားေတြ ဆိုေတာ့ နည္းတဲ့ ေစတနာ ေတြမွ
မဟုတ္တာ။ လူဆိုတာ အၿမဲတမ္း သူေတာ္ေကာင္း မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ လူတိုင္း မွားဖူးၾကမွာပဲ။ လူတိုင္းဟာ
ကုသုိလ္ထက္ အကုသိုလ္ တရားေတြ ပိုမ်ားေနမယ္ ဆိုတာကေတာ့ သိပ္ကို ေသခ်ာလြန္းေနတယ္။
အတြင္းထဲက စိတ္ႏွလံုးထဲက ကိေလသာ ၿခံဳပုတ္ေတြကို ေန႔တုိင္း
ရွင္းေပးသင့္ပါတယ္။ တစ္ေန႔စာ တစ္ေန႔ မရွင္းျဖစ္လိုက္တဲ့ အခါမွာ ကၽြႏ္ုပ္ ႀကံဳေတြ႔သလိုမ်ဳိး
ၿခံဳပုတ္ထူႀကီး ျဖစ္ေနတာကို တစ္ေန႔ေတြ႔ရမွာပါပဲ။ သူတပါး ေကာင္းစားတာကို မနာလိုမႈ၊ သူတပါး
အေပၚကို ေမတၱာ မထားႏုိင္မႈ၊ သူတပါး ပစၥည္းကို အေခ်ာင္ရယူ ပိုင္ဆိုင္ လိုမႈ စတဲ့ ကိေလသာ
တရားေတြဟာ ေန႔စဥ္နဲ႔ အမွ် ျဖစ္ပြါးေနတာ အသားေသသြားခဲ့ရင္ အက်င့္တစ္ခု အေနနဲ႔ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။
လူဆိုတာ အေလ့ကေန အက်င့္ကို ျဖစ္ပြါးေစလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မိုးဦးက် မိုးေလး တစ္ၿဖဳိက္
ႏွစ္ၿဖဳိက္ေလာက္ က်ရင္ ၿခံဳပုတ္ေတြ ရွင္သန္ႀကီးထြားလာၾကသလိုမ်ဳးိပဲ၊ အေကာင္းဆိုတဲ့
ေလာကဓံတရားေလး ႀကံဳလိုက္တဲ့အခါ မသိေပ်ာ္ေပ်ာ္လိုက္၊ အဆိုးေလာကဓံနဲ႔ ေတြ႔ျပန္ေတာ့ သိေပ်ာ္ေပ်ာ္လိုက္နဲ႔
ကိေလသာေတြ ႀကီးထြားခ်င္တိုင္း ႀကီးထြားလာၾကလိမ့္မယ္။ ဒါကို တစ္ေန႔ နည္းနည္းစီသာ ရွင္းသြားလိုက္ရင္
ၿခံဳပုတ္ႀကီးလည္း မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။
ရွင္းတယ္ ဆိုတာက စိတ္မွာ မေကာင္းမႈကို ျဖစ္ခြင့္မေပးတာ၊
လက္မခံတာပါ။ ေယာနိေသာမနသိကာရ ဆိုတဲ့ မွန္ကန္တဲ့ ႏွလံုးသြင္းမႈေလး ရွိဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။
စိတ္ဆိုတာ တစ္ႀကိမ္ထဲမွာ ႏွစ္ခုယွဥ္ျဖစ္ရိုး မရွိတာေၾကာင့္ ကုသိုလ္ စိတ္ ျဖစ္ေနရင္၊
အကုသိုလ္ ျဖစ္ခြင့္ မရပါဘူး။ ကိုယ္ လက္ခံတဲ့ တရားကို ကိုယ္ခံစားရတာပါပဲ။ ဒီသေဘာေတြ
ရွင္းသြားရင္ အရမ္းလြယ္သြားပါတယ္။
ဒါေတြက ကၽြႏ္ုပ္ ဆရာလုပ္လုိ၍ ေျပာေနျခင္း ဟု မယူဆေစလိုပဲ
သိေစလိုတဲ့ ေစတနာေၾကာင့္ ေျပာျပေနပါလားဟု ႏွလံုးသြင္းေစလုိပါတယ္။ ဆံုးမတယ္ ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ
သူတစ္ပါးကို ဆံုးမျခင္းနဲ႔၊ မိမိကိုယ္ကို ဆံုးမျခင္း ဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ဳိး ရွိပါတယ္။ သူတစ္ပါးကို
ဆံုးမျခင္းက လြယ္ကူၿပီး ၊ မိမိကိုယ္ကို ျပန္ဆံုးမျခင္းကသာ အင္မတန္ ခက္ခဲပါတယ္။ စာတစ္ပုဒ္
ေရးျခင္း ဆိုရာမွာလည္း မိမိအေနနဲ႔ သူတစ္ပါး ဆိုတာထက္ မိမိကိုယ္ကို ျပန္ဆံုးမျခင္းလို႔
ခံယူပါတယ္။
သတိတည္း ဟူေသာ မ်က္လံုးနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး၊ သီလတည္း
ဟူေသာ ဘယ္လက္နဲ႔ ၿခံဳပုတ္ေတြကို ဆုပ္ကိုင္၊ သမာဓိ ဟူေသာ ညာလက္နဲ႔ ပညာတည္း ဟူေသာ ဓါးလက္နက္
ကို ဆုပ္ကိုင္ၿပီး သကာလ။ ၀ီရိယတည္း ဟူေသာ အားစုိက္မႈနဲ႔ ကိေလသာ ၿခံဳပုတ္ေတြကို အျမစ္ကေန
