Font

Wellcome

စည္သာဟိန္း မွ လႈိုက္လွဲစြာၾကိဳဆိုပါသည္

Wednesday, March 2, 2016

ရွမ္းျပည္နယ္မွာ ရွိတဲ့ ဒုတိယဦးပိန္တံတား(သို႔) ေနာင္ဖာကန္

ရွမ္းျပည္နယ္မွာ ရွိတဲ့ ဒုတိယဦးပိန္တံတား(သို႔) ေနာင္ဖာကန္

စည္သာ(ေတာင္ႀကီး)

ရွမ္းျပည္နယ္မွာ ဒုတိယ ဦးပိန္ တံတား ဟု တင္စားေခၚေ၀ၚေလာက္ေသာ ခရီးသြား ဧည့္သည္မ်ား မသိရွိေသးေသာ ေနရာတစ္ခုရွိသည္။ ထိုေနရာသည္ ေအးခ်မ္းသာယာ ဆိတ္ၿငိမ္ၿပီး၊ ထိုပတ္၀န္းက်င္းက ရွဳခင္း အလွအပေတြကို ပါးစပ္နဲ႔ စာနဲ႔ ဓါတ္ပံုနဲ႔ ေျပာျပလို႔ မရေလာက္ေအာင္ အျပင္မွာ ပိုၿပီးေတာ့ လွပ ပါတယ္။ ထိုေနရာကေတာ့ နတ္ဘံုတမွ် လွပတဲ့ ေရကန္ႀကီးနဲ႔ အလယ္မွာ မုဆိုးမကၽြန္းေလး တည္ရွိတဲ့ ေနာင္ဖာကန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ရွမ္းျပည္ ေတာင္ပိုင္း လြိဳင္လင္ခရိုင္ ခိုလမ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ၆ မိုင္အကြာ ေနာင္ဖာ ေက်းရြာမွာ ေနာင္ဖာကန္ တည္ရွိၿပီး၊ ေဘးပတ္၀န္းက်င္မွာ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံု  ေနထိုင္ၾကတဲ့ ရြာေပါင္း ၈ ရြာ တိတိ တည္ရွိပါတယ္။ ခိုလမ္ကေန မုိင္းရွဴးဘက္ သြားလမ္းကို မသြားဘဲနဲ႔ က်ဳိင္းေတာင္း ေရတံခြန္ သြားရာလမ္းအတိုင္း သြားလိုက္ရင္၊ ခိုလမ္-ေနာင္ဖာ ဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ေသးေသးေလး လမ္းခြဲအတိုင္း ဆက္၀င္သြားရင္ ေနာင္ဖာကန္ကိုေရာက္ပါတယ္ ။ လမ္းကဆိုးတဲ့အတြက္ ကားနဲ႔ သြားရင္ေတာင္ ဆီးျဖဴသီး စေကာထဲ ထည့္လွိမ့္ထားသလို ဘယ္ညာလူးေနတတ္ပါတယ္။ ကားအနိမ့္ေလးနဲ႔ သြားရင္ေတာ့ ေအာက္ပိုင္းက ခ်ဳိင့္ေတြနဲ႔ မလြတ္ေလာက္တဲ့အတြက္ ေတာင္တက္ 4Wheel အျမင့္ကားႀကီးေတြနဲ႔ ပိုအဆင္ေျပမွာပါ။ ရြာလမ္းအတုိင္း ၄ မိုင္ နီးပါးေလာက္ ၀င္ရပါတယ္။
ေနာင္ဖာ ေရကန္သည္  ယခင္က ၆ မုိင္ ပတ္လည္ က်ယ္၀န္းခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါ အနံ တစ္မိုင္ ခြဲႏွင့္ အလ်ား ၃ မိုင္ ပတ္လည္ ခန္႔သာ က်ယ္၀န္းေတာ့ၿပီး၊ ေရကန္ႀကီး အလယ္တြင္ ကၽြန္းတစ္ကၽြန္း ရွိၿပီး၊ ေရွးေဟာင္း ေစတီေတာ္ တစ္ဆူ ရွိကာ မုဆုိးမကၽြန္း ၊ မုဆိုးမ ေစတီေတာ္ဟု ေခၚတြင္ၾကသည္။ ထိုေရလည္ ကၽြန္းေပၚတြင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းရွိၿပီး ေရွးေဟာင္းသမိုင္း၀င္ ေစတီပ်က္ တစ္ဆူ ရွိသည္။ ထိုေစတီမွ ေရကန္ရွိရာသို႔ ဆက္သြားေသာ တံတားရွိၿပီး တစ္ဖက္တြင္  View Point သစ္သား အေဆာက္အအံု တစ္ခုကို လက္ရွိ ေဆာက္လုပ္ေနဆဲလည္း ျဖစ္သည္။
