သိရ္(ေအးသာယာ)
(၁) ကၽြန္ေတာ္ အရင္ေနခဲ့တဲ့ ရပ္ကြက္မွာ အစိုးရ ေရေပးေ၀ေရး
ေရကန္ႀကီးရွိတယ္။ အရင္လူေဟာင္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသိပါပဲ။ လူတကာ တိုင္တာေတာတာ မ်ားလြန္းလို႔
ျပဳတ္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္ကေတာ့ လစဥ္ေၾကး ေပးရတဲ့ အဲဒီေရကို ဇယားရွဳပ္လုိ႔မို႔
တမင္မယူပဲ အျပင္က ၀ယ္သံုးတယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ ေရ လစဥ္ေၾကးအျပင္၊ ခိုးေၾကး ေပးရတာနဲ႔ ပါ ေပါင္းတြက္လိုက္ရင္
ေထာ္လာဂ်ီ ေရကား တစ္စီးမွ ႏွစ္ေထာင္၊ သံုးေထာင္ အတူတူပဲ။ ဒါေတာင္ စိတ္ရွဳပ္ရတာ မပါေသးဘူး။
ေနာက္လူကေတာ့
ေတာ္ေတာ္ေလး ညစ္စုတ္တယ္ ေျပာရမယ္။ ကၽြန္မတို႔ အိမ္ ေရမလာဘူး လိုက္ၾကည့္ေပးပါဦး ေျပာရင္
လႊတ္ေပးၿပီးၿပီေလ။ အခ်ိန္မွန္ပဲ ဘာညာနဲ႔ သူကေတာင္ ျပန္ေဟာက္ေလ့ ရွိတယ္။ လူေတြ႔တိုင္း
သူကခ်ည္းဦးေအာင္ ေဟာက္ေလ့ရွိ သလို၊ လူတိုင္းကိုလည္း ေဟာက္စားလုပ္ေလ့ရွိသူ တစ္ေယာက္ေပါ့။
ဘယ္လိုေျပာရမလဲ။ ဥာည္ ပါတယ္ပဲ ေျပာရမွာေပါ့။ အမွန္က ေရပိုက္ကို ေရမတက္ေအာင္ သူ အႀကံအဖန္
လုပ္ထားၿပီးသား။ ေလခိုေနေတာ့ ေရဘယ္တက္မလဲ။ ဒီေတာ့ ျပန္ျပင္သလို ဘာညာနဲ႔ ဟိတ္ဟန္လုပ္ၿပီး
ေရပို႔လိုက္ၿပီ ဆိုတာနဲ႔ ပိုက္ျပင္ခ လာထား ငါးရာ၊ တစ္ေထာင္။ ဒါက အစိုးရ နဲ႔ မဆိုင္ေတာ့ဘူး။
သူ႔ပုိက္ျပင္ခက သက္သက္ ျဖစ္သြားၿပီ။ တစ္အိမ္ကို တစ္ေထာင္နဲ႔ပဲ တြက္ပါဦး။ အိမ္ေျခ တစ္ရာေလာက္ဆိုရင္
သူ႔ေန႔စား ကိုက္ပါတယ္။
လူေတြကလည္း
သူေရပိုက္ လုိက္ျပင္စားေနတယ္ ထင္ၿပီး မေျပာသာဘူးေပါ့။ ေျပာရင္လည္း ကိုယ့္အိမ္ေရမလာဖို႔ပဲ
ရွိမွာေလ။ ဒီေတာ့ ဘယ္သူမွလည္း ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္စားၿပီး လူမုန္း မခံေတာ့ဘူး။ ေနာက္ထပ္
ဆိုးတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ေရပိုက္ေတြေပၚကို ခဲလံုးႀကီး ေတြ တင္ထားေလ့ရွိတာပဲ။ ေရပိုက္ကို
ဆိုင္ကယ္ ကၽြတ္စနဲ႔ ပတ္ၿပီး ေလလံုေအာင္ ခဲလံုးတင္ထားတယ္လို႔ ထင္စရာ ရွိတယ္။ အၿမဲတမ္း
သူအဲလို လုပ္ေလ့ ရွိတယ္။ အစက ကၽြန္ေတာ္ သေဘာမေပါက္ဘူး။ ေနာက္မွ သေဘာေပါက္တယ္။ ကားတစ္စီး
လာလိုက္ၿပီ ဆိုရင္ လမ္းေကြ႔ေတြမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ခဲလံုးေတြကို မေရွာင္ႏုိင္ပဲ တက္နင္းမိတတ္တယ္။