ေျမလွန္သြားေအာင္ အားရွိပါးရွိ ခုတ္ထြင္ ရွင္းလင္းလိုက္ၾကပါ။
အျပင္ေလာကမွာ
ၿခံဳရွင္းလို႔ လွပသြားသလို အတြင္းထဲမွာလည္း ကိေလသာရွင္းသြားခဲ့ရင္ သင္တို႔ရဲ႕ မ်က္ႏွာေတြဟာလည္း
ၾကည္လင္ ရွင္းသန္႔ၿပီး အၿပဳံးပန္းေတြနဲ႔ လွပသြားမယ္ ဆိုတာကေတာ့ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
စိတ္တံခါး သိရ္
(ေအးသာယာ)
စိတ္ညစ္ျခင္း၊ စိတ္ရွဳပ္ေထြးျခင္း၊ စိတ္ေလလြင့္ ေပါ့သြပ္ျခင္းမ်ားသည္
ျပႆနာ တစ္ခုအေပၚ ကိုယ့္စိတ္ႏွင့္ မကိုက္တိုင္း သတ္မွတ္ တိုင္းတာ၍ ခံစားလိုက္ေသာ “သေဘာထား
အျမင္က်ဥ္းမႈ ေရာဂါ လကၡဏာမ်ား” ျဖစ္ပါသည္။ စင္စစ္ စိတ္ဟူသည္ ပင္ကိုယ္ သေဘာအရ အျဖဴထည္သက္သက္
ျဖစ္ၿပီး ခံစားမႈ သေဘာ မပါေခ်။ သူ႔အား စြဲ၀င္ပူးကပ္ ျခယ္လွယ္တတ္ေသာ ေစတသိတ္ ဆိုသည့္
အာရံု ခံစားတတ္သိေသာ အရာမ်ားသည္သာ တရားခံ ျဖစ္ေၾကာင္း လူတိုင္း သိထားၾကေပမယ့္ လက္ေတြ႔တြင္မူ
ထိုသို႔ ထဲထဲ၀င္၀င္ ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္ႏုိင္သူ နည္းပါးလွေခ်၏။
ပုထုဇဥ္ လူသားတို႔သည္ ေကာင္းမႈထက္ မေကာင္းမႈ တရားမ်ားတြင္သာ
က်င္လည္က်က္စားၾကသျဖင့္ ျပႆနာ တစ္ခုႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရေသာအခါ လူတိုင္း အဆုိးျမင္ အယူအဆ
ႏွင့္ ဦးစြာ ယူဆသံုးသပ္ၾကေလ့ ရွိ၏။ မေကာင္းမႈမ်ားကိုသူ အစဥ္ေတြး၊ မေကာငး္မႈ မ်ားကိုသာ
အစဥ္ၾကည့္ရွဳကာ မေကာင္းတရားမ်ား ေျပာဆိုျပဳလုပ္ေနက် သူတို႔ အဖုိ႔ တစ္တက္စား ၾကက္သြန္၊
ႏွစ္တက္စား ၾကက္သြန္ သေဘာမ်ဳိးျဖင့္ မထူးဇာတ္ခင္းကာ ကိုယ့္ဘ၀ကို အနစ္မြန္းခံလိုက္ၾကသူ
မ်ား၏။ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီး မိမိ အမွား မ်ားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလိုက္ဖို႔
ဆႏၵ မရွိၾက။ ဒါကလည္း ေလ့လာ သင္ၾကား နာယူ မွတ္သားတတ္ေသာ အေလ့ မရွိေသာေၾကာင့္ပင္။ ေျပာဆို
ဆံုးမမည့္ ဆရာေကာင္း ရွိျပန္လည္း နာယူရေကာင္းမွန္းလည္း
မသိ။ ကိုယ့္ နဂို အခံစိတ္အစြဲ ႏွင့္ ျပန္တိုက္ေနေသး၏။
ကိေလသာ အေမွာင္တုိက္တည္း ဟူေသာ သေဘာမ်ဳိးသည္ စိတ္ကိုညစ္ႏြမ္းေစကာ
ညွိဳ႕ယူ ဖမ္းစားႏုိင္ေသာ အစြမ္း ရွိ၏။ အရိယာ သူေတာ္စင္မ်ားမွ လြဲ၍ ေတာ္တန္ရံု ကိုယ္ခံ
ဥာဏ္ပညာစြမ္းျဖင့္ မတြန္းလွန္၊ မပုန္ကန္ႏုိင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူတိုင္း လူတိုင္း သတၱ၀ါ
တိုင္း သြားၿမဲတည္း ဟူေသာ ထုိ ေမြးေသလမ္းႀကီးကို ျမန္းေနရျခင္းပင္။ ဥာဏ္လိုအပ္ပါ၏။
ဥာဏ္ဆိုသည္မွာ သာမာန္ ထိုးထြင္း သိျမင္ႏုိင္ရံု ဥာဏ္ေလာက္ေလးျဖင့္
မရ။ အၿမဲတေစ ထံုမႊမ္းအပ္ေသာ ဥာဏ္။ စကၠန္႔ မလပ္ ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာတတ္ေသာ သတိတရားႏွင့္
တည္ၾကည္ေသာ သမာဓိတို႔ လုိအပ္ျပန္၏။ ဓါးေသြးေက်ာက္ထက္ တရစပ္ အဆက္မျပတ္ ေသြးထားသကဲ့သို႔
ထက္ျမ စူးရွေသာ ဥာဏ္ျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္၏။ ကိေလသာ ရန္သူတို႔ကို ႏုိင္ေအာင္ တိုက္ဖို႔ ဆိုသည္မွာ
