Font

Wellcome

စည္သာဟိန္း မွ လႈိုက္လွဲစြာၾကိဳဆိုပါသည္

Sunday, October 17, 2021

သမုိင္း၀င္ ပင္လံုဆိုေသာ ၿမိဳ႕ကေလးဆီသို႔ တစ္ေခါက္

 သမုိင္း၀င္ ပင္လံုဆိုေသာ ၿမိဳ႕ကေလးဆီသို႔ တစ္ေခါက္

စည္သာ(ေတာင္ႀကီး)

ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အေရးပါေသာ ျပည္မႏွင့္ ေတာင္တန္း ပူးေပါင္းေရး သေဘာတူညီမႈဆုိင္ရာ ကတိက၀တ္ျပဳခဲ့တဲ့ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ရာ ပင္လံုေက်ာက္တုိင္သည္ သမုိင္းတြင္ လြတ္လပ္ေသာ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိရန္ အဓိက ပံ့ပိုးကူညီခဲ့ေသာ အုတ္ျမစ္တစ္ခုလည္း ျဖစ္ေပသည္။ အဂၤလိပ္အစိုးရက ျမန္မာႏုိင္ငံကို ေသြးခြဲ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္နဲ႔ ျပည္မနဲ႔ ေတာင္တန္းကို ရန္တိုက္ ေပးထားၿပီး သူတို႔ ကၽြန္သက္ရွည္ေအာင္ ႀကံေဆာင္ ေနခ်ိန္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဦးေဆာင္တဲ့ တပ္မေတာ္က ေတာင္တန္း ေဒသ ေတြက ရွမ္းေစာ္ဘြားမ်ား၊ ဒူး၀ါး မ်ားတို႔ကို ေတြ႔ဆံုညွိႏႈိင္းၿပီး ပင္လံုစာခ်ဳပ္ႀကီးကို ခ်ဳပ္ဆိုႏုိင္ခဲ့လို႔သာ လြတ္လပ္ေသာ ႏုိင္ငံအျဖစ္ ရရွိခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ၿမိဳ႕အေနအထား

“ပင္လံု” ဆိုေသာ စကားသည္ ရွမ္းစကား ပန္လံု (Pang Long) မွ ဆင္းသက္လာျခင္း ျဖစ္ၿပီး၊ က်ယ္၀န္းျပန္႔ျပဴး ေသာ လြင္ျပင္ က်ယ္ႀကီး (ကြင္းျပင္)၊ ပန္သည္ (ကြင္း) လံုသည္ (ႀကီးသည္) ဟု အဓိပၸါယ္ ရေၾကာင္း သိရသည္။ လြိဳင္လင္သည္ ရွမ္းစကား ေတာင္ခၽြန္း ကို ဆိုလိုေၾကာင္း၊ လဲခ်ားသည္ ရွမ္းစကား လိုက္ခါ(Lai Kar) ကုန္သည္ လွည္းသမားမ်ား သြားလာေသာ ေနရာဟု အဓိပၸါယ္ သက္ေရာက္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယခင္က ေဖေဖာ္၀ါရီ ၅ ရက္မွ စတင္ကာ ၁၃ ရက္ ေန႔အထိ ရွမ္းျပည္နယ္ေန႔မွ စတင္ကာ ျပည္ေထာင္စုေန႔ အထိ ပြဲလမ္းသဘင္မ်ားကို က်င္းပခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။ လြိဳင္လင္၊ ပင္လံု၊ မုိင္းပြန္ ဆိုေသာ ၃ ၿမဳိ႕နယ္တြင္ လြတ္လပ္ေရးေန႔ပြဲကို လြိဳင္လင္တြင္ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲ က်င္းပေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုေန႔ကို ေဖေဖာ္၀ါရီ ၅ - ၁၃ ရက္ ေန႔ထိ က်င္းပေၾကာင္း၊ ေတာင္သူလယ္သမားေန႔ကို မိုင္းပြန္ၿမိဳ႕တြင္ တစ္ခါ က်င္းပခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ပင္လံုသည္ လြိဳင္လင္ခရိုင္တြင္ ပါ၀င္ၿပီး၊ ယခင္က လဲခ်ား လက္ေအာက္ခံ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ လဲခ်ား ေစာ္ဘြားႀကီးက အုပ္ခ်ဳပ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ယခင္က လြိဳင္လင္ခရိုင္တြင္ ၁၁ ၿမိဳ႕နယ္ ရွိၿပီး၊ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုုင္းတြင္ လင္းေခး ခရိုင္ ကို ခြဲထုတ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ၁၉၅၀ ခုႏွစ္ လြန္မ်ားက ပင္လံုႏွင့္ လြိဳင္လင္ စေသာ ၿမိဳ႕မ်ားသည္ အေအးဆံုး ျဖစ္ၿပီး၊ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္အထိ ေရခဲသည္ အထိ ေအးေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ဆိုသည္။ ယခင္က ပင္လံုတြင္ ေရႊဟသၤာ မ်ား ရွိခဲ့ဖူးေၾကာင္း သိရသည္။