ခဲလံုးကို တက္နင္းမိမွေတာ့ ပိုက္က မေပါက္ပဲ ေနမလား။ ေတြ႔ၿပီ ဆိုတာနဲ႔ လာထား… ငါ့ပိုက္ကြဲသြားၿပီ။
ေလ်ာ္ေပေတာ့ ဘာညာနဲ႔။ ကားသမားကို ေငြညွစ္ေတာ့တာပဲ။ ကားသမား ဆိုတာေတြက မ်ားေသာအားျဖင့္
ဘာသိမွာလဲ။ အလုပ္ရွဳပ္ခံမေနပဲ ေလ်ာ္ေပးလိုက္တာေပါ့။ ရံုးေရာက္ဂတ္ေရာက္ ဆိုတာမ်ဳိးေတြလည္း
မလိုခ်င္ဘူးေလ။ ကားသမား ကားေမာင္းေနရမွ ထမင္းစားရမွာေလ။
အဲဒီလိုနဲ႔
အဲ့လူ ေတာ္ေတာ္ လုပ္စားခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေတြလည္း သိသိလ်က္နဲ႔ပဲ ၿငိမ္ခံေနရတာပဲ။ သူတို႔ခ်င္း
ေက်နပ္ေနၾက တာက အဟုတ္။ မသကာ ကိုယ္က ၀င္ေျပာလုိက္ေတာ့မွ အမႈပုိႀကီးသြားမွ အခက္။ ေနာက္သူ႔လုပ္ကြက္
တစ္ခုက လူမိုက္ေတြကို အရက္တိုက္ၿပီး ရန္ျဖစ္ဟန္ေဆာင္လို႔ ေရပိုက္ေတြကို လုိက္ထုခြဲခိုင္းတယ္။
အရက္သမားဆိုေတာ့ တရားစြဲလို႔လည္း မရသလို အေလ်ာ္ေတာင္း လို႔လည္း မရဘူးေလ။ ကိုယ့္ရွိတာေလးေတာင္
ျပန္ပါသြားဦးမယ္။ တခ်ဳိ႕မ်ားဆို ဘယ္သူလုပ္သြားမွန္းေတာင္ မသိဘူး ဆိုပဲေလ။ သူတို႔ ပိုက္ဆံလာေတာင္းလို႔
ေပးလိုက္တယ္။ ဆိုပဲေလ။ ပိုင္ရွင္ေတြခမ်ာ နစ္နာတာေပါ့။ အဲဒီလူႀကီးကိုေတာ့ သူကိုယ္တိုင္
တည္ေဆာက္သူ၊ သူကိုယ္တိုင္ ဖ်က္ဆီးသူ လို႔ပဲ ေျပာရမယ္ထင္ရဲ႕။
+++++++++++++++++++++++++
(၂) ေအးသာယာမွာ စာပို႔သမား တစ္ေယာက္ပဲရွိတယ္။ သူက ပိုက္ဆံ
မရရင္ အိမ္ထိ ဘယ္ေတာ့မွ စာမပို႔ေပးဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကၽြန္ေတာ္ဆီကုိ
သူေရာက္လာတယ္။ စာတစ္ေစာင္ေပးၿပီး ပို႔ခ ေငြေၾကးေတြ ေတာင္းတယ္။ ဆီဖိုးတဲ့။ စာတိုက္က
ဘာေၾကာင့္ လူေျပာ သူေျပာမ်ားေနလည္း ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္သိသြားေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘာမွ
ျပန္ေျပာမေန ေတာ့ပဲ သူေတာင္းတဲ့ အတုိင္း ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူလွည့္မထြက္ခင္မွာ
ေတာ့ ေျပာျဖစ္ေအာင္ ေျပာလိုက္တယ္။
ကၽြန္ေတာ့္စာကို
ဘယ္ေတာ့မွ လာမပို႔ပါနဲ႔ေတာ့၊ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ရံုးကို တစ္ပတ္တစ္ေခါက္ လာယူမယ္
လို႔ေလ။
အဲဒီကစၿပီး ၄ ႏွစ္ေလာက္ စာတိုက္ကို ကၽြန္ေတာ္ ပံုမွန္ေရာက္ျဖစ္တယ္။ ေကာင္းေတာ့လည္း
ေကာင္းတာေပါ့ေလ။ က်န္းမာေရး အရ လမ္းေလွ်ာက္ျဖစ္သြားတာေပါ့။
+++++++++
(၃)
အေရးတႀကီး