ေတြးေတာႀကံစည္ ဆင္ျခင္ရံုႏွင့္ ရေသာ ကိစၥမ်ဳိး မဟုတ္။ ဥာဏ္ပညာ ႀကီးေစအပ္ၿပီဟု အထင္ေရာက္ေစရံုမွ်
ၿပီးေစအပ္ေသာ အရာ မဟုတ္ပါေခ်။ ကိေလသာကို အၾကမ္းဖ်င္း အဆင့္ ၃ ဆင့္ ျပ ခြဲ လိုပါသည္။
၁) အဆိုးဆံုး အယုတ္ဆံုး တရား
၂) အလယ္အလတ္ အညစ္တရား
၃) အသိမ္ေမြ႔ဆံုး အညစ္တရား
အဆိုးဆံုး အယုတ္ဆံုး တရားကို ပမါ ျပရလွ်င္ျဖင့္ အရက္။
“ငါ့ဘာငါ အရက္ ေသာက္တာ ဘာျဖစ္လဲ။ ငါ့ပါးစပ္နဲ႔ ငါေသာက္တာ ဘယ္သူ႔မွလည္း မေစာ္ကားဘူး….။
ေအးေအးေလး အိပ္ေနာ ဘာျဖစ္လဲကြာ” ဟု တခ်ဳိ႕ အဓြန္႔တက္ၾကသည္။ အရက္ေသာက္၍ ၇ ရက္သားသမီးမ်ားအား
ဒုကၡ မေပးပင္ မေပးေသာ္ျငားလည္း သူ႔ကိုယ္သူ
ဦးစြာ ပထမ ဒုကၡေပးေန၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရက္ ဆိုးက်ဳိးမ်ား အေနႏွင့္ အရက္သမား ဦးေႏွာက္
အလုပ္ မလုပ္ေတာ့။ ဆင္ျခင္တံု တရားတို႔ ကင္းမဲ့ၿပီး၊ အရာအားလံုး က်ဴးလြန္ႏုိင္ေသး၏။
ဦးေႏွာက္ အလုပ္မလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ ဥာဏ္ပညာ စြမ္းရည္ က်ဆင္းလာၿပီး ေတြးေခၚ ေမွ်ာ္ျမင္မႈ
မရွိေတာ့။ ေလးေလးစားစား မွတ္သား နာယူမႈ မရွိသည့္ အျပင္ လူတိုင္းကိုလည္း ကပ်က္ကေခ်ာ္
အၿမဲတေစ ဆက္ဆံ တတ္တာမည္။ ၾကာေသာအခါ ဥာဏ္တံုး၍ ပညာႏွင့္ ေ၀းသထက္ ေ၀းေတာ့၏။ ျဖစ္ေလရာ
ဘ၀တိုင္း ဥာဏ္ထိုင္းၿပီး ရူးသြပ္ရေခ်ေတာ့၏။
လူမွန္လွ်င္ တာ၀န္ ရွိစၿမဲ။ အရက္မူးရူးကာ ဘာမွ မလုပ္ႏိုင္သျဖင့္
တာ၀န္ႏွင့္ ၀တၱရား မဲ့လာေသာေၾကာင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ ဆိုးက်ဳိးမ်ားကို သူ႔ ပတ္၀န္းက်င္ ဆီသို႔သာ
လႈိင္းဂယက္ ရုိက္ခတ္သြားေလေတာ့၏။ ပထ၀ီ ေျမႀကီးေပၚတြင္ ဘာမွ မလုပ္ႏုိင္ေသာ လူပို တစ္ေယာက္
အေနျဖင့္ သူ႔ ၀န္ပို အား မိသားစုက ထမ္းထားရျခင္း၊ ပတ္၀န္းက်င္က ထမ္းထားရျခင္းတို႔ ဆိုးက်ဳိး
ျဖစ္လာႏုိင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အရက္သမားသည္ လူမႈ ၀န္းက်င္အား အဓိက ဒုကၡေပးတတ္ေသာ အႏ ၱရာယ္ေကာင္ႀကီး
အျဖစ္ ၇ ရက္သားသမီးမ်ား အေပၚတြင္ တိုက္ရုိက္ ဒုကၡ ေပးေလေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မူးရူး
အိပ္ေနရံုျဖင့္ အကုသိုလ္ မျဖစ္ဟု မထင္ၾကပါႏွင့္။
အကုသိုလ္ကိုမွ ႀကီးစြာေသာ အကုသိုလ္၊ အဆိုးဆံုး အယုတ္ဆံုး အညစ္တရား ကိေလသာႀကီးပင္ ျဖစ္ေသးေတာ့၏။
ထို အကုသုိလ္ ဆိုးက်ဳးိ အက်ဳိးဆက္ကို ယခုဘ၀ အျပင္၊ ေနာင္ သံသရာအထိတြင္ပါ ရူးသြပ္ျခင္း
အတိ ခံစားရေလမည္။
လူတစ္ေယာက္ စိတ္တြင္ မေကာင္းမႈ၊ အကုသိုလ္ ကိေလသာ ဖိစီးဖန္မ်ားၿပီ
ဆိုလွ်င္ ခက္ထန္ၾကမ္းတမ္းျခင္း၊ စိတ္မရွည္ျခင္း၊ သည္းမခံႏုိင္ျခင္း၊ စိတ္ရုိင္းေပါက္ျခင္း
မ်ား ျဖစ္ေပၚလာတတ္၏။ ထိုခ်ိန္တြင္ ေကာင္းရာ ျပဳလုပ္ဖို႔ စိတ္ညစ္ႏြမ္း ထိုင္းမႈိင္းညိွဳးငယ္
ေလးလံေနတတ္၏။ ေကာင္းရာ ေကာင္းမႈကို မေတြးခ်င္၊ ေကာင္းရာ ေကာင္းေၾကာင္းကို မၾကားခ်င္၊
မဆို၀ံ့ ျဖစ္တတ္၏။
