Font

Wellcome

စည္သာဟိန္း မွ လႈိုက္လွဲစြာၾကိဳဆိုပါသည္

Thursday, March 17, 2016

သမုိင္း၀င္ စံကား ၿမိဳ႕ေဟာင္း သုိ႔ တစ္ေခါက္

သမုိင္း၀င္ စံကား ၿမိဳ႕ေဟာင္း သုိ႔ တစ္ေခါက္ 

 
စည္သာ(ေတာင္ႀကီး)

ရွမ္းျပည္နယ္ ေတာင္ပုိင္း၊ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕မွာ ရွိတဲ့ အင္းေလးကန္ဟာ ထံုးေက်ာက္ကန္ႀကီး တစ္ခု ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေရွးႏွစ္သန္းေပါင္းမ်ားစြာထဲက ျဖစ္တည္လာခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သမုိင္းေၾကာင္း အစဥ္အဆက္ ေျပာရမယ္ ဆုိရင္ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕ေဟာင္း ၊ ေကာသမၻီၿမိဳ႕ေဟာင္း ဆုိၿပီးေတာ့ ေခတ္ခ်င္း ကြာျခားတာကို ျမင္ရပါတယ္။
ေကာသမၻီၿမိဳ႕ေဟာင္းဟာ ပ်ဴနဲ႔ ေခတ္ၿပဳိင္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပ်ဴကေန ခြဲထြက္လာတယ္ လို႔လည္း ဆိုျပန္ပါတယ္။ ေကာသမၻီဟာ ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ အုပ္စိုးတဲ့ တိုင္းျပည္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပုိၿပီးေတာ့ ေရွးက်တယ္လို႔ သိရတယ္။ ေကာသမၻီၿမဳိ႕ေဟာင္း ဟာ အခု ေညာင္ေရႊ- ေရႊေညာင္ လမ္းေပၚက ေပါရိသတ္ ဘုရား၊ ကေန လမ္းခြဲ အတုိင္း ၀င္သြားလုိက္ရင္ ၿမိဳ႕ေဟာင္း တည္ေနရာကို ေရာက္ၿပီး၊ ၿမိဳ႕ရုိးေတြလည္း အနည္းငယ္ က်န္ရွိပါေသးတယ္။ ဆက္သြားလိုက္ရင္ ေတာင္ေလးလံုး နဲ႔လည္း နီးပါတယ္။
စံကား ၿမိဳ႕ေဟာင္း ဟာလည္း အဲဒီေကာသမၻီ နဲ႔ ေခတ္ၿပဳိင္ ထြန္းကားခဲ့မယ္လို႔ ယူဆ ၾကပါတယ္။ စံကားၿမိဳ႕ေဟာင္း ဟာ အင္းေလးကန္ ေတာင္ဘက္ပုိင္းမွာ တည္ရွိၿပီးေတာ့ ဆက္သြားမယ္ဆိုရင္ မိုးၿဗဲ၊ ဖယ္ခံု ကေန ကယားျပည္နယ္ လြဳိင္ေကာ္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္ပါတယ္။ စံကားၿမိဳ႕ေဟာင္းမွာ ယခု ထက္တုိင္ ေရွးေဟာင္း လက္ရာ ဘုရား ေစတီေတာ္ အၿပဳိအပ်က္မ်ားကို ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ၿပီးေတာ့၊ အလြန္အင္မတန္ အဖုိးတန္တဲ့ သႏၱာေက်ာက္တန္းႀကီးေတြလည္း တည္ရွိပါတယ္။
စံကား ၿမိဳ႕ေဟာင္းကေန ၁၅ မိနစ္ခန္႔ ဆက္သြားတဲ့အခါ ေရာက္တဲ့ ကုန္းသာရြာ မွာ နာမည္ေက်ာ္ သႏၱာေက်ာက္တန္း မ်ား တည္ရွိတာျဖစ္ၿပီး၊ အင္းေလးကန္ ကို ေရစီးဆင္းမႈ ေႏွးေအာင္၊ အနည္အႏွစ္ေတြ ပုိ႔ခ်ေအာင္ တားဆီးထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
Xxx
တည္ေနရာ