ဖုန္းေခၚစရာ လိုလို႔ လမ္းေဘး ပီစီအို ဖုန္းရံုးေလးမွာပဲ ေျပာလိုက္တယ္။ ရန္ကုန္က အယ္ဒီတာ
ဆရာ ေတာင္ႀကီးကို ေရာက္ေနလို႔ ဘယ္ကိုလာခဲ့ရမလဲ ဆိုတာ အဆက္အသြယ္ လွမ္းေမးတာပါ။ တစ္မိနစ္ေတာင္
မၾကာပါဘူး။ လိုင္းျပတ္သြားတယ္။ တစ္ခါ ဟုိဘက္ကေန ျပန္ေခၚလာတယ္။ တစ္မိနစ္ေလာက္ပဲ ထပ္ေျပာတယ္။
ဘယ္ေလာက္က်လဲ ဆုိေတာ့ ၅၀၀ ဆိုပဲေလ။ ေသခ်ာေအာင္
ထပ္ေမးရတယ္။ ဟုတ္တယ္။ ငါးရာတဲ့ေလ။
“ခင္ဗ်ား
ဟာက ဖုန္းဆိုင္လား။ စီပီအို မဟုတ္ဘူးလား”
ဆိုေတာ့
ဟုတ္တယ္ေလ တဲ့။ ဟုိက ျပန္ေခၚလာလည္း ပိုက္ဆံေပးရတာပဲတဲ့ေလ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဖိုးခြားမ်ား
ေအာင့္ေမ့ေနလား မသိဘူး။ တကယ္ပဲ ငါးရာပဲ ျပန္အမ္းတယ္ဗ်ာ။ ဘယ္လိုမွ ေျပာမရဘူး။ ေစာင့္ေနတာက
လူမ်ဳိးျခား တစ္ေယာက္ပါ။ ရန္ကုန္လို အတုိင္းအတာ မ်ဳိးနဲ႔ ဆို အမ်ားႀကီး ကြာသြားပါၿပီ။
လမ္းေဘး ဖုန္းေတြ အမ်ားႀကီး ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။ တခ်ဳိ႕မ်ားက်ေတာ့လည္း သေဘာေကာင္းတယ္။
တခ်ဳိ႕ေတြကေတာ့ အထက္ပါအတိုင္းပါပဲ။
++++++
(၄)
အရင္လတုန္းက
ဆန္၀ယ္ေတာ့ တန္ရာတန္ေၾကးထက္ နည္းနည္းညံ့ေနတာကို
ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ ဆိုင္ကို သြားျပန္ေျပာေတာ့
“ဟုတ္တယ္ေလဗ်ာ၊
က်ဳပ္ေျပာတဲ့ ၂ ေသာင္းတန္ ဆန္ဆိုတာ အဲဒါပဲေလ”
“ခင္ဗ်ားေျပာေတာ့
ေပၚကၽြဲဆို၊ ခုဆန္က မေနာ္ဟရီလိုလုိ၊ ငစိန္လိုလိုႀကီးကို”
“အဲဒါပဲ
ေပၚကၽြဲဆိုတာ အဲဒါပဲ”
တဲ့ေလ။
သူ ေပၚကၽြဲ ဆိုလို႔သာ လိုက္ကၽြဲ လိုက္ရတယ္။ ျပဳတ္မႏူးတူးမနပ္ ဆန္ႀကီးကို မသိတာမွတ္လို႔။
ခ်က္ၿပီးရင္လည္း မာသြားေသးတယ္။ ေရနည္းရင္လညး္ ခဲသြားတာမွ အတံုးလိုက္ႀကီး။ ဒိန္ခဲေတာင္
အဘ ေခၚရမယ္။ အစထဲက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာေရာင္းရင္ စိတ္ဆိုးစရာ မရွိပါဘူး ။
ဒီအေၾကာင္းကို
မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပေတာ့ သူ႔အေၾကာင္းလည္း ျပန္ေျပာျပတယ္။
“၃ေသာင္းတန္
ဆန္ေတြက လွေတာ့လွတယ္။ ေရေဆးလိုက္ေတာ့ ေၾကမြကုန္တယ္။ ဆိုင္ကိုျပန္ေမးၾကည့္ေတာ့ သက္ႏုစပါးကို
ေစ်းေကာင္းရ တုန္းမို႔ ခူးေရာင္းလိုက္တာ လို႔ ေျပာတယ္။ သက္ရင့္ မျဖစ္ေသးတဲ့ ဆန္သစ္ပံုစံေပါ့။
စားသံုးသူပဲ နစ္နာတာေပါ့”
လို႔
သူ႔ျဖစ္အင္ကို ခင္းက်င္းျပတယ္။
++++++++
(၅)
စီးပြါးေရးကို