လူတိုင္း ထုိစိတ္မ်ဳိး ေပၚလာတတ္၏။ အထူးသျဖင့္ ေလာကဓံ၏
အထုအေထာင္း ခံရလာလွ်င္ ပိုျဖစ္ေလ့ရွိသည္။ ဤ ခံစားခ်က္ ကို ကုစားေပးႏုိင္သည္မွာ တရားဓမၼ
တစ္ခုထဲပင္ ရွိ၏။ ဘာသာေရး တရား ဓမၼ အေၾကာင္းဟု ဆိုလိုက္လွ်င္ လူတိုင္း ေသြးပ်က္မတတ္
ေၾကာက္လန္႔သြားၾကၿပီး ေတြးလိုက္ရံုမွ်ျဖင့္ ေခါင္းေမႊးမ်ား ေထာင္ထသြားတတ္ၾက၏။ အမွန္မွာ
စိတ္ထားေလး ေျပာင္းလုိက္ရံု တစ္ခုႏွင့္ လံုေလာက္၏။ ထုိသို႔ လြယ္လြယ္ေလး သိလုိက္ရေသာအခါ
စိတ္လြတ္လပ္ ေပါ့ပါးျခင္း အာကာသဓါတ္ကို ခံစားရေစ၏၏။ မေကာင္းမႈ ကန္႔လန္႔ကာေလး ဆြဲလွန္လိုက္ရံုမွ်ျဖင့္
ေကာင္းမႈ ဘံုဗိမၼာန္သို႔ ေရာက္သြားႏိုင္၏။ ဒဂၤါးတစ္ခ်ပ္၏ ေခါင္းႏွင့္ပန္းလို ပင္။
စိတ္၏ သေဘာမွာ မေကာင္းရာ ေတြးလွ်င္ မေကာင္းႏိုင္။ ညစ္စရာေတြးလွ်င္
ညစ္။ ေပ်ာ္စရာ ေတြးလွ်င္ ေပ်ာ္မည္မွာ မုခ် မေသြပင္တည္း။ မေကာင္းမႈ ႏြံနစ္ေနေသာ မိမိစိတ္ကို
ဆြဲထူ ေပးဖို႔ သတိ၊ လဲက်ေနေသာ စိတ္ကို နလန္ျပန္ထေအာင္ ေတာင့္ခံ အားေပးရဲဖို႔ လံု႔လ
၀ီရိယ။ အမွန္ကို အမွန္တိုင္း ျမင္တတ္ ေ၀ဖန္တတ္ရဲဖို႔ သတၱိ ရွိဖို႔႔ပဲ လိုအပ္၏။ ထိုကား
အၾကမ္းစား ကိေလသာပင္။
အလယ္အလတ္ အညစ္တရားကို ပံုေဆာင္ရလွ်င္ မာန္။ လူတစ္ခ်ဳိ႕က
“တို႔က ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္သာ မလုပ္တာ၊ မေကာင္းမႈ လည္း ဘာဆို ဘာမွ မလုပ္ေတာ့ ငရဲ မႀကီးဘူး။
ကိုယ့္ဘာကိုယ္ ေအးရာ ေအးေၾကာင္းပဲ ေနေနတာ” ဟု ေျပာတတ္ၾက၏။ အဘိဓမၼာလာ စိတ္၏ သေဘာမွာ
ေကာင္းမႈ မရွိေနလွ်င္ မေကာင္းမႈသာ ရွိႏိုင္၏။ ကုသိုလ္စိတ္ ရွိလွ်င္၊ ျဖစ္ေနလွ်င္ အကုသိုလ္စိတ္
မရွိႏို္င္။ စိတ္တစ္ခု ထဲတြင္ ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈ ႏွစ္ခု မယွဥ္တြဲႏို္င္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကုသိုလ္ေရာ၊ အကုသိုလ္ေရာ မျပဳလုပ္တိုင္း
အျပစ္မရွိဟု ဆို၍မရ။ ေလာက အျမင္အရ ဆိုရလွ်င္ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ တရားတို႔အား ႀကီးမားေသာ
ကာယကံ၊ ၀စီကံ တို႔ႏွင့္သာ တိုင္းတာေလ့ ရွိၾက၏။ မေနာကံ ကိုမူ ထည့္တြက္ေလ့ မရွိၾက။
လူက ထုိင္ပင္ ထုိင္ေနေသာ္ျငား၊ စိတ္က တစ္ပါး တစ္ေယာက္အား
ေကာက္က်စ္ယုတ္မာ လိုက္ရံုမွ်ျဖင့္ အကုသိုလ္ ေျမာက္၏။ အႏုသယ သေဘာ။ သူတစ္ပါးအား ပ်က္စီးေစခ်င္ရံု၊
အဆင့္ကို မဆိုထားႏွင့္၊ မုဒိတာ မျဖစ္ပြါးႏုိင္လွ်င္ပင္ အျပစ္ကေျမာက္ေန၏။ မုဒိတာ မျဖစ္လွ်င္
မနာလို၊ ၀န္တိုမႈ ျဖစ္ေပၚဖို႔ မ်ားစြာ အလားအလာ မ်ားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ထိုအစြန္းႏွစ္ဖက္
လြတ္ေနမည္ ဆိုလွ်င္ ဥေပကၡာ ေ၀ဒနာသာ ျဖစ္ေပၚႏိုင္၏။ ထို ဥေပကၡာ ေ၀ဒနာေလး မွာလည္း တမင္သက္သက္
သူ႔အလိုလုိ ျဖစ္ပြါးေနျခင္း မဟုတ္ပဲ ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္ေနမွသာ ျဖစ္ပြါးျခင္းမ်ဳိး
ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အလကားထိုင္ေနလည္း အျပစ္ေျမာက္ဖို႔ ရာႏႈန္း ပိုမ်ားေနေလေတာ့၏။