ေတာင္ႀကီးကေန ေညာင္ေရႊကိုေရာက္ရင္ မုိင္းေသာက္-နန္းပန္ လမ္းအတုိင္း စံကားၿမိဳ႕ေဟာင္းအထိ လမ္းေပါက္ပါတယ္။ ေတာင္ႀကီး ကေန စံကားအထိ ၅၅ မိုင္ ခန္႔ ကြာေ၀းၿပီး ဆုိင္ကယ္နဲ႔ ၄ နာရီေလာက္ ေမာင္းရင္ ေရာက္ပါတယ္။ ေမွာ္ဘီရြာ လမ္းခြဲ တုန္ဟုန္း တံတားကေန ပင္ေလာင္း ကို သြားတဲ့ လမ္းခြဲလည္း ရွိပါေသးတယ္။
စံကားၿမိဳ႕မ ေက်းရြာ ဆိုတဲ့ လမ္းခ်ဳိးအတုိင္း ၀င္သြားရင္ စံကား ၿမိဳ႕ေဟာင္း ကို ေရာက္ ႏုိင္ၿပီး၊ ေရွးေဟာင္းဘုရား ေစတီေတာ္မ်ားကို ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။ စံကားၿမိဳ႕မ ေက်းရြာကေန ၁၅ မိနစ္ေလာက္ ဆက္သြားတဲ့ အခါ မွာ ကုန္းသာရြာ ကိုေရာက္ၿပီး ရြာလမ္းအတုိင္း သြားလုိက္တဲ့အခါ သႏာၱေက်ာက္တန္း အလွအပ ကို သြားေရာက္ ၾကည့္ရွဳလို႔ရပါတယ္။ လမ္းကေတာ့ ေတာလမ္း ျဖစ္တဲ့ အတြက္ လမ္းဆိုးပါတယ္။
သႏာၱေက်ာက္တန္းေတြကို အင္းသား အေခၚ ေဒသအေခၚ ကေတာ့ တာရုိး လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ေက်ာက္တန္းဟာ လူတစ္ရပ္ေက်ာ္ ျမင့္ၿပီးေတာ့ ျဗက္ကေတာ့ အနည္းငယ္ က်ဥ္းေျမာင္းပါတယ္။ အခုဆုိရင္ ၿခံဳႏြယ္ပိတ္ေပါင္းေတြ နဲ႔ အေ၀းကေန ၾကည့္ရင္ ရွင္းလင္းစြာ မျမင္ႏုိင္ပါဘူး။
စံကားၿမိဳ႕ေဟာင္း ေဒသခံ ေတြက တံငါရွာ ငါးဖမ္း၊ ကၽြန္းေမ်ာစုိက္တဲ့ ရုိးရာအလုပ္ကို လုပ္ပါတယ္။ တံငါ ေျခာက္လ ၊ ၿခံေျခာက္လ ဆိုတဲ့ စကား တုိင္းပဲ၊ အကုန္လုပ္ပါတယ္။ ရလာတဲ့ ငါးေတြကို ျပန္၀ယ္တဲ့ ဒုိင္ ရွိၿပီး ေတာ့ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး ၊ ေနျပည္ေတာ္ ကို ျပန္လည္ တင္ပုိ႔ ေရာင္းခ်တယ္ လို႔ ဆုိပါတယ္။ ေၾကာင္ငါးလို႔ ေခၚ တဲ့ ဆလားဘီးယား (ငါးကင္လုပ္တဲ့ငါး) ေတြကုိ အမ်ားဆံုး ငါးေျခာက္လုပ္ၿပီး ေနလွန္းထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
Xxx
စကား ၿမိဳ႕
ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕နယ္၊ အင္းေလး ေတာင္ဘက္မွာ တည္ရွိၿပီး၊ ေလွနဲ႔ သြားႏိုင္သလို၊ မိုင္းေသာက္-နန္းပန္ ကားလမ္းအတုိင္းလည္း သြားလို႔ ရပါတယ္။
စကားၿမိဳ႕ေဟာင္းနဲ႔ သမုိင္း၀င္ဘုရားေစတီမ်ားကို ျမန္မာသကၠရာဇ္ - ၈၄၁ (၁၅) ရာစု၊ ခရစ္သကၠရာဇ္ (၁၄၇၈) ခုႏွစ္ ခန္႔ တြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေသာ က်င္းဟုိင္ ၿမိဳ႕စား ညီအစ္ကုိ ႏွစ္ဦး ျဖစ္ေသာ စပ္ျပားလဲ ႏွင့္ စပ္ျပားခဲ တို႔မွ တည္ထားခဲ့ေၾကာင္း၊ စကားေရႊဂူဘုရားမွာ စကားသား(Frangipanni) သစ္မာအပင္ႀကီး၏ အသားျဖင့္ ထုလုပ္ ကုိးကြယ္ခဲ့သျဖင့္ စကားေရႊဂူ ဘုရားဟု အမည္ေပးေခၚေ၀ၚခဲ့သည္။