ပင္လံုၿမိဳ႕သည္ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ အထက္ ၄၄၄၀ ေက်ာ္ ျမင့္ၿပီး၊ ရပ္ကြက္ (၄) ခုရွိၿပီး၊ လူဦးေရေပါင္း သံုးေသာင္းေက်ာ္ ေနထိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။ ရပ္ကြက္(၂) သည္ အက်ယ္ဆံုး ျဖစ္ၿပီး ၊ ၿမိဳ႕တစ္၀က္ခန္႔ ရွိသည္။ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေပါင္းစံု ေနထိုင္ၾကၿပီး၊ ဘာသာေပါင္းစံုလည္း ရွိသည္။ ၿမိဳ႕ခံ ၅ပံု ၁ ပံုသည္ တိုင္းတစ္ပါးသို႔ ေရြ႕ေျပာင္း လုပ္သားမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး၊ ၃ ပံုသည္ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ က်န္တစ္ပံုသည္ ကုန္သည္ေရာင္း၀ယ္ေရး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ပင္လံုကို ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕မွ လာလွ်င္ ၆၄ မိုင္ ေ၀းၿပီး၊ ေတာင္ႀကီး-ဟိုပံုး (၁၂) မိုင္၊ ဟိုပံုး-လြိဳင္လင္(၄၆)မုိင္၊ လြိဳင္လင္-ပင္လံု(၆)မုိင္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ လြိဳင္လင္တြင္ လမ္းခဲြၿပီး နမ့္စန္ႏွင့္ ပင္လံုသို႔ သြားေသာ လမ္းမ်ား ရွိသည္။ နမ့္စန္မွ တဆင့္ ခိုလမ္၊ မုိင္းရွဴး တိုိ႔သို႔ လမ္းခဲြၿပီး၊ ပင္လံုမွ တဆင့္ လဲခ်ား သို႔ ဆက္သြားရသည္။

သမုိင္းထဲက ပင္လံု

၁၉၄၇ ခုႏွစ္တြင္ ပင္လံု စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုႏုိင္ဖို႔ အသည္းအသန္ ႀကဳိးစားခဲ့ရေၾကာင္း ဦးထြန္းျမင့္၊ ဦးစို္င္းသီဟတင့္၊ ဦးခြန္ထီး၊ စုိင္းဘတင္ တို႔ႏွင့္ ၁၉၉၀ တြင္ ေတြ႔ဆံုခဲ့ဖူးေသာ ႏုိင္ငံေရး သမား ေဟာင္းမ်ားက သူတို႔ရဲ႕ အေတြ႔အႀကံဳကို ခုလို ျပန္ေျပာျပသည္။