ထိုင္ေနရံုႏွင့္လည္း အကုသုိလ္ မလြတ္ကင္းသလို၊ ကုသိုလ္စိတ္
မျဖစ္ပြါးႏုိင္။ ဆိုလိုသည္မွာ သီလ ၅ ပါးကို လံုၿခံဳႏုိင္ေပမယ့္ လံုး၀ ဥႆံု အျပစ္ကင္းေၾကာင္းေတာ့
မဟုတ္ႏုိင္။ သတ္ျဖတ္၊ ခိုးယူ၊ လိမ္လည္ ျခင္း ဆိုတဲ့ အၾကမ္းနည္းမ်ားကို ပယ္သတ္ရာေတာ့
ေရာက္ႏုိင္ပါ၏။ အႏုသယနည္း မဟုတ္ေသးသျဖင့္ အျပစ္ေျမာက္ေနႏုိင္ေသး၏။ မိမိကိုယ္ကို အထင္ႀကီးမိလွ်င္လည္း
ထိုတည္း လည္းေကာင္းပင္။ ႏွလံုးသြင္း မွန္ကန္ဖို႔ အေရးတႀကီး လိုအပ္ေပ၏။ ေယာနိေသာ မနသီကာရ။
တစ္နည္း။ အေကာင္းျမင္ ၀ါဒ။ မည္မွ်ေလာက္အထိ အေကာင္းျမင္ရမည္လဲ ဆိုလွ်င္ အဆိုးဆံုး အေျခအေနအထိ
အေကာင္းျမင္ေရး ၀ါဒ။ အျပစ္ေျပာစရာ မရွိေလာက္ေအာင္ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ေသာ စိတ္ႏွလံုး။
အနီးစပ္ဆံုး ႏႈိင္းတုရေသာ္ ေမတၱာ။ ေမတၱာ ဆိုသည္မွာ အျပစ္မျမင္၊
အခ်စ္ကၽြမ္း၀င္၍ သူ႔အက်ဳိးကို လိုလားတဲ့စိတ္။ ေပါ့စတစ္။ လူ ၃မ်ဳိးလံုးအား အေကာင္းျမင္တတ္မွသာ
အလယ္အလတ္ ကိေလသာ အယုတ္တရားကို ေအာင္ႏုိင္ရာေစ၏။
ကိုယ္ခ်စ္တဲ့သူရဲ႕ အက်ဳိးကိုလည္း လိုလား။ အေကာင္းျမင္တတ္ရမယ္။
ၿပီးမွ ကိုယ္ခ်စ္လည္းမခ်စ္ မုန္းလည္း မမုန္းေသာတဲ့သူ။ ေနာက္ဆံုး ကိုယ္မုန္းတီး ရြံရွာတဲ့
လူကိုေတာင္ အေကာင္းျမင္ရမည္။ ဒီလူ၃ ေယာက္ အေပၚမွာ ေမတၱာထားႏုိင္မွသာ စိတ္သက္သာရာ ရႏုိင္လိမ့္မည္။
(ေမတၱာအက်ယ္သိလိုလွ်င္ ဆရာေတာ္မ်ား ေရးသားခ်က္ကို ရွဳ) ထုိကား အလယ္အလတ္ ကိေလသာပင္။
အသိမ္ေမြ႔ဆံုး အညစ္တရား ကိေလသာမွာ ရုပ္ႏွင့္နာမ္ တရားတို႔
အတြက္ အဆင့္အျမင့္ဆံုး ပင္။ ေတာ္တန္ရံု ေျပာျပေနကာမွ် ျဖင့္ သေဘာမေပါက္ႏုိင္။ အလုပ္စခန္း
မျပဳလုပ္ဖူးလွ်င္ မသိရွိႏုိင္။ အမွန္ေတာ့ ဤအခန္းကို ေရးသားဖို႔ အေတြးအေခၚႏွင့္ ကိုယ္ေတြ႔
လည္း မရွိေသာေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္ မေရးသားခ်င္။ သို႔ေသာ္ တစ္ပုိင္းတစ္စ ျဖစ္ေနမည္ စိုးသျဖင့္
ကၽြႏ္ုပ္ ဥာဏ္မွီသမွ် အက်ဥ္း တင္ျပပါအံ့။
ရုပ္တရား ၊ နာမ္တရား တို႔၏ လွ်င္ျမန္လွစြာေသာ ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲေနျခင္း
သေဘာတရားတို႔အား အေသးစိတ္ ၾကည့္ရွဳေနခ်ိန္ မွာပင္ ႏွစ္သက္တတ္ေသာ ကိေလသာတို႔ ၀င္လာတတ္ေသး၏။
ၾကည္ႏူးႏွစ္သက္ေသာ ပီတိသေဘာမ်ဳိး၊ မဂ္ ဖိုလ္ အဆင့္မတက္ ေၾကာင္း ထင္ေယာင္ထင္မွား ကိေလသာ၊
အလင္းရျခင္း စ်ာန္ ခံစားျခင္း၊ ေနာက္ဆံုး သာယာၿငိမ္းခ်မ္းလွစြာေသာ ၀ိပႆနာ တရား ကိုပင္
ခ်မ္းသာလွေပစြ တကားဟု ႏွစ္သက္ တပ္မက္ေသာစိတ္တို႔ ျဖစ္ေပၚတတ္ေသး၏။ ထိုစိတ္ကား မဂ္ရေၾကာင္း
အမွန္စိတ္ မဟုတ္ေသး။ ထိုစိတ္သည္လည္း ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ပ်က္ရမည္ပါလား ဟု ၀ိပႆနာစိတ္ကိုပင္
ျဖစ္ပ်က္ ရွဳပြါးရမည္ဟု တရားေတာ္ လာရွိ၏။
ထိုကဲ့သို႔ အဆင့္အျမင့္ဆံုး အေျခအေနမွာပင္ အရမ္းအႏုစိတ္ေသာ