စကားရြာ၊ စကားၿမိဳ႕ေဟာင္း၊ စကားၿမိဳ႕မ၊ ကုန္းသာ ရြာႏွင့္ သာေခါင္ရြာ တို႔ တည္ရွိၿပီး၊ လူဦးေရ စုစုေပါင္း ၁၅၀၀ ခန္႔ ေနထုိင္ကာ အင္းသား၊ ရွမ္း ႏွင့္ ပအို၀္း တုိင္းရင္းသားတို႔ ေနထုိင္ၾကတာ ျမင္ေတြ႔ရတယ္။ စုိက္ပ်ဳိးေရး အဓိက လုပ္ကိုင္ၾကၿပီး၊ ငါးဖမ္းျခင္း၊ ငါးေျခာက္ေရာင္းျခင္း၊ အခ်ဳိ႕ ဆီႀကိတ္ျခင္း လုပ္ၾကပါတယ္။
စကားေရွးေဟာင္းသမုိင္း၀င္ဘုရား၊ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၊ စကားၿမိဳ႕ႏွင့္ စကား(၅)ရက္ေစ်းႏွင့္ သာေခါင္ေစတီစုမ်ား၊ သာယာကုန္းရြာ အရက္ဖို တို႔ ကို လည္ပတ္ႏုိင္ပါတယ္။ စကားရြာမွာ ေရွးေဟာင္း သမုိင္း၀င္ ဘုရားေပါင္း ၁၂၀ ဆူ ရွိၿပီးေတာ့၊ သာေခါင္ရြာ ေရွးေဟာင္း သမိုင္း၀င္ဘုရားေပါင္း ၂၃၆ ဆူ ရွိကာ သေခါင္ဆြမ္းေလာင္းပြဲကို နတ္ေတာ္လျပည့္ေန႔တြင္ ႏွစ္စဥ္က်င္းပေလ့ ရွိၿမဲ ျဖစ္ပါတယ္။
စကားၿမိဳ႕မေက်းရြာ မွာ ဆိုရင္ ဆီပန္႔လည္း မရွိသလို၊ ရြာအ၀င္လမ္းလည္း ဖုန္တေသာေသာ နဲ႔ လမ္းဆိုး ပါတယ္။ စကားကေန ၁၅ မိနစ္ေလာက္ ဆက္သြားရတဲ့ ကုန္းသာရြာ အေရာက္မွာေတာ့ ကတၱရာလမ္း မရွိေတာ့ဘဲ ေက်ာက္ၾကမ္းလမ္း ခင္းထားတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
xxxxxx
အင္းသား ရုိးရာ ဓေလ့မ်ား
အင္းသား မ်ားဟာ တိဘက္- ျမန္မာ အုပ္စု၀င္ ျဖစ္ၿပီး အင္းေလးကန္မွာပဲ ေနထုိင္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ အင္းသား လူမ်ဳိးစုမွာ ၉ ရာစုတြင္ ရွိေနခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ အေရွ႕ေျမာက္ဘက္ တိဘက္ ကုန္းျပင္ျမင့္မွ ဆင္းသက္လာသူမ်ား ျဖစ္တယ္လို႔ ဖတ္ရဖူးပါတယ္။
အင္းသားေတြဟာ ျမန္မာေတြနဲ႔ မျခားဘဲ ပင္နီေရာင္ ရွမ္းတုိက္ပံုႏွင့္ ရွမ္းေဘာင္းဘီ ကို ၀တ္ဆင္ၾကၿပီး၊ အမ်ဳးိသမီး ေတြက ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတုိင္းပဲ ၀တ္ဆင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
အင္းသားေတြ စကားေျပာတဲ့ အခါမွာ သ နဲ႔ ဆ နဲ႔ မကြဲပါဘူး။ ဥပမာ - အင္းသား ကို သူတို႔အေခၚ အင္းဆား လို႔ ေခၚပါတယ္။ အႀကီးကို အကူးလို႔ ေခၚတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ နာမည္ စည္သာဟိန္း ကို သူတို႔က အင္းသားလို သီတာေအး လို႔ ေခၚၾကပါတယ္။ အင္းသားလို စကားကို ျမန္ျမန္ ျမန္ျမန္ ေျပာမယ္ ဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နားထဲ ဘယ္လိုမွ လုိက္မမွီေတာ့ပါဘူး။ အင္းသားေတြဟာ ထား၀ယ္ကေန ဆင္းသက္လာတဲ့ အတြက္ ထား၀ယ္ စကား နဲ႔လည္း တစ္ပံုစံ တူေနပါတယ္။