ပင္လံုစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ၁၉၄၇ ေဖေဖာ္၀ါရီ၌ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ပင္လံုေရာက္ေနခ်ိန္တြင္ပင္ စာခ်ဳပ္ မခ်ဳပ္ဆိုျဖစ္ေတာ့ဘူး အေျခအေနထိ ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွ သူ၏ PA ဗိုလ္ထြန္းလွ(တကၠသိုလ္ ေန၀င္း) အား ျပန္ေတာ့မယ္ ကားျပင္ေတာ့၊ ေျပာၿပီး ျမက္ခင္းျပင္တြင္ ထြက္ထုိင္ေနေၾကာင္း၊ ဦးတင္ဧ တို႔ ဦးထြန္းျမင့္ တို႔က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ျဖစ္အင္ကို ရိပ္မိသျဖင့္ ပြဲခင္းမ႑ပ္အေရွ႕တြင္ျပည္သူလူထုကို စည္းရံုးခဲ့ေၾကာင္း၊ ထုိစဥ္က ရွမ္းျပည္ ကင္းေထာက္လူငယ္မွ စည္းရံုးၿပီး ပြဲခင္းကို ပတ္ကာ ပေဒသရာဇ္ အလိုမရွိ ဟု ေအာ္ခုိင္းေၾကာင္း၊ ထုိအခါမွ ဒူး၀ါးမ်ားက “ကဲ ေတြ႔ၿပီလား၊ မင္းတို႔ကိုေတာင္မွ မင္းတို႔ ျပည္သူေတြ လက္မခံေတာ့ဘူး။ စဥ္းစားေတာ့၊ ျပည္နယ္နဲ႔ ျပည္မ ေပါင္းၿပီးေတာ့ လြတ္လပ္ေရး ယူမွ၊ ဒါအေကာင္းဆံုး အခ်ိန္” ဆိုေတာ့မွ ရွမ္းပေဒသရာဇ္ မ်ား အားလံုး ျပန္ေပါင္းၿပီး တိုင္ပင္ၾကေၾကာင္း၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၂ ရက္ မနက္ ၉ နာရီတြင္ ညီတူ ညီမွ် ျဖစ္ၿပီး၊ ၁၀ နာရီတြင္မွ အားလံုး လက္မွတ္ ထုိးျဖစ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။ ရွမ္းျပည္ ေတာင္ပုိင္း၊ ေျမာက္ပိုင္း မခြဲျခားဘဲ ေစာ္ဘြား (၁၀) ဦးေလာက္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ထိုသို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ရွမ္းျပည္ ေရာက္လာခ်ိန္ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၇ ရက္ေန႔ကို ရွမ္းျပည္နယ္ေန႔ အျဖစ္ ရွမ္းတစ္မ်ဳိးသားလံုး တို႔က တစ္ညီတစ္ညြတ္ထဲ သတ္မွတ္လိုက္ၾကသည္။ ထိုေန႔တြင္ ရွမ္းတစ္ျပည္နယ္လံုးရွိ ေစာ္ဘြားမ်ား ညီညာစြာ စုစည္းခဲ့ၾကျခင္းကို အသိအမွတ္ျပဳျခင္းလည္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

စာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ေရးထိုးရာတြင္ ဦးေဖခင္ႀကီး ရန္ကုန္ေရာက္ေနသျဖင့္ မပါ၀င္ေၾကာင္း၊ ဦးထြန္းျမင့္ ဦးတင္ဧ ဦးခြန္ထီး တို႔ ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေမာရစ္ေကာလစ္ ေရးသားေသာ ေန၀င္အင္ပါယာ စာအုပ္တြင္ ၁၈၈၆ ခုႏွစ္ သီေပါမင္း ပါေတာ္မူၿပီးေနာက္ ပထမဆံုး ယူနီယံ ဂ်က္အလံ ေထာင္ေသာ ေစာ္ဘြားမွာ လဲခ်ား ေစာ္ဘြားႀကီး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ အဂၤလိပ္ ဘုရင္မႀကီးက မႏၱေလး မင္းေနျပည္ေတာ္မွ ရွမ္းျပည္နယ္ ပင္လံု-လဲခ်ား ၿမိဳ႕အထိ ေက်ာက္ခင္းလမ္း ေဖာက္ေပးခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ပထမဆံုး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းေသာ ၿမိဳ႕သည္ လဲခ်ား- ပင္လံု ၿမိဳ႕တို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုအျခင္းအရာေၾကာင့္ လဲခ်ားေစာ္ဘြားႀကီးကို ရွမ္းျပည္ ေစာ္ဘြားမ်ားက မေက်လည္ ၾကေၾကာင္း ၊ လဲခ်ားေစာ္ဘြားႀကီးသည္ သစ္ခက္တဲနန္းျဖင့္ လဲခ်ားတြင္ မိန္းမ (၂) ေယာက္ျဖင့္ စံျမန္းသြားေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရွမ္းျပည္နယ္တြင္း ေစာ္ဘြားမ်ားတို႔သည္ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းေသာ ပင္လံုတြင္ စုရပ္အျဖစ္ သတ္မွတ္လိုက္ၾကျခင္းလည္း ျဖစ္တန္ရာသည္ဟု ေတြးမိသည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္လာစဥ္က ၉ အိမ္စု ရွမ္းရြာေလး ျဖစ္ခဲ့ေသာ လြိဳင္လင္ အ၀င္နားက ေခါင္းႏြဲ႕ရြာေလးသည္ ယခုအခါ အိမ္ေျခ (၁၀၀) ေက်ာ္ ၊ လူဦးေရ ၃၀၀ ေက်ာ္ ေနထုိင္ေသာ ပအို၀္း ရြာေလးလည္း ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ယခု ေနာက္ပိုင္း ၂ ႏွစ္တြင္လည္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးမ်ား ပို ပိုလို႔ ေကာင္းမြန္လာၿပီ ျဖစ္သည္။

ထို ေခါင္းႏြဲ႔ရြာေလးကို ပင္လံုက အျပန္မွာ ၀င္ေရာက္ လည္ပတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ယခင္က ေခ်ာင္းႏြဲ႔ဟု ေခၚၿပီး၊ ေတာင္ေပၚ ေခ်ာင္းေလးက ၿမိဳ႕ကို ပတ္ေခြကာ စီးဆင္းေနေသာေၾကာင့္ ေခ်ာင္းႏြဲ႔မွ ေခါင္းႏြဲ႔ဟု ျဖစ္ေပၚလာေၾကာင္း ရြာခံ ပအို၀္း တိုင္းရင္းသား ဇနီးေမာင္ႏွံက လယ္ေျမရွင္းလင္းရင္း ေျပာသည္။ အထဲကို ၀င္နားပါဦးလို႔ ေခၚတာနဲ႔ ၿခံထဲမွာ အရိပ္ခိုနားေနရင္း ရြာအေၾကာင္း ေမးျမန္းျဖစ္တယ္။ အရင္က ရွမ္းရြာျဖစ္ၿပီးေတာ့ အခ်ိန္ၾကာလာေတာ့ သက္တမ္းကုန္ဆံုး၊ တခ်ဳိ႕ ရြာေျပာင္းၾကနဲ႔ ပအို၀္း ရြာေလး ျဖစ္သြားခဲ့တယ္တဲ့။ ပအို၀္းမႀကီးက ၿခံထြက္ ေထာပတ္သီးကို အိမ္ကေန သြားယူထာေပးၿပီးေတာ့ သၾကားနဲ႔ ေပါက္စား ခုိင္းတယ္။ ေနပူပူထဲ သြားလာေနရ လို႔လားေတာ့ မသိဘူး။ ေထာပတ္သီး မွည့္မွည့္ စားလိုက္ရတာ ရင္ထဲ ေအးသြားတယ္။ ကြမ္းစားထားတဲ့ သြားနီ ၾကင္ၾကင္ႀကီးနဲ႔ ၿပံဳးျပေနတဲ့ အၿပံဳးေနာက္ကြယ္မွာ ဟန္ေဆာင္မႈ မပါတာကို နားလည္ ခံစားလို႔ရေနတယ္။ ေခါင္းႏြဲ႔ရြာေလးဟာ ဆုိရင္ျဖင့္ စိတ္ႏွလံုး ေအးခ်မ္းၿပီး လြတ္လပ္မႈ အရသာကို ခံစားေနရတယ္။ “ပြင့္ပြင့္လင္း ေျပာရရင္ ဟိုဘက္ ေတာင္ေပၚေတြမွာ ဘိန္းစုိက္တာ ေတြ ရွိခဲ့တယ္။ ခုခ်ိန္ကေတာ့ ေျခာက္ေသြ႔ကုန္ၿပီ။ ေအာက္တိုဘာ ၊ ႏို၀င္ဘာ ေလာက္ဆိုရင္ စိုက္ၿပီ။ ေျမျပန္႔မွာေတာ့ မစိုက္ပါဘူး။ အေတာ္နည္းသြားပါၿပီ ”  လို႔ ပအို၀္းႀကီးက ေျပာျပတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သူတို႔ကို ပင္လံုက ၀ယ္လာတဲ့ ၀က္အူေခ်ာင္းေလးေတြ ျပန္ေပးေ၀လုိက္တယ္ေတာ့ ေက်းဇူးတင္တဲ့ အၾကည့္ေတြနဲ႔။ လမ္းေပၚေရာက္ေတာ့ ကေလးေတြကို ဓါတ္ပံုရုိက္မယ္ ခ်ိန္လိုက္ေတာ့ လန္႔ျဖန္႔ၿပီး ထြက္ေျပးၾကတာ။ ကေလးေတြကို ဘာမွ မလုပ္ဘူးလို႔ ျပန္ေျပာေခၚတာေတာင္ မရေတာ့ဘူး။ ေနာက္ေတာ့မွ သူတို႔ နားလည္သြားတာလား မသိဘူး။ မုန္႔ေကၽြးဦးေလ ဆိုၿပီး အနားကို ေရာက္လာတယ္။ ေတာင္ေပၚကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူတို႔ အေမ ေတြလည္း ရွိေနတယ္။ မုန္႔မရွိဘူး လို႔ ေအာ္ေျပာ လိုက္ေတာ့ မရွိလည္း ရွိတာေကၽြး ေပါ့ တဲ့။ မပီကလာ လွမ္းေအာ္တယ္။ ကေလးေတြ လက္ယက္ လွမ္းေခၚလိုက္ၿပီးေတာ့ ၀က္အူေခ်ာင္းေတြ ေခၚေပးလိုက္ေတာ့ မၾကာဘူး၊ မိတာနဲ႔ အခ်င္းခ်င္း လုၿပီးေတာ့ တစ္ခါထဲ အစိမ္းလိုက္ တန္းစား ပစ္လိုက္ေတာ့တာပဲ။