ထိုေနရာသို႔ လာေရာက္သူတိုင္းက မႏၱေလးရွိ ဦးပိန္တံတား ႏွင့္ တူသည္ဟု ေျပာေလ့ ရွိေၾကာင္း ေနာင္ဖာ ေဒသခံမ်ားကို ေျပာၾကားသည္။ ေနာင္ဖာ ရြာႏွင့္ ပတ္ပတ္လည္တြင္ ရြာ(၈) ရြာ ရွိၿပီး၊ ရွမ္းတုိင္းရင္းသား ႏွင့္ ပေလာင္ လီေရွာမ်ား ေနထုိင္ၾကေၾကာင္း ၊ အမ်ားစု စိုက္ပ်ဳိးေရး လုပ္ကိုင္ၾကေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုမုဆိုးမကၽြန္း ေစတီမွ ရွမ္းဆရာေတာ္ ဘုရား မိန္႔ၾကားေသာ ေနာင္ဖာကန္ သမုိင္းေၾကာင္း ပံုျပင္သည္ ေအာက္ပါအတိုင္း အျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ရန္ ၾကားသိခဲ့ရပါသည္။
ယခင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ထိုေနရာသည္ ၿမိဳ႕ေဟာင္းတစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ အဘယ္ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ႀကီးပ်က္သြားသလဲဆိုရင္ အရင္တုန္းက မုဆိုးမႀကီး တစ္ေယာက္မွာ သမီးတစ္ေယာက္ ရွိၿပီး၊ အပ်ဳိေဖာ္၀င္ခ်ိန္မွာ နဂါးျပည္မွ နဂါးမင္းႀကီးက လူ႔ျပည္ လာလည္တယ္။ နန္းကို လာဆံုၿပီးေတာ့ ခ်စ္ႀကဳိက္ၿပီး ယူလိုက္ၾကတယ္။ မဂၤလာေဆာင္ၿပီး တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာခ်ိန္မွာ ကေလး တစ္ေယာက္ရတယ္။ တန္ခူးလမွာ ရွမ္းထံုးစံအရ ရပ္မိရပ္ဖ ေတြကို သြားကန္ေတာ့ၾကဖို႔ ေယာကၡမ မုဆိုးမ အဘြားႀကီးကို ခြင့္ေတာင္းၾကတယ္။ “အေမ လူႀကီးေတြ သြားကန္ေတာ့မယ္။ သူတို႔လင္မယား သြားေနခ်ိန္မွာ သားေလးကို ေရေပး မေဆာ့ပါနဲ႔ ။ ခဏေတာ့ သည္းခံေပးပါ။ ” လို႔ နဂါးမင္းႀကီးက မွာႀကားၿပီး ထြက္သြားတယ္။ မုဆိုးမအဘြားႀကီးကလည္း ေရေပးမေဆာ့ပါဘူးလို႔ သေဘာတူလိုက္တယ္။ ထြက္သြားၿပီး လမ္းတစ္ပိုင္းတစ္ေရာက္ခ်ိန္မွာ ကေလးက နင္းကန္ငိုတယ္။ ကေလးက ငိုေနေတာ့ အလုပ္မျဖစ္ေတာ့တဲ့ အတြက္ ေရကန္တူးၿပီးေတာ့ ေရေပးေဆာ့ လိုက္တယ္။ ေရကန္ထဲ ထည့္လိုက္ခ်ိန္မွာ မုဆိုးမႀကီး ေျမးက ငါးႀကီး ျဖစ္သြားတယ္။ နည္းနည္းၾကာသြားခ်ိန္ အဘြားႀကီးက အသံတိတ္သြားလို႔ ထြက္ၾကည့္မွ သူ႔ေျမးက ငါးႀကီး ျဖစ္သြားမွန္း သိၿပီး၊ ေရေပးမေဆာ့နဲ႔လို႔ မွာထားတာကို သတိရၿပီး ေနာင္တ ရမိတယ္။ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး ဆိုၿပီး ကန္ႀကီးကို သြားလြင့္ေတာ့ ကားက နင္းကန္ႀကီးထြားသြားတာ လူႀကီး အလံ ၅ လံ ေလာက္ ရွိသြားတယ္။ ရြာသားေတြ လာရွာေတာ့ ငါးႀကီးကို ေတြ႔မိၿပီး ဘုရင္ကို သတင္းပို႔တယ္။