အင္းသားေတြ မ်ားေသာအားျဖင့္ အစပ္နဲ႔ အငန္ ကို အလြန္အကၽြံ စားပါတယ္။ ငါးဟင္းကို ဒုိင္ခံ ေန႔တုိင္း ခ်က္ေလ့ ရွိၿပီးေတာ့ မရုိးႏုိင္ေအာင္ ငါးကို စားၾကပါတယ္။ ငါးကို ၾကက္သြန္ျဖဴ၊ ငရုပ္သီးေတြ ႏႈိင္းခ်င္းထည့္ၿပီးေတာ့ စပ္စပ္ ရွဴးရွဲ ခ်က္စားၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ငန္ငန္စပ္စပ္ ဟင္းကို မစားႏုိင္ ေပမယ့္ အင္းသားေတြက အရမ္းႀကဳိက္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
အင္းသားေတြဟာ အခ်က္အျပဳတ္ ေတာ္ၿပီးေတာ့ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ေပၚမွာ ရွိတဲ့ တရားရိပ္သာေတြ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ နဲ႔ အလွဴအတန္း ျပဳလုပ္ရာမွာ အင္းသား စားဖိုမွဴးေတြ လက္စြမ္းျပ ခ်က္ျပဳတ္ေလ့ ရွိပါတယ္။ အင္းသားေတြ ခ်က္တဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ဟင္းလ်ာေတြကေတာ့ ပဲလံုး (သို႔မဟုတ္) ငါးရွဥ့္ ေဆးခါးဟင္းခ်ဳိ၊ ငါးရွဥ့္ဟင္း၊ ၀က္သားဟင္း၊ ၀က္အူ အင္းသားခ်က္၊ ငါးဒုကၡ၊ ဂ်ဴးျမစ္သုပ္၊ လက္ဖက္သုပ္၊ ပဲျခမ္းေၾကာ္၊ စတဲ့ ဟင္းႀကီးမ်ဳိးေတြ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သားေရစာ အျဖစ္ ၀က္သားခ်ဥ္၊ ဟင္းထုပ္၊ အင္းမုန္႔တီ၊ ငါးထမင္းနယ္၊ ထုိဖူးသုပ္၊ ေကာက္ညင္းခြက္၊ ေကာက္ညင္း က်ည္ေတာက္ စတာေတြက အင္းသားေတြ လုပ္ေရာင္း ၾကတာမ်ားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အာလူးထမင္းေတြကေတာ့ ဓႏုေတြလည္း လုပ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အင္းသားေတြ ေရာင္းတဲ့ မုန္႔ေတြ ျဖစ္တဲ့ မုန္႔ျပာလူး၊ မုန္႔ေခါင္းအံုး၊ ဘီးမုန္႔၊ မုန္႔ၾကြပ္၊ ေၾကြမုန္႔ေတြ ကို အိမ္မွာ ေကၽြးေလ့ ရွိပါတယ္။ ထမင္းစားၿပီးရင္ ေနၾကာေစ့၊ ပဲႀကီးေလွာ္၊ ပဲပုပ္ေစ့ေလွာ္၊ ေၾကြမုန္႔ မီးကင္၊ မုန္႔ၾကြပ္ ကို ဆီစိမ္း နဲ႔ တို႔စား ေစပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မုန္႔ၾကြပ္က ငန္ေတာ့ ေသြးတိုးတဲ့ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္မစားႏုိင္ပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္ႀကဳိက္တာကေတာ့ အင္းေလး ေၾကာင္ငါး(ေခၚ) ငါးေျခာက္ ပါ။ ငါးေျခာက္လို႔သာ ေျပာတယ္။ မစိုမေျခာက္ေလးပါ။ ငါးေျခာက္ အစုိ ကို မီးဖုတ္ၿပီး သံပုရာရည္ ဆမ္းလိုက္တဲ့ အခါ အရမ္းစားေကာင္းလို႔ ငါးမႀကဳိက္တဲ့ ကုိယ္ေတာင္ စဲြသြားတယ္။ ငါးေျခာက္ အာနိသင္ အတုိင္း အငန္ဓါတ္လည္း ရွိတယ္။ အစုိ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ အသားက ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေလး နဲ႔ ခ်ဳိေနတာ။ ထမင္းနဲ႔ စားရင္ အင္မတန္ ႏႈတ္ၿမိန္ေစတာ ျဖစ္လို႔ ေကာင္းပါတယ္။ အင္းေလးမွာ ငါးေျခာက္ တစ္ပိႆာမွ ႏွစ္ေထာင္၊ သံုးေထာင္ပဲ ရွိပါတယ္။