လက္ရွိ ပင္လံု ေက်ာက္တိုင္

ပင္လံုေက်ာက္တိုင္ႀကီး အ၀င္လမ္းတြင္ ႏို္င္ငံေတာ္ အစိုးရမွ တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့ေသာ မဟာရဌဘိသာမဂၢီ (ေရႊတိဂံုပံုတူ) ေစတီေတာ္ႀကီး တစ္ဆူ ရွိသည္။ ထိုေစတီေတာ္ကို ၁၉၉၆ ခုတြင္ စတင္ၿပီး ၂၀၀၃ တြင္ အုတ္ျမစ္ခ် ကာ၊ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္တြင္ ၿပီးစီးေၾကာင္း သိရသည္။ ေစတီေတာ္၏ ဥာဏ္ေတာ္သည္ ေပ ၁၃၅ ေပ ျမင့္ၿပီး၊ ျမန္မာ တစ္ႏုိင္ငံလံုးရွိ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေပါင္း ၁၃၅ မ်ဳိး အား ကိုယ္စားျပဳျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ေက်ာက္တိုင္ႏွင့္ ဘုရား၀င္းႀကီးသည္ အေရွ႕အေနာက္ သြယ္တန္းေနၿပီး၊ ေျမ ၆ ဧက ခန္႔ က်ယ္၀န္းႏိုင္သည္။