အေတာင္ ၅ ေတာင္ ေလာက္ ရွိတဲ့ ငါးႀကီး ေတြ႔မိတယ္ ဆိုတဲ့ သတင္းက ဘုရင္ေရႊနားေတာ္ ေပါက္ၾကားသြားၿပီးခ်ိန္ ဘုရင္ႀကီးကလည္း ငါးႀကီးကို ဖမ္းမိန္႔ထုတ္လိုက္တယ္။ ႀကီးေလေကာငး္ေလ ေပါ့ေလ ။အရိုးနည္းသြားတာေပါ့။ ဆိုၿပီး သြားဖမ္းတယ္။ အဘြားႀကီးက ကန္ေဘးမွာ ထိုင္ငိုေနတယ္။ “ မင္းတို႔ကို ေတာင္းပန္ခ်င္တယ္။ ဒီငါးက တျခားငါး မဟုတ္ဘူး။ ငါ့ေျမး ျဖစ္တယ္။ ေတာင္းပန္တယ္။ ” လို႔ အဘြားႀကီးေျပာတာကို မင္းခ်င္းေတြက “ မရဘူး ။ ငါးက နင့္ ေျမး ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အရူးက်ေနတာပဲ။ ထံုးစံ မရွိဘူး ဆိုၿပီး၊ မင္းမိန္႔အတိုင္း ဖမ္းရမွာဘဲ ” ဆိုၿပီး ဖမ္းလိုက္တယ္။ ငါးႀကီးကို မိသြားၿပီး ဘုရင္က ေတြ႔သြားၿပီး၊ တံငါသည္ကလည္း ရြာသားေတြကို ပိုက္ဆံ ဘယ္ေလာက္ယူမလဲ ဆိုေတာ့ ငါးႀကီးကို မစားဖူးလို႔ အသားကိုေတာ့ နည္းနည္းေလာက္ ေကၽြးဖို႔ ေတာင္းပန္တယ္။ တံငါသည္ႀကီးကလည္း ငါးႀကီးကို သတ္ျဖတ္ၿပီး အသားေတြကို တံုးၿပီး တစ္အိမ္ကို တစ္တံုးစီေလာက္ေပး ေ၀ေစလိုက္တယ္။ အဘြားႀကီးက အရူးႀကီးက်ေနတာပဲ၊ ငါးႀကီးက သူ႔ေျမးျဖစ္တယ္။ သြားမေပးနဲ႔” လို႔ ေျပာတဲ့အတြက္ မုဆိုးမအဘြားႀကီးက မရလိုက္ဘူး။
နဂါးမင္းႀကီးက နဂါးျပည္ကို လူႀကီးေတြ သြားကန္ေတာ့ရာက ျပန္လာတယ္။ အဘြားႀကီးက ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ကို ေျပာျပေတာ့ နဂါးမင္းႀကီးက အမ်က္ေဒါသ ႀကီးစြာထြက္ေတာ္မူတယ္။ “မင္းတို႔ ေတာ္ေတာ္ မုိက္ကန္းပါလား။ ငါ့ သား ကိုေတာင္ စားလိုက္တယ္ ဆိုေတာ့ မင္းတို႔ ငါ့အေၾကာင္း ေနာက္ေတာ့ သိရမယ္။ ” ဆိုၿပီး ဘုရင္ႀကီးက နဂါးျပည္ကို ျပန္ေတာ္မူတယ္။ မိန္းမလုပ္သူကိုလည္း မေၾကာက္ဖို႔ ေျပာၿပီးေတာ့ နဂါးျပည္ျပန္ၿပီး အမ်ဳိးေတြ ေခၚလာၿပီး နဂါးအသားကို စားထားတဲ့ လူသားေတြေနတဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးကို ေရနဲ႔ ျမွဳပ္လိုက္တယ္။
ျပန္မယ္ဆိုေတာ့ မိန္းမလုပ္သူကလည္း အားကိုးစရာ အေဖာ္မရွိတဲ့ သားလည္း မရွိ၊ လင္ကလည္း ျပန္မယ္ဆိုေတာ့ လိုက္မယ္ လို႔ ေျပာၿပီး လိုက္သြားတယ္။ ၾကာသြားၿပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အၾကာမွာ လူ႔ျပည္ျပန္တက္လာၿပီး ဒီေျမႀကီး ျဖစ္ေနတဲ့ကုန္းမို႔မို႔ေလး ေပၚမွာ ကၽြန္းေလး ေပၚမွာ နဂါးမင္း ေယာကၡမ လုပ္သူက လွဴေပးလိုက္တဲ့ ပစၥည္းေတြနဲ႔ မိန္းမလုပ္သူက လြမ္းေစတီေလး လာတည္ထားလိုက္တယ္။ ထိုေစတီေလးကို မုဆိုးမကၽြန္း ေစတီေတာ္ လို႔ ေခၚတြင္ၿပီး၊ ထုိကၽြန္းေလး ကိုလည္း မုဆိုးမ ကၽြန္းလို႔ ေခၚတြင္ေစတယ္။