ကိေလသာၾကားခို ႏိုင္ေသးလွ်င္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို သူလိုကိုယ္လို သာမာန္ လူသားေတြအဖို႔
ကိေလသာကို တြန္းလွန္ပယ္ရွားဖို႔ အေ၀းႀကီးလိုေသးေၾကာင္း သိသာထင္ရွား ျမင္သာ လွေပၿပီ။
အဆင့္ ၃ ဆင့္ မွ်ကို ကြာျခားေနေၾကာင္း ျမင္ႏိုင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔ ထင္သလို မေျပာဖို႔
၊ မလုပ္ၾကဖို႔ သိေစလိုျခင္းပင္။
ဤ ေဆာင္းပါး၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္ လိုရင္းအခ်က္မွာ ကိေလသာ ျပြန္းတီးေနၾကေသာ
လူမႈဘ၀ ထုိထိုမွာ ကိုယ္ ႏုိင္သေလာက္ စိတ္ႏွလံုးေတြကို ခ်ဳပ္တည္းၾကၿပီး၊ မြန္းက်ပ္မႈေတြကို
ထြက္ေပါက္တည္း ဟူေသာ စိတ္တံခါးခ်ပ္ ေတြ လူတိုင္း တပ္ဆင္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ ရည္ရြယ္ပါသည္။
လူတိုင္း မြန္းၾကပ္မႈ ရွိၾက၏။ ႀကီးႀကီး၊ ငယ္ငယ္ ၊ လတ္လတ္ မေရြး ရွိၾကမည္။
ဘ၀ အမွားေတြထဲက သင္ခန္းစာ မယူႏုိင္၊ မျမင္ႏိုင္ၾကပဲ တ၀ဲ၀ဲလည္
ေနတာထက္စာရင္ လူတုိင္း လူတုိင္းအတြက္ စိတ္ထြက္ေပါက္ တစ္ခု ထားရွိသင့္ပါသည္။ စိတ္ညစ္လို႔
အရက္ကို ေသာက္တယ္ ဆိုတာ စိတ္ထြက္ေပါက္မဟုတ္ပါ။ စိတ္ထြက္ေပါက္ ဆိုတာ လူတုိင္းရဲ႕ အတြင္း
အဇ်ၥတၱထဲမွာသာ ရွိတဲ့ အတြက္ျမင္ေအာင္ ၾကည့္တတ္ဖို႔ လုိပါ၏။
ထုိအခ်က္ကို ပိုင္ႏိုင္စြာ သိသြားလွ်င္ “တကယ္လို႔” ဆိုသည့္ အစား “ေနာက္တစ္ခါက်ရင္” ဆိုသည့္ စကားကို
ေျပာင္းသံုးလာႏိုင္ ေပလိမ့္မည္။ ေနာင္တႏွင့္ ပူေဆြးျခင္း မရွိႏုိင္။ ကေလးငယ္ တစ္ေယာက္အတြက္
စိတ္ထြက္ေပါက္ နည္းေကာင္း တစ္လက္ တတ္ေျမာက္သြားလွ်င္ ဘယ္ခရီးကို ဘယ္သူႏွင့္ သြားသြား၊
သူ႔ဘ၀ ေနာင္ေရးခရီး အတြက္ ေနာက္ဆံတင္း ေၾကာင့္ၾက ေနစရာ မလိုေတာ့။ လူလတ္ပိုင္း အတြက္လည္း
ထုိနည္းႏွင္ႏွင္ပင္။ ထိုသို႔ ႏုိင္ငံ့သားေကာင္းမ်ား စိတ္ဓါတ္ေရးရာ ၾကြယ္၀လာမည္ ဆိုပါက
က်န္အေရးမ်ားကို အထူးပဲ့ျပင္စရာ မလိုေတာ့ပဲ၊ ရုပ္၀တၳဳပိုင္း ဆိုင္ရာ မ်ားက အလုိလို
လုိက္ပါလာလိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ စိတ္ျဖင့္ ရုပ္မ်ားကို ဖန္တီးထားေသာေၾကာင့္ပင္။
ထို႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီး ယခုထက္ပို၍ တိုးတက္လာလိမ့္မည္။
စိတ္ထားေကာင္းမြန္ၿပီး စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ႏုိင္ငံ့သားေကာင္းမ်ား
ေပၚထြန္းလာေရး အတြက္ ရည္သြန္၍ အုတ္တစ္ခ်ပ္ သဲတစ္ပြင့္ အေနႏွင့္ ဤ ေဆာင္းပါးကို ေရးပါသည္။
ခြန္စည္သာဟိန္း
ေန႔စြဲ-26-Nov-13 10:49:22 AM
___xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
အၾကည့္တစ္ခုရဲ႕ လားရာ
အၾကည့္ဆိုတာ မ်ားေသာ အားျဖင့္ အျပင္ကိုပဲ ၾကည့္ၾကတာ မ်ားပါတယ္။
အတၱသိပ္ႀကီးတဲ့ လူေတြဟာ မခ်စ္တတ္ဘူးတဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္။ အတၱသိပ္ႀကီး သူေတြဟာ အျပင္ သူတစ္ပါးရဲ႕
ျပစ္ခ်က္ေတြကိုသာ ျမင္တတ္ၿပီး ၊ ဘယ္ေတာ့မွ အတြင္းက ကိုယ့္အျပစ္ကို ကုိယ္ျပန္မျမင္တတ္ပါဘူး။