ပင္လံုေက်ာက္တုိင္ ရွိရာ ကြင္းျပင္ ပတ္ပတ္လည္ကို ၿခံခတ္ထားၿပီး၊ အ၀င္ေပါက္ကို စတီးခံုး ဆဲြတံခါးျဖင့္ ပိတ္ထားသည္။ ၀င္၀င္ျခင္းတြင္ ျမက္ပင္မ်ားစိုက္ထားၿပီး၊ ပင္လံုေက်ာက္တိုင္ေရွ႕တြင္ ေရကန္တစ္ကန္ ရွိသည္။ ပင္လံုေက်ာက္တုိင္ႀကီး အေနာက္တိုင္ ပင္လံု စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ရာတြင္ ပါ၀င္ခဲ့ေသာ ကိုယ္စားလွယ္ ေတာ္ႀကီးမ်ား ၂၃ ဦးကို ဂုဏ္ျပဳေသာ အားျဖင့္ ကဗၼည္းေမာ္ကြန္း တိုင္ႀကီးမ်ား (Printing Board) ၂၅ ခုကို အေနာက္တြင္ ႏွစ္တန္း တန္းကာ အစီအရီ စုိက္ထူထားသည္။ အေနာက္တြင္ ကေလးမ်ား ကစားရန္ ေနရာ တစ္ခုကို ျပင္ဆင္ထားသည္။ ပင္လံု ေက်ာက္တုိင္ႀကီး နံေဘးတြင္ သစ္ပင္ႀကီး တစ္ပင္လည္း ရွိေနၿပီး၊ အေ၀းမွ လွမ္းၾကည့္လိုက္လွ်င္ ပနံရ လွပါေပသည္။ ေစတီေတာ္မွာ ထူးျခားခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္။ ေဒသခံေတြရဲ႕ ဆႏၵက ဒီေစတီေတာ္ႀကီး မတည္ခင္ထဲက သေဘာမတူခဲ့ဖူးလို႔ ေျပာၾကတယ္။ ေစတီေတာ္ေပၚမွာ လူလာေရာက္ ဖူးေမွ်ာ္တာ မရွိသေလာက္ ေတြ႔ရတယ္။ အ၀င္တံခါး၀မွာ ျခေသၤ့ရုပ္ေတြပါတဲ့ သံပန္းသံတံခါးကို ျမင္ရတယ္။ အနီးနားမွာ ေနတဲ့ ဆိုင္ေတြက ေမးၾကည့္ေတာ့ ေစတီေတာ္ ဘြဲ႔ေတာ္ေတာင္ အလြတ္မရၾက ပါဘူးတဲ့။ ေစတီ မရွိခင္က ေက်ာက္တိုင္ႀကီးကို အေ၀းကပင္ လွမ္းျမင္ ဖူးျမင္ရေၾကာင္း ေျပာျပၾကတယ္။

Xxx

အနာဂတ္ ရွမ္းျပည္အေရး

ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ရွမ္းျပည္နယ္သည္ ပထ၀ီ၀င္ ေျမအေနအထားအရ လည္းေကာင္း၊ စစ္ေရး မဟာဗ်ဴဟာ အရ လည္းေကာင္း၊ အိမ္နီးခ်င္း သံတမန္ ဆက္ဆံေရး အရလည္းေကာင္း၊ သဘာ၀ တြင္းထြက္ သယံဇာတ အရ လည္းေကာင္း၊ အလြန္ပင္ အေရးႀကီးေသာ အခန္းက႑တစ္ရပ္တြင္ ပါ၀င္ေၾကာင္း သိၿပီး ျဖစ္ေပလိမ့္မယ္။ က်န္ေသာ ျပည္မရွိ တုိင္းႏွင့္ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ မတူညီေသာ အခ်က္တစ္ခုမွ ကရင္၊ ရခိုင္၊ ကခ်င္ စေသာ တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္တို႔တြင္ (ေယဘူယ်အားျဖင့္) လူမ်ဳိးစု တစ္ခုသာ ေနထိုင္ၾကေသာ္လည္း၊ ရွမ္းျပည္နယ္တြင္မူ လူမ်ဳိးစုေပါင္း တစ္ရာနီးပါး ေနထုိင္ၾကျခင္း၊ လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖဲြ႔မ်ား ေပါမ်ားျခင္း တို႔သည္ အင္အားစု အခ်င္းခ်င္း အားၿပဳိင္လ်က္ ရွိသည့္ အေျခအေန တစ္ခုတြင္လည္း ရွိေနသည္။