ထုိေရကန္ႏွင့္ ေစတီသည္ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ေထာင္ေက်ာ္ၿပီး၊ ဆရာတကာ တုိ႔သည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တိုင္း ျပန္လည္ ျပဳျပင္ တည္ထားသျဖင့္ လက္ရာကြာၿပီး၊ ယခုအခါ ထုိေစတီေတာ္ေလးသည္ ၿပဳိပ်က္စ ျပဳေနသည္ကို ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရသည္။
ထုိ႔ျပင္ ဦးပိန္တံတားေလးကို သစ္သားတံတားျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားၿပီး၊ အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားကို ျပန္လည္ ျပဳျပင္ေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမင္ေတြ႔ရသည္။ ေနာင္ဖာကန္သည္ ၈ ေတာင္ခန္႔သာ နက္ၿပီး၊ သံုးေရ အျဖစ္ အသံုးျပဳေၾကာင္း သိရသည္။ ကုန္းကာ ရြာေဟာင္း၊ ဖာေဖြ ရြာေဟာင္းႏွင့္ ေနာင္ဖာသြပ္ ၊ ၀မ္ယြမ္းရြာ၊ ဟတ္ဖါ၊ ပါဆုိင္း စေသာ ပတ္ပတ္လည္တြင္ ရြာ ၈ ရြာ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ပေလာင္ႏွင့္ ရွမ္းတုိင္းရင္းသား အိမ္ေထာင္စု ၁၀၀ ခန္႔သာ ေနထိုင္ၾကၿပီး၊ အမ်ားစုမွာ ႏိုင္ငံျခား ထြက္ခြာျခင္း၊ စစ္ေဘးေရွာင္ တိမ္းေရွာင္ပုန္းေအာင္းျခင္းတ ို႔ေၾကာင့္ လူဦးေရ နည္းပါးသြားေၾကာင္း သိရသည္။ ပေလာင္တိုင္းရင္းသားမ်ားသည္ ခါးတြင္ ေငြကြင္းမ်ားကို စြပ္ထားၾကၿပီး၊ လြိဳင္ေကာ္တြင္ ေနထိုင္ေသာ ပေဒါင္လူမ်ဳိး တို႔သည္ လည္ပင္းတြင္ ေငြကြင္းမ်ားကို စြပ္ထားၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ပေလာင္ ၂ မ်ဳိး ရွိၿပီး၊ အနက္ေရာင္ ႏွင့္ အနီေရာင္ တို႔ျဖစ္သည္။ ေတာင္ပုိင္းတြင္ ေနထုိင္ေသာ ပေလာင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ေငြပေလာင္မ်ား ျဖစ္ၿပီး ေျမာက္ပုိင္းမွ ပေလာင္မ်ားသည္ ေရႊပေလာင္မ်ား ျဖစ္သည္။ ပေလာင္မ်ားသည္ အက်ီ ၤ အျပာႏုမ်ားကိုလည္း ၀တ္ဆင္တတ္ၾကၿပီး နားေပါက္ အက်ယ္ႀကီးမ်ားကို ေဖာက္ထားေလ့ ရွိတတ္ၾကသည္။ အမ်ဳိးသားမ်ားသည္ ဆံပင္ကို စုတ္ဖြား ထားတတ္ၾကၿပီး အ၀တ္အစားမ်ားကုိလည္း ျဖစ္သလို သာ ၀တ္ဆင္တတ္ၾကေၾကာင္း ျမင္ေတြ႔ရသည္။
ထုိေနရာသည္ ျပန္ လည္ ေဖာ္ထုတ္လိုက္လွ်င္ ခရီးသြား ဧည့္သည္မ်ား စိတ္၀င္စားမည့္ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္လာႏုိင္ေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပလိုက္ရပါသည္။

Xxxxx
Writter - စည္သာ(ေတာင္ႀကီး)
Eleven Media Group- သတင္းစာပါ အခ်ပ္ပို ေဆာင္းပါး
Video Link ေပးထားပါတယ္။ (Youtube Video Crd and Photo Credit)

 

No comments:

Post a Comment


Aung Hein - နည္​းပညာ