ငါကလြဲရင္ အကုန္ဆိုးတယ္ ၀ါဒနဲ႔ ေလာကကို တစ္ဖက္သတ္ သံုးသပ္ေလ့ ရွိပါတယ္။
ဒါကို half Blind တစ္၀က္ကန္း အျမင္လို႔ ေခၚပါတယ္။ လူတိုင္းနီးနီး
တစ္၀က္ကန္း အျမင္ေတြပါ။ စံုလံုးကန္း ဆိုတာေတြကေတာ့ လူမုိက္ေတြေပါ့။ ဒီေနမွာ အရမ္းအဖိုးတန္တဲ့
စကားတစ္ခြန္းကို လက္ေဆာင္ေပးခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေရွးလူႀကီးေတြ ေရးခဲ့တဲ့ ဒီကဗ်ာကို
အရမ္းႀကဳိက္တယ္။ စိတ္ေတြ အရမ္း ရွဳပ္ေထြးေနခ်ိန္မွာေတာင္ ျပန္စဥ္းစားလိုက္ရင္ ၿငိမ့္ခနဲ
သိမ့္ခနဲ ေအးသြားေစေလာက္တဲ့ အထိ အစြမ္းရွိပါတယ္။
“မာန ကင္းစင္၊ ျပစ္တင္မေစာ၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ သေဘာ”
တစ္ဖက္သားက မိမိအေပၚ ႏွိမ့္ခ်တဲ့ အျမင္နဲ႔ ဆက္ဆံလိုက္လို႔ပဲ
ျဖစ္ျဖစ္၊ ရုိင္းပ်ေစာ္ကားစြာ ဆဲဆိုသမႈ ျပဳလုိက္လို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေပါ့။ အဲဒီလို ရင္ထဲမွာ
စပ္ပူစပ္ေလာင္ ခံစားလိုက္ရခ်ိန္ေလးမွာ ဒါေလး ျပန္ေတြးၾကည့္။ သူက သူေတာ္ေကာင္းလည္း မဟုတ္၊
သူေတာ္စင္လည္း မဟုတ္ေတာ့ ဒီလိုပဲ ျဖစ္မွာပဲေလ ဆိုၿပီး နားလည္သြားတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က
ကိုယ့္မွာ ဒီလုိ ဆိုးယုတ္တဲ့ အက်င့္ ေတြ မရွိေအာင္ ေရွာင္မွပဲဆိုၿပီး ျပင္မိသြားတယ္။
မေကာင္းဘူးလား။ ဟုတ္ကဲ့။ စကားလက္ေဆာင္ ၿပီးရင္၊ နည္းလမ္းလက္ေဆာင္ ေလး တစ္ခုလည္း ေပးခဲ့ခ်င္ပါေသးတယ္။
လူဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေဖါ့ေျခေတြးနဲ႔ အၿမဲေတြးတတ္တဲ့
အေလ်ာ့တြက္ အတၱတစ္စံုေတာ့ လူတိုင္းပုိင္ဆိုင္တတ္ၾကမွာပါပဲ။ ကိုယ့္မွာ အျပစ္ရွိရင္ေတာင္
အျပစ္ကင္းသလိုလုိ၊ သူမ်ားေတြထက္ပဲ ပိုၿပီး အျပစ္ကင္းသေယာင္ေယာင္ ဟန္ေဆာင္ေကာင္းတတ္
ၾကတယ္။ အရမး္ဆိုးတဲ့ လူေတြက်ေတာ့ အစြန္းေရာက္သြားတဲ့ အထိ ငါတေကာေကာ ကုန္ၾကေရာ။ ဟုတ္ကဲ့။
ဒီျပႆနာကို ကိုင္တြယ္ရွင္းဖို႔ အတြက္ ရုိးသားမႈ တစ္ခု
လိုပါတယ္။ ဘယ္လို ရုိးသားမႈလဲ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္မလိမ္တမ္း ၀န္ခံရမယ့္ ရုိးသားမႈ။
လူဆိုတာ သူမ်ားကိုပဲ လိမ္လို႔ရတာေနာ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ေတာ့ ဘယ္သူမွ လိမ္လို႔ မရေတာ့ဘူး။
ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ ကိုယ္ တည့္ေအာင္ ေပါင္းပါ။
အၾကည့္ေတြကို အျပင္ကို မပုိ႔ပဲ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ၾကည့္ပါ။
လက္ညွဳိးေတြကို အျပင္ကို မထုိးပဲ ကိုယ့္ကုိယ္ကို ျပန္ထုိးပါ။ ဒီလို သံုးသပ္ရာမွာလည္း
မိမိကိုယ္မိမိ မညာစတမ္း သံုးသပ္ၿပီး၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ ျမင္ဖို႔ လိုတယ္။ ဒါမွ အျမင္မွန္မွာပါ။
စကားေတြက လြယ္တယ္။ လက္ေတြ႔က ခက္တယ္။ ကဲ ဒါျဖင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အရွိအတိုင္း ျမင္ေအာင္