ထိုသို႔ ေသာ အေျခအေန အရပ္ရပ္တို႔တြင္ ခက္ခဲ က်ပ္တည္းမႈမ်ား ေက်ာ္လႊားျဖတ္သန္းႏုိင္ရန္ အတြက္ ရွမ္းျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္မွာ ဒီမုိကရက္တစ္ အင္အားစုမ်ား အားေကာင္းေနဖို႔ အေရးႀကီးပါသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ တြင္ ေျမယာျပႆနာကိစၥ၊ သဘာ၀သယံဇာတ ကိစၥရပ္မ်ားကို ျပည္သူလူထုစိတ္ေက်နပ္မႈရေအာင္ ရွမ္းျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္က ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ ေပးႏုိင္မလားဆိုတာကိုေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ရမွာ ျဖစ္တယ္။

ႏွစ္ေပါင္း ၇၀ နီးပါး နိမ့္က် ခဲ့တဲ့ ရွမ္းျပည္နယ္ကို ဗမာတစ္က်ပ္၊ ရွမ္းတစ္က်ပ္ ဆိုသလို တန္းတူညီမွ်ေရး၊ ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ ျပဌာန္းခြင့္ ကို အေျခခံေသာ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု စနစ္သစ္ကို ရွမ္းျပည္သူ ရွမ္းျပည္သား အားလံုး ေမွ်ာ္လင့္ ေတာင့္တ ေနပါေၾကာင္း ဆိုတာကို ဒီႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုေန႔ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၂ ရက္မွ မ်က္၀ါးထင္ထင္ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရၿပီး၊ ကတိက၀တ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး “ပင္လံုသက္ေသ၊ စုိင္းမ်က္ရည္” ဟု ေျပာစမွတ္ တြင္ခဲ့ပါသည္။ ပင္လံုေဒသခံမ်ားႏွင့္ ရွမ္းျပည္သူ/သား မ်ားတို႔ဟာ ပင္လံုကို ဘယ္ေလာက္ အေလးအျမတ္ထားၿပီးေတာ့၊ သူတို႔ရင္ထဲမွာ ဘယ္လို ခံစားခ်က္ေတြ ရွိသလဲ ဆိုတာ တစ္ဦးခ်င္းစီ လိုက္ေမးၾကည့္လုိက္တဲ့ အခါ ပိုမုိ ပီျပင္သြားခဲ့ပါၿပီ။

ကတိ ဆိုတာ ၂ မ်ဳိး ရွိပါတယ္။ ပါးစပ္နဲ႔ ေျပာတဲ့ ကတိနဲ႔ လက္ေတြ႔ လုပ္တဲ့ ကတိ ပါ။ ပါးစပ္နဲ႔ ေပးတဲ့ ကတိက၀တ္ က ေတာ့ အလြယ္ဆံုး ပါပဲ။ ေျပာေျပာၿပီးၿပီး ဆိုသလိုပဲ ကုိယ္ဘာေျပာလို႔ ေျပာခဲ့မွန္းေတာင္ တခ်ိဳ႕ က မ မွတ္မိေတာ့ဘူး။ လက္ေတြ႔ လုပ္ရတဲ့ ကတိက၀တ္ ကေတာ့ ခက္သြားၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကတိေတြကို ဘယ္ေလာက္ထိ တည္ၿမဲေအာင္ ေဆာင္က်ဥ္းေပးမလဲ ဆိုတာ ပင္လံု ကိုသက္ေသထားၿပီး ေစာင့္ၾကည့္ရမွာ ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း တင္ျပရင္း ပင္လံု ထာ၀ရ တည္တံ့ပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းေပးလိုက္ရပါတယ္။

Xxxx

No comments:

Post a Comment


Aung Hein - နည္​းပညာ