Xxx
အင္းသားေတြ ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္မ်ား
တျခား တိုင္းရင္းသားေတြ ထက္ စာရင္ အင္းသားေတြရဲ႕ ဆံုဆည္းရာေန႔ကို အၿမဲ ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တို္င္း က်င္းပေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒါဟာ ေကာင္းမြန္တဲ့ အေလ့အထ တစ္ခုပါပဲ။
လိုအပ္ခ်က္ေတြကေတာ့ အင္းသား ေတြဟာ ဖဲြ႔စည္းပံု ျပည့္မွီေသာ္လည္း ယခုခ်ိန္ထိ ကုိယ္ပုိင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ေဒသ မရေသးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အင္းသား စာေပ ႏွင့္ စကားကို သင္ရုိး ျပဌာန္း ႏုိင္ျခင္း လည္း မရွိေသးပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး အင္းသား ရုိးရာ အုိးစည္ နဲ႔ တူရိယာ ေတြ၊ အင္းသား ရုိးရာ ဓေလ့ ထံုးတမ္း ေတြကို လည္း ဒီ့ထက္ ပုိမို က်စ္လစ္ခုိင္မာေအာင္ ျပန္လည္ စုစည္းဖုိ႔ လိုအပ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အင္းေလးဟာ ေလာပိတေရအားလွ်ပ္စစ္အတြက္ အဓိက ေရအရင္းအျမစ္ ျဖစ္ၿပီး၊ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္မွာ ေရအားလွ်ပ္စစ္ စူးစမ္းတုိင္းတာေရး အဖြဲ႔ကို ဖြဲ႔စည္းခဲ့ၿပီး၊ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္တြင္ ဂ်ပန္ ကုမၸဏီ က (NKK- Nippon Koei Kabushilu Kaisha) ႏွင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ကာ ေရအားလွ်ပ္စစ္ျဖန္႔ျဖဴးေရးကို (ကၽြန္ေတာ့္ ေမြးရက္၊ ေမြးလ အတုိင္းပဲ) ၃-၄-၁၉၆၀ ေန႔မွ စတင္၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ျဖန္႔ျဖဴးေပးႏုိင္ခဲ့ၿပီး၊ မႏၱေလးၿမိဳ႕ကို ၁၉၆၃ ခု ဒီဇင္ဘာ လဆန္းတြင္ ျဖန္႔ျဖဴး ႏုိင္ခဲ့သည္။
စိတ္မေကာင္းစရာ တစ္ခုက အင္းေလးကန္မွာ ယခုအခ်ိန္ထိ မီးမလင္းေသးတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ရြာေတြ မီးလင္းေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ တည္းခိုခဲ့တဲ့ အလိုေတာ္ေပါက္ ဘုရားေျမာက္ဘက္ ၾကာေတာ ဆိုတဲ့ ရြာကေလး မွာ ခုခ်ိန္ထိ မီးမလင္းေသးတာ ၀မ္းနည္းဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက အင္းသားေတြဟာ ေရထဲကိုပဲ အမႈိက္ေတြစြန္႔၊ မစင္ေတြစြန္႔၊ ပန္းကန္ေတြ အညစ္အေၾကး ေတြ စြန္႔ပစ္ၾကတာ ျမင္ရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အံ့ၾသမိတယ္။ စြန္႔ပစ္လိုက္တဲ့ မစင္ အညစ္အေၾကး ေတြက ေရထဲမွာ ဘယ္လို ေပ်ာ္၀င္ၿပီးေတာ့ ဘယ္လို ပ်က္စီးသြားမလဲ ဆိုတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မသိဘူး။ အင္းသားေတြကိုေတာ့ ေမးၾကည့္လိုက္ေတာ့လည္း အဲဒီအတြက္ အေျဖ အဆင္သင့္ ရွိမေနဘူး။ ေရေပၚ ေနသူမ်ား အတြက္ မစင္စြန္႔ ပစ္ ဖို႔ ကိုလည္း ထည့္သြင္း စဥ္းစားဖို႔ လိုမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက ခရီးသြားေတြ မ်ားျပားေတာ့ စက္ေလွေတြက အင္ဂ်င္ႀကီးေတြ တပ္ေမာင္းၾကတာ ေရေပၚအိမ္ ေတြမွာ စက္ေလွ တစ္စီး ျဖတ္သြားတုိင္း အိမ္က လႈပ္လႈပ္သြားတယ္။ ကၽြန္းေမ်ာေတြက လႈပ္တာ ပုိသိသာတယ္။ အင္ဂ်င္ႀကီး တပ္ေမာင္းတဲ့ စက္ေလွေတြေၾကာင့္ ကမ္းပါးကို ေရတုိက္စားမႈ ျဖစ္ျခင္း၊ ကမ္းပါး ၿပဳိက်ျခင္း၊ ေရ ညစ္ႏြမ္းျခင္း ေတြ ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ အတြက္ စက္ေလွေတြကိုလည္း ဘယ္လို ထိန္းခ်ဳပ္ရမလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားသင့္တယ္။
xxx
အႀကံေပးခ်က္
ဒီေနရာမွာ တစ္ခုၾကားျဖတ္ တင္ျပခ်င္တာေလး ရွိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အင္းေလး ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားပဲြ ေတာ္မွာ ဘယ္သူေတြ အျမတ္ထြက္သြားလဲ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ နဲ႔ စာတစ္ပုဒ္ ေရးမလို႔ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အေၾကာင္း ေၾကာင္းေၾကာင့္ အနည္းငယ္ ေျပာစရာေလး ရွိပါတယ္။
အင္းသားေတြက အခ်ိန္ေတြ၊ လုပ္အားေတြ၊ ရုိးသားမႈေတြ စုိက္ထုတ္ၿပီးေတာ့ အင္းေလး ေဖာင္ေတာ္ဦး ဘုရားပြဲ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ က်င္းပၾကရတယ္။ အင္းသားေတြက ဘုရားဖူး လာေရာက္တဲ့ ဧည့္ပရိသတ္ကို ေဖ်ာ္ေျဖ ၀န္ေဆာင္မႈ ေပးျခင္း တစ္မ်ဳိးပဲ။
အဲဒီပဲြေတာ္မွာ ျမတ္သြားတဲ့ သူေတြ ရွိေနပါတယ္။ (၁)ယာဥ္ရပ္နားခ ေကာက္ခံတဲ့ အိမ္ေတြ။ (၂)တခ်ဳိ႕ေသာ တိုးဂုိက္ေတြ၊ (၃)စက္ေလွေထာင္စားတဲ့ အိမ္ေတြ၊ (၄)စက္ေလွ ပြဲစားေတြ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကန္ထရုိက္ က ေဖာင္ေတာ္ဦး ေဂါပက အဖဲြ႔ပဲ ဆုိေတာ့ ဘုရားရန္ပံုေငြ ထားပါေတာ့။