ညစ္ညစ္ပတ္ပတ္ လုပ္ျခင္းကို Dirty Business လို႔ ေခၚပါတယ္။ မဂၢင္ရွစ္ပါးမွာ သမၼာ အာဇီ၀
ဆိုတာလည္း ပါရွိပါတယ္။ သက္ေမြးမႈ မစင္ၾကယ္သူ တစ္ေယာက္ဟာ ေလာက မွာ လြတ္လမ္း (ထြက္ေျမာက္ရာ
လမ္း) မရွိပါဘူး။
သူတို႔
စိတ္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း တရား ေပ်ာက္ဆံုးေနပါတယ္။ ဒါေတြက ဘာနဲ႔ ဆိုင္လည္း ဆိုေတာ့
ေလာကပါလ တရားနဲ႔ အမ်ားႀကီး သက္ဆိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္ခ်င္းစာ တရားလုိ႔ ေခၚတဲ့ ေလာက ပါလ တရားသာရွိလို႔ကေတာ့
ကမာၻႀကီး ၿငိမး္ခ်မး္ပါတယ္။ ကိုယ္ခ်င္းစာ တရား ဆိုတာ တစ္ကမာၻလံုးမွာ ရွိတဲ့ လူသားတိုင္းနဲ႔
သက္ဆိုင္တဲ့ တရားပါ။ ဒီမိုကေရစီ ရၿပီးတဲ့ ႏုိင္ငံေတြမွာလည္း ကိုယ္ခ်င္းစာတရားသာ လက္ကိုင္မထားၾကရင္
အလကားပါပဲ။ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားသာ ကိုယ္စီ ရွိရင္ အိမ္တိုင္းမွာ ေသာ့ေတြခတ္စရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။
+++++++
သူမ်ားပူ
ကိုယ့္ေတာ္သလင္း ရွိေသး ဆိုတဲ့ စကားအတိုင္း သူမ်ားအပူထက္စာရင္ ကိုယ့္အပူက အၿမဲပိုသာေနေလ့
ရွိတတ္တာ လူ႔စရုိက္ပါ။ လူဆိုတာ ကိုယ့္ထိမွာ ကိုယ္နာတာပါ။ သတင္းထဲမွာ သေဘၤာ ေမွာက္လို႔
လူ ၇၀၀ ဆံုးတယ္ ေျပာလည္း စုတ္ကေလး သပ္ လိုက္ရံု အျပင္ မပိုဘူး။ ကိုယ့္ထိၿပီ ဆိုမွာေတာ့
နာတတ္လိုက္တာမွ အသဲဆတ္ဆတ္ခါေအာင္ကို နာတာ။
ဒီေခတ္မွာ
ငါးစိမ္းသည္ အေလးခိုးတာ သတင္း မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ စပါယ္ယာေတြ ရိုင္းတာ စကားလုပ္ မေျပာေတာ့ပါဘူး။
ငါးစိမး္သည္ေတြ အေလးမခိုးမွသာ သတင္း။ စပါယ္ယာေတြ ယဥ္ေက်းလိမၼာ သြားမွသာ သတင္းျဖစ္သြားမွာပါ။
သူမ်ားကို လုပ္ရင္ေတာ့ ၿပံဳးလို႔ ။ ကိုယ္လည္း ခံလာရၿပီဆိုေတာ့ မ်က္ႏွာက ဘယ္လိုလဲ။ လူတိုင္းဟာ
စားသံုးသူမို႔ Consumer Right ပါ။
စကားတစ္ခု
ရွိပါတယ္။ မလွဴတတ္ ေစ်းေရာင္း ဆိုတာလိုပဲ။ ကိုယ္က လွဴခ်င္တာေတာင္ မလွဴတတ္ပါဘူး ဆိုရင္
လက္ေတြ႔ ေစ်းေရာင္းၾကည့္လိုက္ပါ။ စိတ္ေကာင္း ေစတနာေကာင္းေလးေတြနဲ႔ ။ ဟုတ္လား။ ကိုယ္မစားရရင္
ေနပါေစ။ ကိုယ္မျမတ္ရင္ ေနပါေစ။ အရင္းေက်ရင္ ေတာ္ပါၿပီ ဆိုတဲ့ စိတ္ေစတနာ ေလးနဲ႔သာ လုပ္ကိုင္သြားမယ္
ဆိုရင္ ဒါ လွဴနည္း တစ္မ်ဳိးပါပဲ။
ကိုယ္ခ်င္းစာ
တရား ဆိုတာ ေစတနာကို ေခၚတာပါ။
++++
ကေလာင္- သိရ္ ( ေအးသာယာ)
No comments:
Post a Comment