ဘယ္လိုၾကည့္မလဲ။ ႏွစ္ကိုယ္ခြဲၿပီး ၾကည့္လိုက္ပါ။ ဆိုၾကပါစုိ႔။ ရုပ္ရွင္ေတြထဲက အတိုင္း
ေမာင္ျဖဴနဲ႔ ေမာင္မဲ ႏွစ္ကိုယ္ခြဲေပါ့။
သူတစ္ပါး ေနရာကေန ၀င္ၾကည့္လိုက္။ မိမိက တျခားသူေပါ့။
တျခားသူက မိမိေပါ့။ သူ႔ေနရာမွာ ငါသာဆို ဘယ္လိုခံစားရမလဲ လို႔ ေလးေလးနက္နက္ ေတြးၾကည့္။
ဒါ ကုိယ္ခ်င္းစာ တရားနဲ႔လည္း အႀကံဳး၀င္ပါတယ္။
ေမာင္ျဖဴက မိမိ။ မိမိ ရဲ႕ ကိုယ္ပြါးက ေမာင္မဲ။ မနာလိုမႈေတြ
သိပ္မ်ားေနတဲ့အခါ မ်က္ႏွာႀကီးက ဘယ္လုိ ျဖစ္ေနမလဲ။ ရုပ္ပ်က္ ဆင္းပ်က္ႀကီးေပါ့ေနာ္။ အဲလို
ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ႀကီး ျဖစ္ေနတဲ့ ေမာင္မဲရဲ႕ မ်က္ႏွာ ရုပ္ပံုလႊာႀကီးကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္။
မျမင္ရင္ မွန္ထဲ သြားၾကည့္။ ဒါဆို အရွိအတိုင္း ျမင္သြားမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ေဒါသထြက္ေနတဲ့
အခါေတြမွာ ၾကည့္။ ေလာဘ ျဖစ္ေနတဲ့ အခါေတြမွာထြက္ ၾကည့္။ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္စိတ္ တစ္ေခါက္ျဖစ္တုိင္း
စိတ္ကို ေကာ္ပီကူးၿပီး ႏွစ္ကိုယ္ခဲြၾကည့္။ ဘယ္လိုမွ လိမ္လို႔ကို မရဘူး။
အက်ဳးိမ်ားပါတယ္။ လက္ေတြ႔ စမ္းၾကည့္ပါ။
ဒီလို စိတ္ကို ေကာ္ပီဆြဲၿပီး ႏွစ္ကိုယ္ခြဲၾကည့္လို႔ ဘာထူးမွာလဲ။
ဦးစြာ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ ရေစတယ္။ ငါဟာ ငါမွ မဟုတ္တာ။ ငါလုိ႔ ထင္ထားခဲ့တာေတြဟာ အခုေတာ့
အလကား ပါလား ဆိုတဲ့ အသိနဲ႔တင္ တန္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အဆိုးတရား ေတြ
တန္႔သြားေစလို႔ ေနာင္တ ဆိုးက်ဳးိလည္း ေက်ာ္လႊားႏုိင္မွာပါ။ ေနာက္ၿပီး မိမိ အကုသိုလ္စိတ္ကို
ျပန္အႏိုင္ရလိုက္တဲ့ အတြက္ ႀကီးစြာ ေသာ ေက်နပ္မႈ ပီတိကို ၾကက္သီးျဖန္းျဖန္းထမတတ္ ခံစားရလိမ့္မယ္။
ေလာကမွာ အျပင္ရန္သူတို႔ကို ေအာင္ႏုိင္ျခင္းထက္ မိမိစိတ္ကို မိမိ ေအာင္ႏိုင္ျခင္းကသာ
စစ္မွန္တဲ့ ေအာင္ျမင္ျခင္း ဆိုတဲ့ ဓမၼပဒ လာ တရားေတာ္ နဲ႔လည္း ကိုက္ညီပါတယ္။ မေကာင္းမႈေတြ
ရပ္တန္႔သြားၿပီး ေရွာင္ကြင္းသြားတဲ့ အတြက္ ၾကာလာရင္ ကိုယ့္စိတ္မွာ ေကာင္းမႈေတြ ေဆာင္ႏုိင္လာမွာပါ။
ေနာက္ပုိင္း အေတြ႔အႀကံဳ ရင့္က်က္ လာတဲ့အခါ ကိုယ့္စိတ္မွာ ဘာျဖစ္ေနလဲ ဆိုတာ တန္းခနဲ
ျမင္သြားႏုိင္ေလာက္တဲ့ အထိ ျဖစ္လာၿပီး ဘယ္ကိစၥရပ္မွာ မဆို အကယ္၍ မွားခဲ့ရင္ေတာင္မွ
“မိမိဘက္က လြန္တာပါ” ဆိုတဲ့ထိ မာန ကင္းစင္သြားေရာ။ အတၱနဲ႔ ပရ ကဲြျပားသြားတယ္ ေခၚမလား။
သူတစ္ပါးကို္လည္း အျပစ္မျမင္ေတာ့သလို၊ အျပစ္တင္ မေစာေတာ့ဘူး။
ဒီလုိဆိုရင္ အထက္ကေပးခဲ့တဲ့ စကားလက္ေဆာင္ေလးနဲ႔ ကိုက္ညီသြားၿပီေပ့ါ။
“မာန ကင္းစင္၊ ျပစ္တင္မေစာ၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ သေဘာ”
ေ၀ေနယ် အားလံုး ခႏၶာအရွိ၊ ဥာဏ္အသိနဲ႔ ကိုက္ညီႏိုင္ၾကပါေစလို႔
ဆုေျခြရင္း…..
သိရ္ (ေအးသာယာ)
xxxxxxxxx-
၂၅.၉.၁၃
No comments:
Post a Comment