(၁) ယာဥ္ရပ္နားခ ေကာက္ခံသူေတြက ဘာအရင္းအႏွီးမွ မရွိဘဲ ရသြားၾကတာ။ အခြန္ေကာက္သင့္တယ္။ (၂) တိုးဂုိက္ေတြကလည္း ဘာပဲ ေျပာေျပာ ဒီပဲြကို အမွီျပဳၿပီးေတာ့ သူတို႔ စီးပြားရွာရတာပဲ၊ သူတို႔ကိုလည္း ထည္တြက္သင့္တယ္။ (၃) အင္းေလးကန္ အေရွ႕ဘက္ျခမ္းက ေခါင္တိုင္နဲ႔ ေရပူဘက္မွာ ရွိတယ္။ စက္ေလွေတြ အမ်ားႀကီး ေထာင္ထားတယ္။ ခရီးသည္ေတြကို အိမ္မွာပဲ တည္းခုိေစတယ္။ သြားခ်င္တဲ့ ေနရာကို စက္ေလွနဲ႔ လိုက္ပို႔ေပးတယ္။ တည္းခုိခ မယူဘဲ စက္ေလွဖိုးမွာ တစ္သိန္း၊ ႏွစ္သိန္း ေလာက္ တင္ထားတာ။ တကယ္တမ္း အလုပ္မႏုိင္တဲ့ အခါမွာ ျပင္ပက စက္ေလွဆရာေတြကုိ ငွားရမ္းၿပီး ေတာ့ မုန္႔ဖုိးေလာက္ပဲ ေပးတယ္။ သူက တစ္သိန္းခဲြ ေလာက္ ရတယ္ဆုိရင္ စက္ေလွသမားကို ၃ေသာင္း ေလာက္နဲ႔ ငွားၿပီး ခုိင္းစားေလ့ ရွိတယ္။ ဒါဟာ ေခါင္းပံုျဖတ္နည္းတစ္မ်ဳိးပဲ။ (၄) ေနာက္တစ္မ်ဳိး ရွိေသးတယ္။ ေညာင္ေရႊ စက္ေလွ ဂိတ္မွာ ဆုိရင္ စက္ေလွပဲြစားေတြ ရွိတယ္။ ခရီးသည္ ေခၚေပးတယ္။ စက္ေလွဆရာနဲ႔ ခ်ိတ္ေပးတယ္။ သူတို႔က ေစ်းပုိတင္ၿပီးေတာ့ ေ၀စု အမ်ားစုကို ပဲြစားေတြ ယူတတ္ၾကတယ္။ ပြဲစားက ၇၀ ယူ၊ စက္ေလွက ၃၀ ယူ ဆုိရင္ ေတာ့ မေကာင္းပါဘူး။ မလုပ္သင့္ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ စက္ေလွဆရာေတြ ဆုိတာလည္း သူတို႔ အသက္နဲ႔ ရင္းၿပီးေတာ့ ေမာင္းရတာပါ။ သူတို႔မွာ ကုန္က်စရိတ္ ရွိတယ္။ အခ်ိန္၊ လုပ္အား၊ စက္ေလွ၊ ကၽြမ္းက်င္မႈ ေတြ ရင္းႏွီးထားရတယ္။ ပြဲေတာ္တြင္းကလည္း ျဖစ္လိုက္ရင္ မလြယ္ဘူး။ စက္ေလွဆရာ ဆိုတာ တစ္ေနကုန္ ေစာင့္ ရမွ တစ္ခါတစ္ေလ ၂ ေခါက္ေလာက္ အမ်ားဆံုး သြားရတာ။ ေစ်းဦးမေပါက္တဲ့ ေန႔ေတြေတာင္ ရွိေသးတယ္။ စက္ေလွဆရာေတြရဲ႕ ဘ၀ ကိုလည္း ငဲ့ကြက္စာနာသင့္တယ္။ ဒီလို ေခါင္းပံုျဖတ္ အျမတ္ႀကီးစားတာ မ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။
ဒါေတြ အားလံုး ရဲ႕ အဓိက လိုအပ္ခ်က္ကေတာ့ စက္ေလွမ်ား ဂိတ္ မရွိျခင္း ပါပဲ။ နန္းပန္၊ မုိင္းေသာက္ တုိ႔မွာ စက္ေလွ ဂိတ္ မရွိပါဘူး။ စက္ေလွဂိတ္ သာ ရွိမယ္ ဆိုရင္ စက္ေလွေတြကုိ စာရင္း၊ ဇယား နဲ႔ ထားမယ္။ အလွည့္က်ထြက္ေစမယ္။ စက္ေလွ ေစ်းႏႈန္း ကိုလည္း (ခရီးစဥ္အလုိက္) ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီးသား ျဖစ္ၿပီး တသတ္မတ္ ထဲ ျဖစ္ေစမယ္။ ပြဲစား ေတြ ရန္ကေန ကင္းေ၀းသြားမယ္။ စက္ေလွဆရာေတြရဲ႕ ဘ၀ ကိုလည္း လံုၿခံဳစိတ္ခ်မႈ ရွိေစမွာ ဆိုတာ တင္ျပ ရင္းနဲ႔ ေဆာင္းပါးေလးကို နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ ရပါတယ္ ။ က်န္းမာ ခ်မ္းသာ ၾကပါေစဗ်ာ။ 

×××

No comments:

Post a Comment


Aung Hein - နည္​းပညာ